Ik ontvlooi ook niet meer tenzij ik iets zie, omdat ze tegenwoordig niet meer buiten komen. Vroeger was het gewoon vaker nodig omdat ze gewoon buiten vlooien opdeden. Toen deed ik het om de anderhalve maand denk ik, omdat dat ook nog voldoende goed werkt. Alleen als er echt een serieuze besmetting is geweest doe je er beter aan een paar maanden heel regelmatig te onvlooien tot alles weg is.
Ontwormen heb ik ook eens nagelaten en ik had meteen een wormincident, dus dat doe ik niet meer... Elke drie maand een pilletje, voor de zekerheid. Je kan het aan de buitenkant namelijk niet zien... (wat bij vlooien wel het geval is)
Ik doe het trouwens ook gewoon, mondje open, pilletje erin... Of laat ze het opeten als een snoepje. Zoals ze zelf willen
Maar dat gaat natuurlijk enkel met goede ontwormingsmiddelen. Als je gewoon bij de apotheek pillen vraagt krijg je van die tabletten die je onder het eten moet doen (waar ze natuurlijk omheen eten) of pas in 4 stukken als pilletje kan geven. Maar ik kan je verzekeren dat dat wel degelijk een gevecht wordt dan! En de wormen zijn er niet eens allemaal mee weg van de eerste keer.
Dus een goed middel kopen, ook belangrijk!

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)