FrolliCat Bolt Laser

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Ik zit erover na te denken om een Frollicat Bolt laser te halen, omdat Charlie gek is op een laserspel. Nu vraag ik me af hoe groot de kans is dat hij in de laser kijkt, of per ongeluk in zijn ogen krijgt, want dat wil ik niet!
Heeft iemand ervaring met dit speeltje?

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
vampaholic
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2010 17:38
Locatie: almere-stad

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door vampaholic »

is het dat speeltje in roe verpakking een soort roze huisje met groen dak en daar dan die lasers uitkomen???
ik weet het niet zeker (wij verkopen die dingen) maar asl het goed is zijn die lasers niet schadelijk als het dier erin kijkt maar nog een keer ik weet het niet eker:s
hondjes hebben baasjes
katten hebben slaafjes

groetjes slaafje van 2 cutie pie's
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Spookysil »

Ehm, nee daar heb ik nog nooit van gehoord :-P dit is um: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... jen/185911
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door pearlsofpassion »

Mijn ervaring is dat de kans klein is dat ze het in hun ogen krijgen als je wat oplet. Ze kijken namelijk voornamelijk naar de grond want daar is het licht te zien. Zolang je zelf goed van bovenaf schijnt en oplet dat je niet te veel schichtig beweegt en met het lichtje voor hen blijft ipv op hen, kan je moeilijk in hun ogen schijnen dan...

Ze zijn er hier wel alledrie zot van... Het is het enige waarbij ons Kleintje met ons wil spelen (voor de rest wil ze enkel zelf spelen :???: ) , wss omdat ze dan niet doorheeft dat wij het laten bewegen :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Spookysil »

Oke, dankje :) weet het nog niet zeker, maar misschien schaf ik er 1 aan :)
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Lovecat »

eh? heeft Valerie het hier niet over de gewone laserpointer?
wss omdat ze dan niet doorheeft dat wij het laten bewegen
daaruit maak ik op dat ze de laserpointer bedoeld (correct me if I'm wrong)

maar ik vroeg me dus ook af toen ik die automatische laserpointer zag of dat niet gevaarlijk is, JUIST omdat je het niet zelf onder controle hebt. IK zou het niet aanschaffen, want te bang dat er toch per ongeluk een straal in z'n ogen komt, het apparaatje is ook zo klein...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Cari »

Waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een ding dat automatisch is, als je er toch, voor de veiligheid, zelf bij moet blijven en moet sturen?
Er staat ook bij

Gevarenklasse 2: de toegankelijke laserstraling ligt alleen in het zichtbare spectraal bereik [400 nm tot 700 nm]. Zij is bij kortstondige bestralingsduur (tot 0,25 sec) ongevaarlijk voor het oog.

Attentie:
zoals bij ieder ander product, dient u uw dier bij het spelen met dit speelgoed in de gaten te houden. Controleert u het product regelmatig op beschadigingen en vervangt u het speelgoed wanneer het defect is of onderdelen ontbreken, daar anders verwonding van het dier niet kan worden uitgesloten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door pearlsofpassion »

Ahja, ik had het over een laserpointer.... Ik dacht dat dat gewoon een speciale uitvoering was of zo...
Srr :oops:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Lovecat »

hehe, dat dacht ik al; het leek me namelijk niks voor jou om zo'n ding te adviseren :-P
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door pearlsofpassion »

Ik wist zelfs niet dat ze dat automatisch hebben...
Daar zie ik ook het nut niet van in :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Tr1bal »

Ik wel!
Ik zet deze elke avond aan en vinden ze super. Deze lasers zijn onschadelijk wanneer ze erin kijken.
Daarnaast beweegt de laser zoveel, dat het maximaal een 10e van een seconde op 1 plek schijnt
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door Brig »

Ik heb er ook 1 gekocht. Ik moet zeggen dat het mij tegen valt. Ze ( 9 stuks) vinden het leuk om achter het lichtje te hollen van de ene kant naar de ander kant van de kamer, of trap op en af. Deze gaat ze veel te langzaam en blijft te lang op 1 punt staan.
Dus als je al een laserpoint heb zou ik je adviseren daar gewoon mee door te gaan.

Groetjes
Brigitte
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: FrolliCat Bolt Laser

Bericht door KoosjeCato »

Ik heb er eentje met wit licht wat een visje laat zien zeg maar. Maar als je niet oppast is het gauw over met de pret en hebben die twee belhamels het door dat ik het ben! :-o Waardoor ik een pets tegen mijn hand oploop. Ach ja, moet ik ze maar niet plagen met iets wat ze toch niet te pakken krijgen :D
Plaats reactie