Veel slapen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Veel slapen

Bericht door kellie »

ik heb sinds anderhalve week een maine coon kater,maar ik vind dat hij zoveel slaapt.is dat normaal?ik heb ook 2 poezen van 10 maanden maar die waren veel drukker op die leeftijd hij gaat steeds meer eten en speelt ook wel maar het is zo wisselend.gisteren was hij veel meer aan het spelen en vandaag slaapt hij al vanaf kwart over elf.wel tussendoor even gespeeld maar slaapt toch weer veel meer al gisteren.hij is nagekeken door de dierenarts en gezond.
ik probeer ook veel te aaien en te kroelen dat vind hij wel lekker maar hij komt ook niet bij je liggen om te kroelen.heel soms voor een paar min.heb ik nu een heel rustige kat?of klopt dit niet.hebben ze veel tijd nodig om te wennen?en hoelang duurt dat dan.het is wel een kijker,hij kan rustig een kwartier in de ronte zitten kijken en alles in zich opnemen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Veel slapen

Bericht door nellebel »

ik wil je absoluut niet bang maken, maar mijn sjefke kreeg dat ook. Bleek Felv te hebben (katteleukemie) en dat is besmettelijk voor andere katten (onze flippie heeft het nu ook, maar virus is nog niet actief). Ze kunnen het onderzoeken door bloed te prikken.
Let vooral goed op zijn kleur. tandvlees en oortjes, die werden bij sjefke steeds bleker.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Veel slapen

Bericht door Corrina »

Mijn Indy sliep de eerste weken ook veel meer als dat ze nu doet. Ze lag ook veel op 1 plek. Het Kan volgens mij ook prima dat hij iets meer tijd nodig heeft om te wennen aan zijn nieuwe huisje. Dat hij niet veel komt kroelen lijkt mij ook redelijk normaal na 1,5 week. Ik weet natuurlijk niets over het karakter van jou kater (en jij waardchijnlijk ook nog niet zo goed), en iedere kat is anders, maar hij moet natuurlijk ook wennen aan zijn nieuwe baasjes. 1,5 week is dan nog best kort hoor.
Mijn Puck deed er 3 minuten over, en mijn Indy 3 maanden..
Is de introductie en het contact met de katten wel goed gegaan?? Dit kan natuurlijk ook een rol spelen.
Je schrijft er niet bij hoe oud je katertje is, maar ik neem aan dat het nog een kitten is??
Ik denk dat je goed moet kijken of het terughoudend gedrag is, of dat hij gewoon extreem rustig of lusteloos is. Als hij verder gewoon op zijn gemak is en zich thuis voelt, lijkt het me niet gezond dat een kitten de hele dag slaapt..
Maar zoals jij het beschrijft is hij ook nog bezig om zijn nieuwe omgeving in zich op te nemen.
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Veel slapen

Bericht door kellie »

ik ben toch maar naar de dierenarts geweest.hij was het weekend echt ziek.had ook koorts,heb een dierenarts gebeld en die zei dat het nog van de enting kon komen,na 2 weken vond ik wel een beetje raar.ik dacht dus ook eerst dat hij moest wennen en je kent hem verder niet goed dus,,maar de dieren arts waar ik was vond hem mager en ook niet goed hij hoest ook.hij heeft een booster injectie gehad en antibiotica en hij wordt al veel beter hij is meer wakker en speelt ook meer.als je ook altijd slaapt eet je ook niet en dat moet hij dus wel doen.hij is aan het wisselen dus zijn tandvlees was ook iets ontstoken.vandaar dat hij ook niet zoveel at en blikvoer eet hij ook niet veel,heb alles geprobeert.nu maak ik zijn brokjes nat en dat ging er ook goed in.maar nu kiest hij toch weer voor de harde brokjes.ik zal hem goed in de gaten houden en hoop dat de antibiotica helpt.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Veel slapen

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ik zou toch eventueel nog een bloedonderzoek laten doen. Weet je wat voor boosterinjectie hij heeft gehad?
Hopen dat het helpt en dat het niet terug komt, maar zodra je merkt dat het minder gaat zou ik meteen een bloedonderzoek laten doen, mager en hoesten lijkt me niet goed.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Plaats reactie