Rouwproces van katten onder elkaar

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Nyncke »

Ik heb het nog niet meegemaakt dat mijn huisdieren rouwden omdat er een ander huisdier is overleden ( of bv toen Barrik werd herplaatst )
Heb altijd het idee dat het een vrij natuurlijk verloop heeft.

Maar goed dat neemt niet weg dat het bijzonder is als zoiets als bij jullie gebeurd.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Meowth »

Ik heb het ook meegemaakt met cavia's. Die worden bijv. heel mager, gaan in een hoekje zitten... En sommigen vinden het gewoon goed, ff snuffelen en dan is het goed.
En inderdaad konijnen (niet zelf meegemaakt) daarbij moet je ook oppassen en zo snel mogelijk een nieuw maatje vinden.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

vrijdagmorgen is onze Mietsje gestorven, hij had gegeten, ineens lag hij op de grond, miauwde een paar keer, en was dood, we stonden bij hem,helemaal in schok, hartstilstand. we hebben Mietsje 10 jaar bij ons mogen hebben, nooit ziek geweest, het was een lieve kater uit het asiel, ze dachten dat hij toen 3 jaar was, maar dat weet je nooit omdat het een zwerfkat was, en zo een lieve kat, nooit spijt gehad met onze man. ons andere poes is 15 jaar en schildklier patientje, ze zoekt hem, en het eten is nu een ramp, ze slaapt nu veel, ze waren altijd samen. dat wordt nog wat, als ze maar niet afvalt, ze weegt nog 2.80 kg en het is een sprietje.
onze katten staan bij ons altijd op de 1 ste plaats,
jeetje wat een gemis, ons zonnetje in huis


!
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door castratenkoor »

Sterkte Catsimi met dit gemis.
Hopenlijk blijft schildklier poes wel eten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door MarjanR »

Ik hoop dat je andere kat snel went aan de situatie Catsimi.

Sterkte met het verlies van je andere kat :(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Anne »

Tjee zo plotseling, wat afschuwelijk :-( Veel sterkte met het gemis.
Heb je de andere poes afscheid laten nemen? Heeft ze geroken dat hij dood is?
Hopelijk komt ze er gauw weer bovenop
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

ja Winny heeft erbij gestaan, we waren allemaal in schok, ze ging op het aanrecht zitten, en ze luisterde en maar kijken wat we deden, en ze is bij Mietsje geweest, maar in haar hartje had ze afscheidt genomen, dat merkte we aan haar. s;avonds tegen 11 uur begon ze te miauwen het was schreeuwen en huilen, het ging door merg en been. ik heb haar resque gegeven om haar te kalmeren, zo zielig. nu hebben we dat ook nog, ik ben bang dat het fout gaat! gisteren heb ik achter haar aan gelopen dat ze wat at. maar vandaag een drama. ze was al verwent met eten omdat ze een schildklier probleem heeft, met de felimazole gaat het prima. maar we zijn bang dat het niet goed gaat. we hebben niets toen aan Mietepiet gemerkt, we hadden hem in de huisdieren verzekering, tja ik weet het ook niet meer, je gaat een kat toch niet laten onderzoeken als je denkt alles is goed. als ik naar bed ging de laatste week, bleef ik bij hem tot 12 -half 1 omdat hij zo keek, net of wat was, achteraf altijd achteraf
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Peet »

Sterkte voor jullie allemaal.
Ik vind dit soort verhalen zo ontzettend bijzonder hé.....
En ja, dieren kunnen rouwen, op hun eigen manier. Afscheid nemen op hun eigen manier.

Hier met eigen ogen met een hond meegemaakt die na 9 jaar zijn maatje kwijt was. Hij is een aantal maanden mega van de kook geweest... en niet zo'n klein beetje ook.
Dus niemand moet mij meer vertellen dat dieren geen gevoel hebben, niet kunnen missen....
Ik laat de andere dieren ook altijd het dode dier zien en ruiken, zodat het hun duidelijk is.
Ze voelen echt meer als dat wij soms denken....

Eén voorbeeldje van mijn reu toen zijn 'zusje' dood ging. Zij lag in de tuin begraven. Hij heeft er minutenlang bij gestaan.... ook de volgende ochtend toen de deur open ging.... één lijn, direkt naar haar grafje. En maar staan kijken, naar het grafje en naar ons....
Hartverscheurend. Vergeet het ook nóóit hoe hij reageerde....

Oké, het zijn dan geen katten, die zijn gelukkig nog jong. (al zegt dat niets natuurlijk)
Maar daar zou ik er precies hetzelfde mee om gaan.
Als je gevoel je ingeeft dat je de andere katten afscheid moet laten nemen dan zou ik dan doen. Gevoel zit er niet zo snel naast hoor.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door maij »

Ik weet het niet. Kan me niet herinneren hoe het was toen Nimbly overleden was.
Maar voor mijn gevoel is het in ieder geval zo dat ik mijn huisdieren altijd de gelegenheid zal geven om afscheid te nemen van hun huisgenoot. Dus laten inslapen bij de da is prima maar daarna mee naar huis zodat de rest dag kan zeggen en daarna naar het crematorium.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door nellebel »

toen we onze sjefke lieten inslapen hebben we flippie meegenomen (advies van de DA). Zo kon ze zien dat hij stierf. Echter flippie bleef bij hem (was volgens de da wel bijzonder, meestal hebben ze het in de gaten en dood is dood voor een dier). Zij vond het wel heel speciaal dat onze flippie sjefke bleef likken en vasthouden terwijl hij al dood was. Dit ook tot ee ndag later s'avonds bleef ze bij hem. Ze heetf hem wel degelijk gemist, en als ik nu (1 maand later) nog vraag waar is sjefke staat ze naar buiten te kijken naar zijn grafje en ze gaat hem zoeken.
Onze buurtkat loopt regelmatig door onze tuin, altijd al gedaan. Typsich is dat hij sinds het overlijden van nellie september 2010, altijd in de buurt of over het grafje van haar loopt (en nu ook van sjefke).
Heb ik net geschoffeld staan er weer kattepootjes over het graf.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Adriana »

Enzo wist dat MoMo ziek was en steeds zieker werd en hield hem warm en beschut door om hem heen te gaan liggen. en hij heeft het een maand lang erg moeilijk gehad na Mo's inslapen: stil, teruggetrokken, weinig eten..
de bengels hadden er geen boodschap aan en gingen gewoon door met kattenkwaad enzo. maar, vanaf dat moment trokken ze meer naar Enzo. Bolle was al vriendjes maar zoekt Enzo steeds vaker op en ze liggen vaak heel knus samen en slapen s nachts samen terwijl Maks bij mij op bed slaapt. en Enzo begint nu pas, 4 maanden later, weer interesse te krijgen in hun spelletjes en komt erbij zitten. ook naar mij toe begint hij wat toeschietelijker te worden en komt knuffels halen.
hij krijgt om de andere week dagelijks klein beetje destress om te helpen nieuw gedrag aan te leren.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

we zijn een weekje verder, met Winny gaat het wat beter, ze eet goed, tegen de avond gaat ze in de stoel liggen van Mietepiet, de dekentjes alles is hetzelfde gebleven van vorige week, deed ze anders nooit.
We hebben het er heel moeilijk mee, de enige troost, we stonden met ons drie bij Mietsje, hij was niet alleen, en het ging zo snel, zo was alles normaal met hem, en ineens was hij gestorven, groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
kim87
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2011 18:16

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door kim87 »

Dit doet me herinneren aan een van mn katten die 2 jaar geleden overleden is. 8 jaar oud, lag in het zonnetje sochtends toen we naar beneden kwamen, en niet meer wakker geworden, in zijn slaap overleden.

De anderen katten gingen gewoon door alsof er niks aan de hand was, sprongen over hem heen... Heb het er zelf nog moeilijk mee, dit was echt zo'n relaxte lieverd...
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

Raar is dat, je staat erbij, en achteraf denk je, had ik dit , of dat gedaan, maar je kan niets, het was miauwen, en toen was het afgelopen. nooit wat gemerkt, hij was een rustige en hele gemakkelijke kater.
kan toch met leeftijd te maken hebben gehad, geen idee, het blijft triest
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door nellebel »

hoe is het nu met winny?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie