Kat plast in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kat plast in huis

Bericht door Zuri »

bianc schreef:Dus meiden... niet gelijk zo fel in de aanval dat het allemaal maar slecht is voor de poes... na vier jaar ellende ben ik SUPER blij met deze oplossing en ik denk dat als mensen hiervan af weten en gebruik van kunnen maken, er heel wat minder katten in het asiel belanden.
Volgens mij ging ik niet fel in de aanval hoor??? Ik vroeg me alleen af of deze poes al gesterriliseerd was, want dat schrijf je niet in je bericht. Als dat namelijk niet zo was, dan had je beter kunnen laten sterriliseren i.p.v. een hormoonbehandeling. Zeker omdat de bijwerkingen van hormonen niet altijd even gunstig zijn. Dat wilde ik je alleen even meegeven. :-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
bianc
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2011 15:04

Re: Kat plast in huis

Bericht door bianc »

Zoals ik al eerder schreef heeft onze poes een injectie met hormonen behandeling gekregen om het sproeien tegen te gaan.

Nu was ik toevallig van de week bij de dierenarts en heb ik nagevraagd of deze injectie met hormonen nu werkelijk schadelijk is... aan de hand van enkele berichtjes...

Er is onderscheid tussen de ene hormonen behandeling en de andere.

Hormoonbehandelingen zoals de poezen pil is inderdaad schadelijk voor de poes en kan baarmoeder kanker veroorzaken.
Echter heeft onze poes een behandeling gekregen die normaal aan Katers wordt gegeven die 'oversext' zijn. (te veel mannelijke hormonen).
Er zijn geen negatieve ervaringen met de behandeling maar er zijn verder ook geen echte onderzoeken naar gedaan. Maar de dierenarts zei dat ze er geen nare ervaringen mee heeft.

Dus iedereen die helemaal gek worden omdat je er alles aan gedaan hebt en je kat blijft sproeien dan zou ik toch dit adviseren om te proberen.
Voor ons is het een geweldige uitkomst.

:grin:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat plast in huis

Bericht door pearlsofpassion »

Hebben ze dan ook gezegd waaruit deze hormonenbehandeling dan bestaat?
Ze werken dan toch ook met vrouwelijke hormonen? Of gaan ze testosteron tegen?

Ik vraag me wel af waarin deze behandeling dan zo grondig verschilt met de poezenpil. Niet in doel waarvoor het gegeven wordt, maar vooral wat er dan in zit.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie