Goedkoopste premium voer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door doblin »

Ik heb ze altijd hills gegeven maar dat kon ik ook niet meer betalen vandaar dat ik net als jij ben gaan zoeken heel veel merken geprobeert maar mijn jongens doen het goed op cat lover gold minder ontlasting en geen overbodige toevoegingen . Twee van mijn jongens hebben een zwarte vacht en hadden altijd last van schilvers nu ze deze brok krijgen geen last meer ook hun tandjes zijn en blijven mooi schoon. Heb de link naar de site voor je opgezocht dat je kan kijken wat voor een voer het is enz (ook waar je het kan bestellen of kopen )http://kattenvoeders.wordpress.com/2008 ... vers-gold/ succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

'gaf' is het juiste woord en de verklaring is veranderde situatie....
ik bedoel k heb hier twee peuterkatten met slechte nierwaardes en die krijgen al een tijdje verschillende soorten nierdieet.
Enzo eet het nog wel en ik geloof dat het niet meer bestaat.. in ieder geval zijn samenstelling en broksvorm veranderd.. ik vermoed dat Hills nature's best ervoor in de plaats is gekomen en ze hebben onlangs voer geintroduceerd speciaal voor gecastreerde katten (meer ballast, minder calorieën)
er is geen antwoord op de vraag 'wat is het beste' voer, katten reageren heel verschillend op een samenstelling. hier zie ik dat BoMaks veel meer behoefte hebben aan koolhydraten dan Enzo.
dus waag ik me niet aan de kort samengevatte conclusie van dit topic. en we schrijven keer op keer dat je ieder voer voorzichtig moet uitproberen. hangt zeker ook af van de stofwisseling van de kat, bv neiging tot overwicht, huidproblemen, verstopping enz. en dat kun je niet veralgemeniseren.
en in een ander topic staat geloof ik waaraan goed kattenvoer zou moeten voldoen qua samenstelling.
je zou één van de soorten Sanabelle kunnen proberen of Happy Cat. of de wat duurdere Almo holistic, waar heel veel katten het erg goed op doen.. maar die laatste valt dan weer niet binnen deze topic.. en zo veel kattenbaasjes zo veel meningen over goed voer..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door loek »

Doblin,
Bedankt voor je reactie. Kregen jou katten ook Hills indoor, of een andere variant? En daar deden ze het dus ook goed op? (en weleens Royal Canin gegeven?)

Adriana,
Ik heb vorige week nog gewoon een zak Hills indoor kunnen krijgen.....niets anders aan. (uhm ja misschien de samenstelling....he!! Dat zou trouwens een goede zijn als de samenstelling is veranderd! Aangezien ze het ong. sinds die tijd dus laten liggen...)

Ik snap dat je lieve kleuters inderdaad ander voer nodig hebben....

Mag ik voorzichtig samenvatten dat alle soorten happy Cat en alle soorten sanabelle, of almo holistic beter zijn dan Hills? (en kan ik daar 'cat lover' ook aan toevoegen?)

Dan doe ik gewoon 'ine mine mutte' en kijk hoe ze erop reageren.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

ff bij Zpls gekeken en jawel t bestaat nog! maar indd wat een geld..
ook ff bij cat lover gekeken en

Kippenvleesmeel, bruine rijst, kippenvet (op natuurlijke wijze geconserveerd met tocopherol, ascorbinezuur en rozemarijn), vismeel, gedroogde hele eieren, kippenlevermeel, gedroogde biergist, zout, knoflook, lecitine, rozemarijn.

rond 30% gevogelte-eiwit en 15% vet etc. en per 5 kg euro 22,95. kleinste verpakking is 1,8 kg en ik kan niet zien hoe verkrijgbaar het is.
happy cat zit per 4 kg in dezelfde prijsklasse en heeft een wat bredere samenstelling.
bij Sanabelle moet je 10 kg kopen wil je rond euro 5.- per kg komen..
(en ik heb recent twee slechte ervaringen met de sensitive van Sanabelle lam en kip, de 2 kg-zak rook zurig en werd hier niet meer gepruimd..)

