Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door pearlsofpassion »

Hier ook geregeld. Enkel Cuzco krapt enkel in het grit, de anderen beginnen meestal met de rand, maar wel enkel nadat er iets gedaan is...
Kleintje deed het vroeger zelfs nog straffer. Ze had toen enkel een dichte kattenbak en die stond met een zijkant tegen de muur. En, nu zijn er vele katten die half uit de bak gaan staan en dan nog voor de bak even krabben, maar zij ging dus aan de muur krabben. En niet zo eventjes een keertje of drie, nee, echt lang. De bedoeling was waarschijnlijk, net zolang tot haar plas dichtgegooid was, maar dat beterde natuurlijk niet :-P
Na een tijdje draaide ze zich dan om, gooide het aan de andere kant wel goed dicht, en verliet de bak...

Gekke doos! :roll:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
JohnP
Huiskat
Huiskat

Bericht door JohnP »

Nu een vraagje van mij .
Ik heb toen ik de kat kreeg 2 zakken katten bak vulling erbij gehad Waar er een van grit is die we nu gebruiken en de tweede is op dat was 100% nature van versele - laga.
Wat is beter bij de laatste ruikje niks maakt meer herrie, bij grit minder herrie maar wel meer troep als hij uit de bak komt.
Hebben jullie nag alternativen katten bak vullingen .
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Houtkorrels.
Maar dat is ook weer met geluid, en je hebt als je niet tijdig bent met kuisen dat ze het zaagsel uit de bak lopen. (tenzij je een peewee bak hebt)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
JohnP
Huiskat
Huiskat

Bericht door JohnP »

inderdaad het maakt snachts best wel lawaai was wel even wennen hoor maar wij houden de bak goed bij hoor zodat je geen last heb van zaagsel wat je weer wel hebt met grit.
Dus Versele - laga is dus goed je houd een kuise bak geen geurtjes niks.
Heerlijk op de herrie na dan dat moet dan maar gewoon wennen.
Baros
Huiskat
Huiskat

Bericht door Baros »

Hoi,
Met welk kattegrit hebben jullie het minste uitloop. Ik word gek van die uitloop. Elke dag kan ik wel de bovenverdieping gaan stofzuigen. Ik heb nu het kattegrit van de Albert heijn.
Of kan ik er iets voorleggen wat helpt?
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Baros; rechtsboven is een zoekfunctie. Hier is al zoveel over geschreven...
*Dexter & *Mosa
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb geen uitloop met de houtskorrels. Ze zwiepen er wel eens wat korrels over de rand, maar echt aan hun pootjes blijft het niet, en zeker geen zaagsel...

Met andere vullingen heb ik geen ervaring... Vele mensen hier zijn gelukkige gebruikers van Biocats.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Adriana

Bericht door Adriana »

Baros schreef:Hoi,
Met welk kattegrit hebben jullie het minste uitloop. Ik word gek van die uitloop. Elke dag kan ik wel de bovenverdieping gaan stofzuigen. Ik heb nu het kattegrit van de Albert heijn.
Of kan ik er iets voorleggen wat helpt?
als je veel uitloop hebt, dan zijn de korrels waarsch te groot, biokat (dierenspeciaalzaak en Zooplus) is veel fijner grit dat veel minder tussen de teentjes blijft zitten.
ja er zijn matten bij de dierenspeciaalzaak, maar je kunt ook een grofgeluste badhanddoek of beetje open geweven tapijttegel voor de kattenbak leggen.
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Volgens mij maakt de korrelgrootte niet zoveel uit. Ik ben toevallig nu aan het experimenteren met andere kattenbakvulling. Ik had altijd Biokat Fresh (zit nu nog in 2 bakken) en in 1 bak ben ik nu aan het testen met Pet Plus babypoeder (http://www.diertotaalservice.nl/shop/pa ... /10005745/). Perfect spul die laatste! Alleen lopen ze bij mij daar ook veel van uit de bak. En dat zijn juist kleinere korrels dan BioKat. Kleiner is dus niet altijd beter ;-)

Nou hebben die pluizenbollen van mij natuurlijk wel haartjes tussen hun tenen, dus wellicht dat dat ook nog meespeelt??? :ethink:

Ik vind overigens de kleinere korreltjes die door mijn huis zwerven minder erg dan grotere korrels; als je er met je voet opstaat voel je dat nauwelijks, terwijl ik met de BioKat korrels nog wel eens een "auw" in moest houden ;-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Hm ik heb BioKat Micro Fresh. Maar niet zoveel uitloop.
Of althans, mijn kleine prinses schept de laatste weken vrolijk ALLES (nou ja, toch zeker 1/6de) uit de bak als ze d'r zinnen erop heeft gezet (zal wel last hebben van de lente).
Dus er ligt altijd een hoopje net voor de bak, en dan heb ik uitloop ja. Maar voordat m'n katjes de kamer uit lopen waar de bakken staan zijn de voetjes alweer grint vrij.
Met de houtkorrels waar zaagsel van kwam had ik ALTIJD uitloop, altijd zaagsel op de trap en vaak ook in de huiskamer. Daar heb ik gelukkig geen last meer van (Teun heeft me overgehaald, die wilde geen hout. Die ging liever naast de bak dan op houtkorrels :lol: )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Zorro1 »

Wij gebruiken de klontvormende intersand extreme classic. Nauwelijks uitloop en daarvoor hebben we een langwerpige cocosmat voor de bak liggen. Tja, daarop liggen dan wel wat korrels maar daaraan zien we dus ook dat het werkt. De cocosmat heeft ook nog dubbele functie om af en toe lekker de nagels in te zetten.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

ik gebruik de Kitty-friend extra en ben er zeer tevreden over, bijna geen uitloop.
Bij de Action heb ik een goedkope vloerwisser gehaald, die ik af en toe natspuit met glassex en dan is de vloer weer spic en span
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik heb hoge peewee bakken met houtkorrels en heel weinig uitloop, af en toe wat verdwaalde houtkorrels
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
marcel364
Kitten

Bericht door marcel364 »

wij gebruiken al jaren "no problem grid" dit met volle tevredenheid, maar sinds enkele maanden komt het dagelijks voor dat wanneer ik de bak schoonmaak de klonten vast zitten(klei-ig). weet iemand hier een oplossing voor? de katten zijn 15 jaar oud ,en eten al die tijd droogvoer(hills). ik hoor meer mensen hierover klagen.
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
ik denk dat als je klonten vastzitten aan de wanden of bodem dat je dan te weinig korrels in je bak hebt. ik bedoel: de laag is te dun en daarom sijpelt er urine naar de bodem van de bak.
en het kan ook nog zijn dat er te veel katten in één bak plassen. dan willen ze nog wel eens op de rand gaan zitten in plaats van midden in de bak.
uitgangsregel die goed werkt is één bak meer dan het aantal katten en op diverse plaatsen. dat is voor de katten ook prettiger want die houden van een schone bak, zonder dat ze te veel urine/poep (van zichzelf of andere katten) daarin tegenkomen.
Plaats reactie