ik heb zelf drie poezen, en mn ouders hebben er ook een. het komt wel eens voor dat mijn drie bij mn ouders gaan logeren, of dat Suzy (poes van mn ouders) hier komt logeren als mn ouders weg zijn...
Mijn drie poezels zijn heel close. Tijgetje en Minoes zijn 2 zusjes van elkaar (anderhalf jaar oud), mijn muffin is 10 maanden, net zoals Suzy.
Suzy is hier al vaker wezen logeren, het ging altijd vrij goed, op het volgende na: Suzy is wat sterker dan Muffin en probeert Muffin te domineren, maar opperkat Tijgetje accepteert dat absoluut niet en zet Suzy dan op haar plaats. Minoes staat er een beetje boven, en gaat haar eigen gang. Tijgetje en Suzy zijn dus niet de beste vrienden.
mijn katzels hebben nu voor het eerst bij mn ouders gelogeerd, bijna drie weken lang, wegens een verbouwing hier. het ging best goed. aansluitend gingen ze voor een paar daagjes weg, dus heb ik ze nu allevier weer thuis in de huiskamer. en toen begonnen de problemen.
Logee Suzy mag nu van Tijgetje echt helemaal niets meer, als Suzy op mn schoot komt liggen wordt ze weggemept door tijgetje, als ze in een mandje gaat liggen wordt ze eruitgemept, enz... voorheen zette mijn Tijgetje Suzy alleen maar op haar plaats als ze zich misdroeg (muffin aanvallen bijvoorbeeld) maar nu is Tijgetje zelf de aanstichter.
mijn vraag is: zou dit nog goed kunnen komen? moet ik ingrijpen? moet ik ze het maar zelf laten uitzoeken? mijn drie katzels hebben onderling nooit problemen, en als ik tijgetje uit de groep zet is ook de combinatie Muffin/Minoes/Suzy in balans. zonder Tijgetje kunnen Suzy en Muffin ook beter met elkaar overweg.
gelukkig gaat Suzy morgen weer terug naar huis, maar het is wel de bedoeling dat er vaker logeerpartijen komen.
o, konden Tijgetje en Suzy maar beter met elkaar overweg