iene miene mutte,
dan gaat het erom of je voor je katten nog speciale wensen hebt. cat lover lijkt me met 15% vet vrij stevig voer en voor katten die mogelijk naar overwicht neigen ... en dat hangt dus ook weer af van de verbranding bij de ene/andere kat..
;-) iene miene mutte en door de bomen en t bos...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door doblin »

Mijn jongens kregen indoor en kip maar ik vond dat ze er erg dik van werden en het was erg duur zeker omdat ik toen 7 katten had , inmiddels zijn het er helaas nog maar 6 maar goed het blijft een aanslag op je budjet , wat ik al zei is de vachtjes zijn mooier zins C.L.G. ze eten er goed van en de ontlasting is ook minder. Ook moet ik je nog vertellen dat ik een ex blaasgruis kat erbij heb lopen die inmiddels geholpen is ook die doet het heel goed op dit voer ben na zijn operatie niet meer bij de dierenarst geweest omdat de boel weer eens verstopt zat.Je kan ook een proefzakje aanvragen als ik het goed heb als dit niet lukt wil ik je wel een zakje toesturen hoor het wel .
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door doblin »

Nog even een toevoeging op cat lover je kan het via link op de pagina bestellen maar een goede dierenwinkel moet het ook voor je kunnen bestellen .
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door castratenkoor »

Ik zweer bij Orijen, katten doen het er allemaal puik op. Maar ja dat is 50 euro per 7 kg mits je 10 zakken koopt. Ik geef 500 euro uit als ik haal in Ede. Daar doen mijn dochter en ik met samen 11 katten ongeveer 4 maanden mee......schat ik. Het is best een bom duiten om ineens uit te geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Adriana »

heb nooit begrepen waarom Orijen nog steeds zo schreeuwend duur is.
als je hun ingrediënten vergelijkt met nogal wat van dezelfde type voeders, dan is dat al lang niet meer zo opzienbarend en zijn er zat andere brokjes voor minder dan de helft die op het gebied van de samenstelling/ingrediënten erg goed scoren.

ze waren een paar jaar geleden vernieuwend en hadden een geweldig informatieve website met veel info en ondersteunende artikelen maar die is al lang 'gestroomlijnd'.
het enige dat nog over is dat is de hoge prijs: euro 7,- per kg als je 70 kg tegelijk koopt.... en die past niet in dit topic van goedkoopste premium voer, denk ik..

eigenlijk zou iemand een klein overzichtje moeten maken van kiloprijzen per 5 kg van een aantal redelijke brokjes, dan zie het het onder elkaar en dat vergelijkt wat makkelijker..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door MarjanR »

Ik ben zelf ook behoorlijk fan van cat lovers gold.
Maar ik weet niet exact waarom, maar mijn katten vroeger konden het zeer waarderen.
En nu is het een `er staat niets anders, dus eten we die maar´ brok geworden.
Omdat CLG voor mij niet de hoofdvoeding is voor m´n katjes wil ik het ook zo laten.
Loek ik wil je best een proefje toesturen hoor, geen punt.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door pearlsofpassion »

Ik weet het niet hoor Adriana, over Orijen.
Ze zijn wel heeeeel erg gevarieerd in samenstelling en een mooie afweging als je het mij vraagt.
Applaws is toch even duur, en een stuk minder veelzijdig? En Acana?
Ik ken die prijzen nu niet van buiten omdat het mij ook allemaal te duur is, maar ik dacht gezien te hebben dat het ongeveer hetzelfde was.
Het was mij alleszins niet opgevallen dat het zoveel duurder was dan gelijkaardige voeren.
Maar goed... ieder inderdaad zijn keuze.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door pearlsofpassion »

pearlsofpassion schreef:Sanabelle is heel goed en voor een betaalbare prijs.
Ook Smilla is redelijk goed, maar wordt blijkbaar niet altijd zo goed gegeten als Sanabelle.

Zelf geef ik momenteel Porta 21, en dat vind ik prima brok! En volgens mij zowat het goedkoopste...
Ook Animonda is niet redelijk goed, maar een lichtelijk eenzijdige samenstelling...(en vrij duur in de kleine verpakking)

Deze brokken zijn zelfs nog een stuk beter dan Purina One (is niet echt premium, Pro plan wel...).
Ik denk echt niet dat je nog goedkoper kan in premium voer dan Porta 21, maar ik ben niet zeker.

In blikvoer is Animonda, Bozita en Smilla wel betaalbare kwaliteit.


Koop wel geen te grote verpakkingen voor 1 kat (10 kg zou al gemakkelijk een half jaar moeten blijven staan)! Eerst moet je al zien dat ze het lust en bovendien wordt voer er ook niet beter en smakelijker op met staan...

Ik heb dit geantwoord in het begin van het topic, en dat is zowat de samenvatting die ik voor mezelf gemaakt heb na mijn zoektocht. Natuurlijk zoekt iedereen iets anders in zijn voer...

Smilla blijkt tarwe in te zitten, dacht ik onlangs eens gezien te hebben, maar ik moet het nog eens nakijken.
Daar kan dus zeker Happy Cat aan toegevoegd worden, maar daar hebben ze geen grote verpakkingen in. Ik dacht dat hij iets duurder was, maar dat klopt niet helemaal. Toch niet als je het met Sanabelle vergelijkt.
Porta 21 zit daar nog een stuk onder in de adult, in de holistic kip en rijst is het vergelijkbaar.

Ik ben daar nog steeds super tevreden van. Mooie vacht en geen stank meer in de bak. Vroeger wist je het altijd als er eentje geweest was, en nu merk je het zelfs bijna niet meer als Luis hem niet dichtlegt.
Zelfs Stijn merkt op dat het wel heel duidelijk een betere brok is, en dat Cuzco (onze grootste slokop) heel merkelijk minder eet en toch voldaan is. Hij is dus ook heel tevreden, en nu geven we zelf een heel stuk minder geld uit dan vroeger aan het supermarktvoer. Natuurlijk vul ik aan met vers vlees en orgaanvlees, wat dat dan weer een beetje in evenwicht brengt qua kosten ;-)
2 nadelen: erg kleine brokjes en in de adult zit geen orgaanvlees, maar dat vul ik dus vers aan.

Ik heb ook Animonda forel besteld, om eens te proberen of Cuzco het verdraagt (voedselallergie), en ook omdat het erg grote brokken zijn en hij dan wel moet knabbelen. Hij moet dringend leren zijn tandjes gebruiken ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Anne »

Ik ben ondertussen terug op carocat lam en rijst, voor de gevoelige darmpjes. De overstap van rc sensible naar de lam en rijst heel voorzichtig gedaan en hoera, geen diarree en ze doen het er goed op.
Ik ben daar heel tevreden over, ga binnenkort eens proberen of onze Joep daar ook tegen kan.

In het begin ook 1 zak sensitieve van Sanabella geprobeerd, maar dat vonden ze niet erg lekker en werd niet met smaak opgepeuzeld...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door Catfish »

Mijn katten hebben veel geprobeerd, vooral toen Yoda nog leefde, hij was uiterst gevoelig. Daarna zijn Zorro en Snoopy op de Royal Canin gegaan, vonden ze heerlijk... Maar werd mij wat te duur.

Ze krijgen nu Sanabelle Indoor met forel, vinden ze zo mogelijk nog lekkerder en ze doen het er geweldig op. Ze zijn gezond, actief, glimmen, en eten en dus poepen veel minder.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door nicky26 »

Ik zit te denken om op die Porta 21 adult over te stappen, de gele zak. Ik wilde eerst de granenvrije variant proberen (sensible, groene zak) maar daar hoor ik zoveel diarree verhalen over (welke langer dan een paar weken aanhouden) en daarna blijvend stinkende poep, dat ik dat niet zo goed aandurf.

Is iemand bekend met deze adultversie (gele zak), is deze nog tot de premiumvoeren te rekenen ?

Adriana, is jouw voedingsanalyze hier ook op toe te passen wat betreft de granen?

Porta 21 Feline Finest Adult Cat (gele zak)

Samenstelling:
Gemalen gevogeltevlees, gemalen vis, zilvervliesrijst, kippenvet, gemalen gierst, gemalen haver, suikerbietensnippers (suiker onttrokken), ansjovis- en sardinenvlees, zongedroogde alfalfa (Luzerne), gedroogd biergist, rozemarijnextract, lijnzaad, tarwezemelen, gedroogd ei, zout, kaliumchloride, tomatenpuree, gedroogde vossebessen(Organic), Yucca, Schidigera poeder, kruidenmengsel 2% bestaat uit: tijm, pepermunt, brandnetel, ruwe iep, kwassie

Additieven per kg:
vitamine A 22000 I.E., vitamine D3 1200 I.E., vitamine E 50 mg, vitamine B1 (thiamine) 9,4 mg, vitamine B2 (riboflavine) 11 mg, vitamine B3 (niacinezuur) 82 mg, vitamine B5 (pantotheenzuur) 17 mg, vitamine B6 (pyridoxine) 20 mg, vitamine B12 (cobalamine) 120 mcg, vitamine C 30 mg, koper 21 mg, seleen 0,50 mg, ijzer 211 mg, mangaan 21 mg, jodium 2,10 mg, zink 157 mg, taurine 0,17%, foliumzuur 1,30 mg, biotine 300 mcg, choline 2421 mg (sterk tocoferolhoudend extract van natuurlijk oorsprong (vitamine E) en L-ascorbinezuur houdbaar gemaakt)

Omega 3 vetzuren > 0,48 % Omega 6 vetzuren > 3,80 %

Porta 21 Feline Finest Sensible - Grain Free (groene zak)

Samenstelling:
Gemalen gevogeltevlees, gedroogde aardappelen, vers kippenvlees, gevogeltevet, suikerbietensnippers (suiker onttrokken), hele eieren, gedroogd biergist, zalmolie, cellulose plantenvezels, gedroogde vossebessen, Yucca Schidigera poeder, citroen-extract, rozemarijn-extract, kruidenmengsel 2% bestaande uit: thijm, pepermunt, brandnetel, ruwe iep, kwassie
Additieven per kg:
vitamine A 12000 I.E., vitamine D3 1200 I.E., vitamine E (tocoferol) 600 I.E., vitamine B1 (thiamine) 7,04 mg, vitamine B2 (riboflavine) 4,7 mg, vitamine B5 (pantotheenzuur) 5,4 mg, vitamine B12 (Cobalamine) 0,05 mcg, biotine 176 mg, seleen 0,3 mg, ijzer 75 mg, mangaan 30 mg, foliumzuur 1,76 mg, niacine 42,99 mg, taurine 500 mg, zink 100 mg, choline chloride 400 mg, koper (kopersulfaat) 12 mg, pantothenaat 10,68 mg, natrium

Bevat EU-toegelaten antioxidanten: sterke tocoferolhoudende extracten van natuurlijke oorsprong (vitamine E) en L-ascorbinezuur houdbaar gemaakt

Omega 3 vetzuren > 0,35 % Omega 6 vetzuren > 3,80 %

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoopste premium voer

Bericht door pearlsofpassion »

Als je even een paar pagina's terug bladert heb ik eens een vergelijking gemaakt van dit voer met Hill's en RC. Of is het in het andere topic :eeh: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 84&t=22823
Deze topics lijken zo op elkaar, lees dit dan ook eens door...

Dit is in mijn ogen zeker een premium voer! En ik ben er zeer tevreden van. Maar dat heb ik echt wel al eens heel uitgebreid neergeschreven! (hier ongeveer drie berichten boven nog eens)
In de adult zit ook niet veel graan en voornamelijk volledige rijst.

De graanvrije heb ik ook niet voor gekozen. Dat is erg handig als je een kat met blaasgruisverleden hebt, maar verder niet echt nodig. Bovendien is het eiwitgehalte heeel erg hoog en is de fosfor ook buiten proportie.
De Holistic lijken mij de beste van Porta. Mooie uitgebreide samenstelling, maar weer een tikketje duurder dan de adult natuurlijk.

Voila ze: hier staat de vergelijking :http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 3&start=45
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie