Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Poessjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:48
Locatie: Weert

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Poessjie »

Nou ja, of ik het goed gedaan heb weet ik niet. Ik ben bang dat er toch wel wat veel op haar haren terecht is gekomen en niet zo zeer op haar huid.

Onze vorige poes Nova ging altijd enorm kwijlen als ik haar dat pipetje in de nek had gegeven. Nova was altijd zo rustig, die liet het gewoon gebeuren en begon vervolgens te kwijlen en het leek wel of ze op hol sloeg (ze rende zo de boom in).
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door swiffer »

hoi,
ik lever het gevecht enkel vanaf mei tot en met september, ik denk dat de poezen dan het meeste vatbaar zijn.
Een komisch zicht denk ik, ik zit op mijn knieen en steek er de kat tussen, ze kunnen niet meer weg en dan vlug knijpen. Daarna de kat laten lopen en ze hun kopje laten uitschudden. Het volgende uur krijg ik boze blikken, ik denk dat het niet aangenaam ruikt, en ze zijn het vergeten, oef, weer een maand voorbij.
groetjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Cari »

Je zou haar vanaf nu ook program kunnen geven. Dat maakt de vlooien niet dood, maar onvruchtbaar. Dat kan door het eten. Het kan ook per injectie, die werkt een half jaar.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Stoffer en Blik
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2010 13:34

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Stoffer en Blik »

Dag,

volgens "mijn" dierenarts is het nadeel van een pil tegen vlooien dat die pil pas wat doet als de vlo poes al gebeten heeft. Een vlooienallergie kan zich dus toch nog ontwikkelen!
Ik gebruik voor Stoffer en Blok nu Stronghold, maar sla een beetje achterover van de prijs!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door MarjanR »

Rox bij mij had ook allergie en werd mij die pil inderdaad ook afgeraden.
Nu was het zo dat Rox door haar gevoelige huid ook te weinig vacht had om de druppels vast te houden. Ik heb nog al wat keren in dubio gestaan of het allemaal wel goed ging. Want als er een vlo in huis was, dan sprongen ze ALTIJD op haar, t'arme ding.
Maar goed, frontline erop wrijven en maar hopen dat het goed ging.

Stronghold is inderdaad een prijskraker... pfoei.
Maar het werkt wel goed, en je pakt 2 in 1, dus de kosten van een wormen kuurtje vervalt (schrale troost, ik weet het)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Cari »

Bij stronghold kan je rustig de verpakking voor een hond nemen. Ik neem altijd de grootste hond. Neem dan 0,1 ml per kg kat (kan je met een injectie naald zo uit de verpakking trekken), dat scheelt enorm in de prijs als je meerdere katten hebt. Stronghold werkt overigens niet tegen lintworm.
Program helpt inderdaad niet bij een vlooienallergie, maar wel om bij een enkele vlo geen plaag te krijgen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Poessjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:48
Locatie: Weert

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Poessjie »

Misschien een rare vraag, maar hoe zie je eigenlijk of een kat vlooien heeft?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door MarjanR »

Veel vuldig krabben. En soms zie je haar ineens vooruit schieten.
Je kunt ook in haar liezen kijken en dan zie je zwarte puntjes (snel wegschieten), maar ik weet niet of ze dat toelaat.
Even goed bij het begin van haar staart kijken zou ook kunnen (even de haren tegen de groei in harken).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door pearlsofpassion »

Vlooien zoeken de warmte op, dus als je even met een lamp ergens op haar rug schijnt en dan tegen de haren inwrijft, zie je als ze vlooien heeft snelle zwarte puntjes lopen.
In de lies zie je ze inderdaad ook altijd, tenzij ze lang op haar rug zou liggen, dan vluchten ze naar de rug (rare beesten)
Eigenlijk zie je het vooral als ze begint met te krabben en precies naar iets te bijten. Ze kunnen dan zo ineens schrikken, opspringen of ergens verwoed beginnen likken. Je merkt het wel als je haar veel in het oog houdt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Poessjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:48
Locatie: Weert

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Poessjie »

Ik heb wel eens gelezen dat je een bepaalde periode nadat je ontvlooid hebt, ook moet ontwormen.

Hoe zat dat ook al weer?
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door kellie »

als je met een fijne kam door de haren gaat en er zitten zwarte pitjes in zijn het vlooienpoepjes.zo doe ik het altijd.en pas op met frontline daar schijnen de vlooien resistent voor te zijn dus het werkt niet meer.en je moet in ieder geval eens in de maand of 6 weken ontvlooien.geen een middel werkt 3 maanden.inplaats van frontline heb je nu advance en dat werkt wel goed.
Gebruikersavatar
Poessjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:48
Locatie: Weert

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Poessjie »

OK. En Advance kun je gewoon bij de dierenwinkel kopen?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door MarjanR »

Volgens mij kun je dat alleen bij de dierenarts krijgen.
Ennuh, een waarschuwing voor de portomenee ;)

Volgens mij ish et wel wormen en vlooien in een keer.
Dat dat is dan weer een meepakkertje
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door Sunnetje »

Ah thx!! Ik kon al niet meer op de naam komen! Bij de Kliniek waar Mystic geopeerd is vertelden ze mij dat de vlooien resistent werden voor Frontline en ze gaven me dus de naam van het middel dat zij gebruiken, maar ik was de naam dus vergeten :P Advance! Volgens mij inderdaad alleen te koop bij de dierenarts. Zou het zoveel duurder zijn dan frontline dan?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Alternatief voor Frontline of vergelijkbaar?

Bericht door kellie »

het is ook in de dierenwinkel te koop en ongeveer net zo duur als frontline.zelf gebruik ik al jaren bolfo werkt ook heel goed.ik vind het allemaal duur.zeker als je meerdere dieren van verschillend gewicht hebt.
Plaats reactie