Ik heb 2 poesjes van 10 maanden.. En ik woon in een bovenwoning. Ik ben van plan om mijn poesjes vanaf de zomer naar buiten te laten.. (Alleen overdag) Ik vind het echt doodeng, maar ik denk dat het wel het beste voor ze is. Binnen zijn ze erg druk, ze breken vaak mijn huis af, en heb het idee dat ze zich gaan vervelen. (Ik heb een 2kamer woning, dus niet erg veel afwisseling)
Nu was ik benieuwd: Hoe doe je zoiets? Ik was eigenlijk van plan om buiten op mijn terrasje te gaan zitten. (Daar gaat ook de trap naar beneden) En dan wil ik de voordeur open laten, en kijken wat ze doen. Als ik buiten ga zitten kan ik ze nog een beetje in de gaten houden. Tenminste, voor zover ze nog te zien zijn.

Hoe kan ik er vanuit gaan dat ze de weg terug vinden? Ik hoorde iets over dat ze hun eigen geur achterlaten?
En soms vind ik ze nog zo lomp of klungelig, dat ik echt bang ben dat ze niet uitkijken voor auto's. Als ik bijvoorbeeld met ze speel, gebeurd het vaak dat ze zo fanatiek achter het speeltje aangaan dat ze zo op de vloer uitglijden en met hun smoeltje tegen een kast aanbotsen.
Als ze buiten achter een andere kat aangaan, kan het toch net zo goed gebeuren dat ze een auto niet aan zien komen?
Doodeng vind ik het! Maar meerdere mensen om me heen vinden het zelfs zielig dat ik ze zo lang nog binnen heb gehouden.
Hoe hebben jullie dit gedaan, de eerste keer naar buiten?