Ik heb de topics nagelezen maar zag deze vraag nog niet
Mijn collega heeft een jaar geleden een lieve poes uit het asiel gehaald, ze is nu 6 jaar. Nou vertelde ze dat ze de laatste keer erg stonk op de bak, en het was ook dunner. Ik heb geadviseerd om het natvoer en brokken (felix ) te verruilen voor brokken met minder of geen granen Daar zou ik voor haar kijken bij Zooplus. Maar moet ze ook met deze leeftijd maar gelijk aan senior voeding?
Alvast bedankt
Vanaf welke leeftijd seniorvoeding?
Re: Vanaf welke leeftijd senior voeding?
Nee hoor, nog niet. Senioren zijn ze pas als ze een jaar of 10 zijn. Dus het pluisebolletje van 6 is gewoon een volwassen poes.
Wat fijn dat je je collega'tje goed adviseert
Wat fijn dat je je collega'tje goed adviseert

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
- pearlsofpassion
- Tijger
Senior voer is wat lager in eiwitgehalte dan adult brok, en dit is om de nieren te sparen. Die zien namelijk al snel wat af, en dus kan je op een hogere leeftijd daar maar rekening mee gaan houden.
Een kat wordt als senior gezien vanaf 8 jaar (7 voor bepaalde rassen), maar dat wil niet zeggen dat ze aan de senior voeding MOET.
Je bent veel beter af met een goed merk adult, dan met een goedkopere seniorbrok.
Als je dat echt wil, zou ik ook pas vanaf 10 jaar op senior overgaan, tenzij er aanwijzingen zijn dat het lichaam al geleden heeft...
En natuurlijk is het beter elk jaar een bloedonderzoek te laten doen bij oudere katten, dan ze gewoon blind op senior te zetten.
Weet je wat het is: als al mijn katten ouder dan 10 jaar zouden zijn, zou ik waarschijnlijk wel senior geven (als de samenstelling goed is, want dat vind ik belangrijker), maar om er nu een kat speciaal apart eten voor te gaan geven... Dat zou ik niet doen.
Natvoer zal ik misschien ook wel binnen een jaar aan Kleintje Senior gaan geven, omdat dat toch ieder zijn eigen potje is... Het zal haar zeker niet schaden...
Een kat wordt als senior gezien vanaf 8 jaar (7 voor bepaalde rassen), maar dat wil niet zeggen dat ze aan de senior voeding MOET.
Je bent veel beter af met een goed merk adult, dan met een goedkopere seniorbrok.
Als je dat echt wil, zou ik ook pas vanaf 10 jaar op senior overgaan, tenzij er aanwijzingen zijn dat het lichaam al geleden heeft...
En natuurlijk is het beter elk jaar een bloedonderzoek te laten doen bij oudere katten, dan ze gewoon blind op senior te zetten.
Weet je wat het is: als al mijn katten ouder dan 10 jaar zouden zijn, zou ik waarschijnlijk wel senior geven (als de samenstelling goed is, want dat vind ik belangrijker), maar om er nu een kat speciaal apart eten voor te gaan geven... Dat zou ik niet doen.
Natvoer zal ik misschien ook wel binnen een jaar aan Kleintje Senior gaan geven, omdat dat toch ieder zijn eigen potje is... Het zal haar zeker niet schaden...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Okee bedankt