Noodoproep voor Bertus!

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door loek »

In de online radio uitzending van een dierenarts, waar de admin op dit forum over bericht gaat het o.a. over een kat met acne. Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 4&start=75
bericht van 2 maart.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Erica-HoKaZo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2011 15:58

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door Erica-HoKaZo »

nee geen bultjes.
Het zit voornamelijk op zijn gezicht en nek....op zijn dij heeft ie ook een kale plek,maar dat ziet er anders uit dan op zijn koppie.
Hij loopt nu ook vrijwel de hele dag met een kap op zodat ie er niet aan kan krabben,misschien dat het er daarom anders uitziet dan normaal bij een allergie?!
Ik ben wel echt heel blij met jullie reacties! ga alles gewoon uitproberen.....hopelijk helpt het mijn kleine vriendje!!
Groetjes Erica en de beestebende!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door Adriana »

hoi, erica, kun je er foto's van maken? missch dat een van ons het zo herkent en missch nog meer tips heeft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Erica-HoKaZo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2011 15:58

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door Erica-HoKaZo »

ja zal ik morgen ff doen! Als Bertus het toelaat hahaha
probeer ze er morgen op te zetten!
Groetjes Erica en de beestebende!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door Kattenbella »

In ieder geval het voer wat je geeft niet koken, maar rauw geven. Een goede kvv voer is zeker aan te raden.
Voor eventuele vlooien advantage, maar daar zullen jullie wel aan gedacht hebben ;-)
Voor de geirriteerde plekken kan je calendulazalf gebruiken.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door nellebel »

lieve erica
Ik heb mijn beide katjes ook van hokazo, en moet je helaas melden dat beide Felv hebben. waarschijnlijk heeft onze 2e het meegebracht vanuit het asiel 9mogelijk al gekregen vanuit de moederpoes).
En onverklaarbare huiduitslag die niet overgaat is een verschijnsel van FElV. Zou hem er toch maar op laten testen.
Want het is zeer besmettelijk en overdraagbaar.
Zou jij vanuit je werk meteen naar huis gaan en er zit vocht (speeksel, urine bijv) op jouw kleren dan is het nog ongeveer een uur besmettelijk voor jouw kat. (ik heb deze info van de FELV stichting)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door nellebel »

erica
misschien ken je mijn katjes nog. onze flippie heette eerst smullie (klein scharminkelig wit zwart poesje met chronische niesziekte, maar de allerliefste van de wereld) en heeft lang bij hokazo gezeten. Daarom is het ook waarschijnlijker dat sjefke (elon) het bij zich heeft gehad. ik heb toen ook op advies van de dierenarts gebeld met hokazo omdat ze daar natuurlijk ook maatregelen moeten nemen, want hij heeft het van andere katten gekregen en heerst het virus in het asiel. Ze kunnen het thuis niet hebben gekregen omdat ze niet buiten komen en niet in aanraking met andere katten.
Ik las da tbertus nu in het asiel zit, dus als hij FELV heeft is hij besmettelijk voor de rest.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door Cari »

Toen Bertus bij jullie in het asiel kwam, had hij toen ook al last of is dat later gekomen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noodoproep voor Bertus!

Bericht door nellebel »

zet het onderwerp toch weer even omhoog, want ik blijf wel benieuwd wat het nu is met Bertus.
Krijg eerlijk gezegd zo ee nbeetje het gevoel namelijk dat er in het asiel niets gedaan is met het nieuws over de FELV besmetting aldaar. Toch vreemd dat de DA niet daarop test als ze weten dat het heerst. (en Bertus de verschijnselen vertoond)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie