Hoe kat uit doornige struik krijgen?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Natasja
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:50

Hoe kat uit doornige struik krijgen?

Bericht door Natasja »

onze kat (6 maanden oud) is bang voor auto's. hij gaat wel buiten maar blijft normaal in onze tui. gisteren moet hij van eits geschrokken zijn en hij is uit onze tuin gelopen. gisteren heb ik hem niet meer gevonden maar dezemorgend hoorde ik hem janken. ik vond hem dan in een struik aan de overkant van ons huis. hij durft er neit meer uitkomen door de auto's die dan telkens voorbijrijden en ik kan hem niet pakken want het zijn takken met doornen aan, heb er al schrammen van aan mijn handen. hoe kan ik hem daar nu uitkrijgen? heb al geprobeerd met een kattensnoepje maar dat lukte ook niet. het probleem is natuurlijk dat er constant auto's rijden.
Laatst gewijzigd door Admin op 03 mar 2011 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: dringend antwoord nodig

Bericht door Adriana »

k weeet niet of je dit op tijd ziet maar een paar schrammen zou ik er toch wel voor over hebben..
er zit anders niks anders op dan bij hem te blijven totdat hij binnen handbereik is, missch beetje rauw vlees en missch kan iemand je helpen..
neem wel een kartonnen doos mee, die zou je over hem heen kunnen zetten, zodra hij in je buurt is.
welkom op het Forum trouwens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: dringend antwoord nodig

Bericht door BillyJean »

he, wat naar is dat, wat zal ie bang zijn...Misschien kan je een heel dikke jas en handschoenen aandoen en een snoeischaar meenemen, zodat je je een weg naar je kat kunt knippen....? Ik hoop dat het je lukt
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 763
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: dringend antwoord nodig

Bericht door Lovecat »

Als ik jou was, zou ik de tuin goed afzetten of een kattenren maken! Levensgevaarlijk met al die rijdende auto's vla ik de buurt, zeker als je kat straks in paniek oversteekt :shock: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=35 < hier staan wat onderwerpen over je kat in de tuin houden.

Ik zie dat je kat 6 maanden is, is hij wel al gecastreerd, want anders zou ik hem sowieso nog binnen houden om ongewenste nestjes te voorkomen...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: dringend antwoord nodig

Bericht door Ilone »

Hm, lastige situatie..
Ik zou ook proberen wat takken weg te knippen, handschoenen en en even doorbijten, maar je kat komt er zo te lezen niet zo snel uit zijn eigen uit.
Succes! Ik hoop dat ie weer snel lekker thuis is!

De tip om de tuin, als dit mogelijk is, af te zetten daar sluit ik me wel bij aan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Hoe kat uit doornige struik krijgen?

Bericht door Kattenbella »

Ik hoop dat je je kat inmiddels als hebt. Anders een bovenlader reismand, dwz een reismand met een deksel die van de bovenkant opengaat. Proberen te lokken met iets lekkers en in het nekvel oppakken en in de mand zetten. Blijf vasthouden en kijk of de staart binnenboord is en dan dichtdoen.
Ik hoop dat je kat alweer veilig thuis.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe kat uit doornige struik krijgen?

Bericht door Ilone »

Nu wil ik niet vervelend worden, maar je titel was eerst dat je met spoed antwoord wilde, voordat deze aangepast werd. En nu horen wij niks meer? Heb je ondertussen je kat uit de struik??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie