Mijn 19 jarige poes

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Iemand20
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2011 21:18

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Iemand20 »

MarjanR schreef:Spreek een goede vriend of een moeder/vader van een goede vriend die je vertrouwt. Ik denk dat je daar veel baad bij zult hebben.

Sterkte kerel *virtuele knuffel voor anoniem*
Als ik mensen zou hebben, zoals een goede vriend.
Dan zou ik niet alleen zijn ofwel?

Ik zei dat Kitty de enige was die ik had, dus nu heb ik niemand.
Niemand om mee te praten, of mijn gevoelens over Kitty kwijt te kunnen.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door MarjanR »

Hmhm, ja. Ok.
Er zijn vertrouwenspersonen op het werk, dat is verplicht, neem daar contact mee op.
Of je huisarts. Echt er zijn mensen in jouw omgeving die jou hier doorheen kunnen helpen.
Maar je moet het wel willen zien. En ik denk echt dat jij iemand in jouw omgeving nodig hebt.
Wij hier kunnen jou niet helpen je verdriet te verwerken. Daar is internet echt niet het medium voor.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Dafpoetser »

Lieve jongen,

zoek hulp, dit red je niet alleen..
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Iemand20
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2011 21:18

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Iemand20 »

Ik ga misschien maar een blog maken, kan ik daar al me foto's opzetten, filmpjes en me verhaal, herineringen etc. Dan heb ik ook misschien wat meer rust. Alleen die laatste dag met haar zot nog vers in het geheugen.

Ik heb wel 2 filmpjes op youtube gezet, is alleen jammer dat ik maar 3 filmpjes heb, met in totaal maar 1,5 minuten aan materiaal.

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Dafpoetser »

wat waren jullie duidelijk stapeldol op elkaar

koester dat...hou haar in je hart vast jongen!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Kattenbella »

Lieve iemand,

Er zijn echt heel weinig katten die 25 worden en ook die 19 worden.

Ik maak me echt zorgen over je. Je hebt wel vrienden en mensen waar je tegen kan praten, hier in ieder geval zijn wij er voor je!
Je bent een prachtig mens, dat zie ik en lees ik. Blijf je mens ons praten, een vent als jij verdient gewoon alles wat goed is en er zijn heel wat katten die op jouw liefde wachten.

Dikke knuffels, Bella en de katten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Sunnetje »

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je lieve meisje!

Ik, en met mij vele anderen, weet hoe je je voelt. Een dier verliezen waar je zoveel lief en leed mee hebt gedeeld en waar je zo'n ongelooflijk sterke band mee had is verschrikkelijk!

Wanneer je kat overlijdt, komen er altijd vragen in je op.. "wat als.." , " had ik maar..." .
Ik ben mijn Pinto* een half jaar geleden verloren, net zo plotseling als jij jouw Kitty hebt verloren.

Pinto* heeft maar 4 mogen worden, maar met hem had ik een ongelooflijk sterke band, net zoals jij met jouw Kitty. Ik herken ontzettend veel in je verhaal. Het constante huilen, de machteloosheid en het schuldgevoel. Ik had dit ook ,allemaal! slapeloze nachten, de misselijkheid, het gevoel van eenzaamheid..

Maar geloof me, jij hebt gedaan wat je kon. Jij hebt zoveel jaren liefde gegeven en voor haar gezorgd, en zij voor jou. En hoe erg ook, het was nu blijkbaar haar tijd.
De dierenarts heeft ervoor gezorgd dat ze geen pijn meer heeft. Nu rest jou alleen nog de taak om aan de fijne momenten te denken die jullie samen hebben gehad, ook al doet dat pijn.


Achter tranen van verdriet schuilt de glimlach van de herinnering..


Heel veel sterkte! En erover schrijven is nooit verkeerd, dus misschien is een blog geen slecht idee. Ik zelf schrijf gedichten wanneer ik me rot voel.
Maar ga alsjeblieft verder geen gekke dingen doen, zelfs niet denken!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Iemand20
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2011 21:18

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Iemand20 »

Ik heb mijn tekst een beetje verbeterd. Heb ook wat verse herrineringen aan die dag. Twee dagen voordat ik naar de dierenarts ging, moest ze ook kotsen, dat was dan waarschijnlijk ook door haar nieren. Misschien dat ze daarom onder het water zat, omdat ze zo graag wilde drinken door haar nierproblemen.:(


Mijn laatste dag met Kitty

Ze was 19 geworden, ik dacht dat ze makkelijk de 20 zou
halen.Ik wist niet dat ze ziek was.Ze begon opeens raar te
lopen, elke keer als ze een stukje liep, toen liet ze zichzelf vallen. En dat
elke keer zo door. Toen kwam ze bij haar waterbakje aan, toen ging ze weer
lopen, en liet ze zichzelf weer vallen. Toen kwam er wat water uit haar mond, en
haar kind zat ook onder het water. Haar neusje was normaal ook nat, en roze. Nu
leek het op opgedroogd bloed ofzo. Ik had me vader gebeld, en we zijn naar de
huisarts geweest, hij was er om 10 uur a'avonds ofzo. We kwamen daar aan, me
katje op tafel. Daar lag ze dan, toen nam die haar temperatuur op, 34 graden,
was te laag. En toen voelde hij aan haar achterkant en achterpoot. Toen deed die haar mond open, keek die in haar mond, dat vond ze niet leuk want ze probeerde zichzelf weg te trekken.
En toen vroeg hij of ze veel drinkt, dus ik zei ja. Toen zei die ze heeft
nierproblemen. En ze is ook te mager, want je voelde haar botten als je haar
aait, en ze woog bijna niks als je haar optilde. Dus hij zei het enige wat die nog kon doen was haar vocht geven voor die
nieren, maar dat ik het dan alleen maar zou uitstellen. Dus gaf die haar een
spuitje, ik had haar nog een beetje kunnen aaien, en een kus kunnen geven. Ik
moest alleen maar huilen, ik kon haar nooit vertellen hoeveel ze voor me
betekende, en haar bedanken voorwat ze gedaan heeft. Toen ze thuis op de
grond lag, had ik haar nog een paar keer geaait. Ik probeerde haar nog speciale
brokjes te geven die ze lekker vond, ze probeerde te eten, maar het lukte haar
niet op te te kunnen staan. Me ijs lag er nog, want ik was ijs aan het eten, dus
ik had was ijs gepakt, en dat likte ze wel van me vingers af, want dat vond ze
lekker. Maar het smolt van me vingers, dus er viel wat op de grond, ze probeerde
op te staan, en te likken, maar toen liet ze zichzelf in dat ijs vallen. Ik
aaide haar nog, en gaf een kusje op haar wang, ze keek zo zielig, heel langzaam
haar ogen open en dicht, en normaal miauwt ze blij, nu miauwde ze alsof ze moe
was, en pijn had, en niet lang kon volhouden. Ik zei je bent een sterke meid, je
kan het wel volhouden, alsjeblieft. Ik heb je nodig. Dus ik legde de rest van
het ijs in haar etensbakje, zodat ze het kon opeten als we terug waren van de
dierenarts. Me vader gebeld, en die maakte zich klaar om te komen naar mij. En
toen stond Kitty op, en liep naar me toe, en ging op haar plek zitten waar ze
vaker ligt, bij me computerkast onderin. Dus voordat we weggingen, het laatste
wat ze deed, was bij mij komen liggen.Ik heb haar zien sterven
daar op die tafel, met haar glinsterende groene ogen, vooruitstardend. Later
kreeg ze stuiptrekkingen. Nu ben ik alleen, nu heb ik niemand meer. De laatste
keer dat ze me liet lachen, was op die dag dat ze stierf. Ik stond op, en zij
miauwde weer zoals gewoonlijk, om me te begroeten. En ik gaf haar eten, ze kwam
meelopen, het leek net of ze dronken was. Ze liep helemaal schuin, er was iets
met haar rechterpoot. Dus zij dronk zo, ging ze met haar hele hoofd in die
beker, dus ze zat met haar hoofd vast in die beker, dus ze raakte in paniek, dus
liep ze weg, om die beker er vanaf te krijgen, dus haalde ik hem er snel af.
haar hoofdje was nat, gaf ik haar een kusje en lachte. Ik had het moeten weten,
maar ik wist niet dat ze ziek was.Tot een paar maanden terug
kotsten ze heel veel. Een een week terug begon ze opeens de hele tijd in de
woonkamer te plassen. Ik heb geen zin meer om te leven, ze was de enige
die ik had, de enige die van me hield en bij me wilde zijn. We hebben zoveel
meegemaakt, ze was er altijd voor me. Zoveel erge dingen meegemaakt samen, maar
zij was er altijd om met me te knuffelen. ik heb haar zien opgroeien, en zij
mij. En nu is ze er niet meer, ik heb elke dag ligggen huilen, en heb nog steeds
niet kunnen eten. Ik mis haar vooral als ik ga slapen, nu ligt er niemand op me
kussen, of naast me kussen, tegen wie ik aan kan liggen. Iemand die lekker
spint, en keihard snurkt, dat ik moet lachen. En kijken naar haar hoe ze slaapt.

Toen kwam ik thuis, toen drong het pas echt tot me door, dat Kitty er niet meer was. Geen kat meer die miauwde als ik binnenkwam. Het ijs dat ik in haar etensbakje had gedaan lag ernog, geen kat meer om het op te likken. Twee pakken kattestenen staan nog in de hal, nog niet opengemaakt. Nog vers water in haar bekertje die ik er in de late ochtend in had gedaan. Een lege mand, geen oud meisje meer die erin lag. Al haar plekjes waren leeg. Als ik achter mijn laptop zit, en ik sta op, dan keek ik altijd uit als ik mijn computerkast bewoog, omdat zij erin lag. Dus ik keek naar onder, maar ik was vergeten dat zij er niet meer was.:( En als ik naar bed ga, en ik lig daar alleen in bed. Dan kijk ik naast me kussen en op me kussen, en daar ligt niemand. Helemaal leeg, normaal lag zij daar, soms likte ze aan me haar als ik daar lag, probeerde te slapen. Misschien deed ze dat om mij proberen te ontspannen. Ik had haar voor zoveel jaar, elke dag samen. Ik sliep met me deur dicht, normaal als ik dat deed, en ze wilde erin komen. Dan bleef ze heel lang voor mijn deur staan en miauwen totdat ik de deur opendeed, zolang tot ik er gek van werd. Of dan probeerde ze me deur open te maken, door er tegen aan te duwen met haar hele gewicht. Dus dan liet ik haar maar bij me slapen. Ik dacht dat ik haar voor altijd zou hebben, dat ze nooit zou sterven. Ik hield daar geen rekening mee. En vooral niet zo opeens. Ik wist totaal niet dat het zo plotseling zou gaan. Had niet eens tijd om me voor te bereiden. Ze dronk zoveel, en ik merkte niks.:( Ik heb haar zolang gehad, en ik merkte het niet eens dat ze ziek was. Ze was er altijd voor mij, en wanneer ze mij het meest nodig had, had ik niks in de gaten.

Ik ga niet vroeger dan 11 uur naar bed, want anders lig ik wakker. En krijg ik tranen in me ogen, omdat ze dan rond die tijd stierf. En toen ik sliep die dag, toen droomde ik. Dat ik vooruitstaarde, met allemaal mensen om me heen, en moest huilen. Die mensen vroeger wat er was, en ik barste in tranen uit, dat me beste vriendin dood was. Dus zelfs in mijn dromen moest ik huilen.
Iemand20
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2011 21:18

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Iemand20 »

En ik heb nog een lijst met losse herrineringen. Alleen ik kan me niet alles meer herrineren. Toen ik op de basisschool zat, en verstoppertje speelden in het huis, ik kan me niet herrineren waar ze toen zat. Of toen ik op de bank tv keek, waar ze was. Of toen ik ernstig ziek was. Volgens mij herriner ik me dat ze toen nog langs me liep, naar de keuken. En volgens mij lag ze op het bed in me moeders kamer toen we verstoppertje speelden als kind. En ik kan me nog herrineren dat ik toen ind e eerste klas zat, en ik ging naar buiten om te voetballen. En ik zag haar uit het raam kijken naar mij, dat ze op me letten.

En wat ook erg is, ik stond net op. En ik zag een mini disk laggen, een memory stick voor mijn telefoon. Wie weet of daar nog foto's of filmpjes van haar op staan. Maar die telefoon waarvoor ik die disk had is al 2 a 3 jaar kapot, dus ik kan niet kijken wat erop staat.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Dafpoetser »

Kitty zou niet willen dat je zoveel verdriet om haar zou hebben. Al weet ik, en voel ik dat het gemis enorm voor je moet zijn.
Wees sterk, voor Kitty!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Iemand20
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2011 21:18

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Iemand20 »

Als Kitty er was, dan had ik haar kunnen knuffelen. Zoals ik altijd deed als ik me depri voelde. Kon ik met haar knuffelen en kussen. Ik heb nu niks, alleen een grote dikke kat, die me alleen openhaald. Die is totaal niet zoals Kitty.

Weet iemand een site waar ik een account voor kan aanmaken, en dan een blog kan maken?
Dus gewoon een site, hoeft niet speciaal een dierensite te zijn. Waar je gewoon een profiel kan aanmaken, en persoonlijke verhalen kwijt kan.

Kitty was zo'n speciale kat, ik ben de enige die aan haar denkt, die om haar moet huilen. ik vind het zielig, als ik de enige ben die om haar huilt. Daarom wil ik een blog maken, of persoonlijk verhaal. Zodat ik het kan delen met andere, dat ze ook weten wie Kitty was.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door nellebel »

BEste iemand
Mijn allerliefste nellie heb ik vorig jaar september in moeten laten slapen. Zij was mijn allessie. Ik heb geworsteld met schuldgevoelens, had ik maar..... enz. Ik werd knettergek van het lege huis en heb een nieuwe kat gehaald uit het asiel. Mijn man wilde het niet, wilde niets met de nieuwe kat te maken hebben. Het was voor mij geen vervanging, want nellie vervangen kan niemand, helemaal niemand. Zij was mijn mooiste liefje mijn kleine engeltje.
Uiteindelijk heb ik een medium bezocht (ik heb wel goed rondgekeken want de meeste medium willen dat jij het verhaal verteld, en dan flink betaald, dit medium niet.) Ik moest een foto van haar meenemen en haar leeftijd zeggen meer niet. Ik mocht niet meer zeggen ,dat zou nellie wel tegen haar doen. Mijn man was erbij. Allebei goed opgelet dat we niets zouden zeggen.
Uiteindelijk heeft ons dat zoveel geholpen. We hoorden wat ze mankeerde, hoe zij het had ervaren, mijn schuldgevoel alles kwam aan bod, maar ook gewoon hoe mijn engeltje was. Ik hoorde dat nellie nog bij me zou blijven voorlopig, het medium legde me uit op welk plekje (en daar stond haar foto met een kaarsje, dat had ik helemaal niet gezegd).
Het belangrijkste wat we hoorden was dat ze het fijn had gehad bij ons, dat ze ons niets kwalijk nam, dat ze een heerlijk leven heeft gehad en dat het goed is zo.
Tevens wilde ze dat we de nieuwe kat alle liefde zouden geven en een tweede kans (het was een asielkatje). Onze dierenliefde gewoon maar zo laten was niet eerljik. Nu was de beurt aan een nieuw katje. Ik moest ook goed kijken naar mijn nieuwe katje en zag inderdaad trektjes van mijn nellie terug in haar. Heb nu weer pech met mijn nieuwe katje. Zij kon niet alleen zijn, daarom vriendje voor haar erbij. Die bleek ik na 3 maanden in te moeten laten slapen, kattenleukemie. Dit is besmettelijk en nu blijk onze flippie het ook te hebben. Dus ze kan ieder moment ziek worden en sterven (dat gebeurde bij haar vriendje in 2 dagen). toch weet ik dat ik hem nog 3 fijne maanden heb gegeven. En flippie, die hoop ik nog lang te hebben, maar dat is afwachten.
Ik zeg niet dat je een nieuwe kat moet halen, maar misschien wel een medium bezoeken. Zij kan contact maken met je lieve kitty, en dan krijg je steun van kitty en zij zal je dan leiden.
Als je het tel nr wilt van het medium dat ik heb bezocht stuur me een PB, zij woont in boxmeer.
Heel veel sterkte, en ik heb ook vaak ervaren, dat velen niet begrijpen hoe dit voelt. Je hebt geen kat verloren maar een deel van jezelf ,zo voel ik het ook bij nellie. Ze is nog steeds een deel van mij. Ik heb een kattepootje getatoeerd op mijn enkel met haar voorletter.
Sjefke (het kleine overleden katertje) zijn dood was ook een schok voor me, maar anders als bij nellie. Zij blijft je eerste zo ook kitty bij jou, maar je kunt evengoed zielsveel van ze houden. Hier begrijpen mensen de liefde voor je schatje, hier mag je dat uitten. Hier zij nwe er allemaal kapot van als onze katten overlijden. Mijn lieve nellie mocht maar 13 ½ jaar worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door castratenkoor »

Dit is mijn blog : http://castratenkoordinie.web-log.nl/ca ... oor_dinie/


Hier kun jij ook een blog maken. Op de mijne staan vooral anekdotes, maar ook afscheid van Guus en afscheid van Fritz.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Iemand20
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2011 21:18

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door Iemand20 »

Nou, deel 1 van de blog is er al.

http://mijnkitty.blog2blog.nl/54306/Mijn+Kitty.html

Moet ik alleen nog zien hoe ik een fotoalbum kan plaatsen.
En dan moet ik nog wat meer informatie hebben, zoals wanneer we haar voor het eerst kregen enzo. Zodat ik alles op volgorde kan doen, en alles duidelijk is.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn 19 jarige poes

Bericht door castratenkoor »

mooi neergeschreven iemand20
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie