Nierkatje, onze liefste Rosa

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door yana »

Ze heeft zelden verhoging gehad bij diverse keren blaasonsteking. Ja 1x, dat was zware ontsteking. Meestal heeft ze alleen wat witte bloedcellen in de urine, niet eens bloed. Weet niet of blaasonsteking zichtbaar is in het bloed. De zware buikgriep van Spotje was ook niet te zien. Gruis ook niet lijkt me.
Onze DA heeft alleen Hills en Trovet.
Geven jullie het voer, ondanks advies, toch gecombineerd? Dus vb RC brokjes, Hills blik?
Is Specific óók DA voer, geen winkelvoer?
Hills heeft maar 1 smaak blik. Kip dacht ik. Is dat minst belastend?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door Ilone »

Specific is ook DA voer inderdaad.
Voor blaasgruis heeft Hill's meerdere smaken brokjes, is dat niet zo voor de k/d?
Zou goed mogelijk kunnen zijn hoor, ik heb Pluis ook even Hill's gegeven, maar weet niet meer welke smaak dat was ;)
Maar zit er niet nog een andere DA in de buurt waar je kan vragen voor Specific?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door Adriana »

krijgt ze blaasontsteking van stress? ken je het middel cystease (mdpts e.a.) dat werkt vooral goed bij non bacteriële blaasontstekingen.
van een fikse virusinfectie of ontsteking kunnen ze nog wel eens acuut nierfalen krijgen maar dan daalt na verloop van tijd de crea toch weer.

we hebben een topic met tips+trucs+info en dat heet Pluisje, verhoogde nierwaardes
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 87#p476187
het is handig en vooral heel praktisch voor degenen die antwoorden en meedenken en je kunt daar gewoon verder schrijven

en we hebben een topic met vooral nuttige adressen en overzichten en de waardes van de nierfaalkatzels.
bovendien kom je daar de meeste antwoorden op je vragen al tegen, bv waar de diverse nierdieetvoeren te krijgen zijn, welke smaken en welke vorm..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=22980
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door yana »

Dat had ik gezien ja. Maar met 48 pag in dat topic zie ik even de bomen niet meer..
Volgens bijsluiter Fortekor gaat de crea éérst omhóóg aan begin therapie??? Wat is dat voor spul??
Hoelang duurt het voor dat slome weg is, voor ze gewend zijn aan Fortekor? Week of 2/3?
Hills heeft maar 1 smaak voer helaas. Kip dacht ik.
Blaasonsteking van stress? Geen idee, zou kunnen. Ze word weleens gepest door Spotje nml.
Mag ze dat cystease wel hebben dan met haar nieren?
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door maij »

De RF is hetzelfde als de renal.
Kreeg van RC bij mijn vragen gescande info over de waarden enzo meegezonden en daar staat dus ook renal RF23 en Renal RSF26 Special.

@Yana
Diep ademhalen.
Zorgen dat je verdriet en de schrik eruit gaat dus huil maar lekker uit.
Ze heeft niet echt goede waarden en dat terwijl ze al niervoer heeft is lijkt me inderdaad slikken en een onaangename verrassing.
Genoeg info hier op de site en gelukkig ook morele steun :smile:
Succes en sterkte de komende tijd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door Adriana »

yana schreef:Dat had ik gezien ja. Maar met 48 pag in dat topic zie ik even de bomen niet meer..
wat bedoel je daar eigenlijk mee? je hoeft dat topic echt niet helemaal door te lezen maar zou je maar een deel nalezen dan weet je wat meer van wanten. en het beantwoordt zo veel makkelijker dan allerlei aparte niertopics.. en ik vind het ook veel makkelijker en sneller verwijzen. ;-)
als je de bijsluiter van cystease even opzoekt dan kom je geen bezwaar tegen voor nierklantjes, rechtsboven zit een zoekfunctie die prima werkt.. we hebben een topic 'bijsluiters'
en mbt tot fortekor: altijd in overleg met je dierenarts en nogmaals, weet je haar bloeddruk?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door Peet »

Ik ben een neuroot mbt m'n katten, overbezorgd
Weet ik 8-)
Vind het al heel knap van je dat je het aan je man overlaat!! Moeilijk voor jou weet ik.
Gelukkig is die weer heel nuchter in dit soort dingen! En houdt óók van de katten hoor! ;-)

Zou de andere da hier het eten niet hebben wat jij wilt?
Fortekor komt me bekend voor... wordt dat ook niet bij hartproblemen gegeven? Volgens mij had ons kleine Spanjaardje (hond) die pillen voor haar hart. Die overigens goed werken.
(zou natuurlijk ook wel kunnen ivm hart/vocht)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door MarjanR »

Fortekor is ook voor het hart inderdaad. Het is een bloeddruk verlager ;)

Ik kan me helemaal voorstellen dat het je duizelt na het lezen van het pluisje topic.
Dat had ik ook, en toen was het topic nog maar half zo lang als nu.

Maar ondertussen heb je veel gelezen en kun je het even laten bezinken.
Als je vragen hebt zou ik ze gewoon stellen daar (ook al staat het al ergens, maar ja... zoek dat maar eens op met een vol hoofd)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Nierkatje, onze liefste Rosa

Bericht door Peet »

Bij m'n hondje deed Fortekor prima zijn werk!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie