onze 4 jaar oude siamese kater is (naar ons idee) sinds 2 dagen 'saai'
feiten:
- hij ligt alleen maar op zijn kussen/poef
- komt nog wel als je een snoepje wil geven
- drinkt ook regelmatig
- voer eet hij ook gewoon
- spinnen kan hij ook nogsteeds als je hem aanhaalt
Wat doet onze kat normaal gesproken (en nu niet)
- zodra ik thuis kom naar de gang rennen
- als we de slaapkamer deur open laten tegen 4 uur snachts gaan kloten
- aandacht vragen
Als je hem uitdaagt komt er niets uit, hij zit het liefste op zijn kussen...
als je hem vervolgens bij je neer zet, en aait, loopt hij naar een paar minuutjes gewoon weer weg en gaat naar zijn poef toe.
ofterwijl, hij is ineens veel saaier dan voorheen....
wat zou dit kunnen zijn? gewoon zijn dag(en) niet.. of toch iets ernstigers?
thanks
ps. poepen en plassen weet ik niet, we hebben 2 katers en 1 poes dus er ligt altijd wel wat in de kattenbak
Kat ineens lusteloos
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Kat ineens lusteloos
Komt hij buiten?
Ook 's nachts?
Je kan het als baasje het beste aanvoelen, en als je het gevoel hebt dat je kat niet helemaal lekker is, is er meestal iets aan de hand. Katten laten dat niet erg merken.
Hij eet natuurlijk wel goed, moest hij daar mee stoppen, dan zeker naar de DA hollen.
Ik snap wel dat het lastig is naar de DA te gaan zonder echte klachten. Hij lijkt verder ook geen pijn te hebben?
Ook 's nachts?
Je kan het als baasje het beste aanvoelen, en als je het gevoel hebt dat je kat niet helemaal lekker is, is er meestal iets aan de hand. Katten laten dat niet erg merken.
Hij eet natuurlijk wel goed, moest hij daar mee stoppen, dan zeker naar de DA hollen.
Ik snap wel dat het lastig is naar de DA te gaan zonder echte klachten. Hij lijkt verder ook geen pijn te hebben?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Als je kat lusteloos is zou er best wel iets aan de hand kunnen zijn.
Inderdaad wat Valerie zegt, zolang hij nog eet en drinkt zou ik het aankijken.
Anders (in ieder geval dan) maandag even een afspraak maken met de dierenarts.
Inderdaad wat Valerie zegt, zolang hij nog eet en drinkt zou ik het aankijken.
Anders (in ieder geval dan) maandag even een afspraak maken met de dierenarts.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
hoi en welkom op het Forum! je siamees lijkt me niet in orde en dat kan een virus zijn (dat heerst op dit moment) of er is echt iets met hem aan de hand. gebrek aan energie lijkt het wel en vervelend lusteloos, ongeinteresseerd. k denk ook wel dat als het met een paar dagen niet over is dan dierenarts en bv (bloed)onderzoek.
Is er een mogelijkheid dat je hem apart zet met een kattebak (en eten en drinken uiteraard) het weekend? Dan kun je zien wat hij produceert.
Inderdaad lustelossheid is veelal een teken van niet lekker zijn.
Voelen de oortjes erg warm? Droog neusje?
Misschien kan je temp meten, als dat lukt
Gewoon via de anus.
Temp tot +/- 38,5 is goed.
Inderdaad lustelossheid is veelal een teken van niet lekker zijn.
Voelen de oortjes erg warm? Droog neusje?
Misschien kan je temp meten, als dat lukt

Temp tot +/- 38,5 is goed.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dankjewel allemaal,
gister ochtend ben ik om 9 uur opgestaan om te kijken of we nog naar de dierenarts moesten... (die is namelijk tot 12 uur open op zaterdag), onze kater leek zich al wat beter te voelen, dus besloten om tot na het weekend te wachten.
tegen 11 uur zag ik hem naar de bak toe lopen, dus ben hem gevolgt en gewacht tot hij er weer uit kwam, tot mijn schrik zag ik bloed aan zijn anus.. meteen naar de dierenarts gebeld, ik kon gelukkig meteen komen.
Er zaten wat harde drolletjes in zijn darmpjes, ik heb wat laxeermiddel en een pijnstillertje gekregen, daar gaat hij best goed op voorruit. eventjes goed in de gaten houden de komende dagen, maar ik verwacht dat het wel goed gaat komen.
andere vraag....
hoe kan een kat verstopt raken?
ze komen niet buiten en krijgen goed voer:
De brokjes:
De reden waarom we dit voer geven is omdat 1 van onze andere poezen (Aziatische korthaar) een gevoelige spijsvertering heeft en ontlasting heeft wat -net-geen-diaree- is, maar wel behoorlijk dun....
De ene is dus bijna aan de race, de andere raakt verstopt...
kan dit?
gister ochtend ben ik om 9 uur opgestaan om te kijken of we nog naar de dierenarts moesten... (die is namelijk tot 12 uur open op zaterdag), onze kater leek zich al wat beter te voelen, dus besloten om tot na het weekend te wachten.
tegen 11 uur zag ik hem naar de bak toe lopen, dus ben hem gevolgt en gewacht tot hij er weer uit kwam, tot mijn schrik zag ik bloed aan zijn anus.. meteen naar de dierenarts gebeld, ik kon gelukkig meteen komen.
Er zaten wat harde drolletjes in zijn darmpjes, ik heb wat laxeermiddel en een pijnstillertje gekregen, daar gaat hij best goed op voorruit. eventjes goed in de gaten houden de komende dagen, maar ik verwacht dat het wel goed gaat komen.
andere vraag....
hoe kan een kat verstopt raken?
ze komen niet buiten en krijgen goed voer:
De brokjes:
Het natvoerOrijen vis kattenvoer
Orijen kattenvoer met verse vis als enige proteïnebron, hoog gehalte aan Omega-3 vetzuren, zonder graan, weinig koolhydraten, ook bij allergieën en onverdraagzaamheden
Animonda Carny Adult
Animonda Carny Adult kattenvoer is een enkelvoer van uitstekende kwaliteit voor volwassen katten, sappige en pittige stukken vers vlees, zonder kunstmatige toevoegingen
Feline Porta 21
Feline Porta 21 nat kattenvoer is een puur natuurlijk product met natuurlijke ingrediënten,
De reden waarom we dit voer geven is omdat 1 van onze andere poezen (Aziatische korthaar) een gevoelige spijsvertering heeft en ontlasting heeft wat -net-geen-diaree- is, maar wel behoorlijk dun....
De ene is dus bijna aan de race, de andere raakt verstopt...
kan dit?
zoek even via de 'zoeken' functie rechtsboven op verstopping.
er zijn tal van dierenartsmiddelen en voer met veel meer vezels en wat gimpetpasta wil ook nog wel eens helpen. vrees dat het een kwestie van uitproberen wordt, want ieder dier reageert anders en de stofwisseling van ieder dier verschilt dus standaard advies is denk ik niet te geven..
wat fijn dat je op zaterdagmorgen nog net bij je dierenarts langskon.. drinkt/plast-ie wel goed?
er zijn tal van dierenartsmiddelen en voer met veel meer vezels en wat gimpetpasta wil ook nog wel eens helpen. vrees dat het een kwestie van uitproberen wordt, want ieder dier reageert anders en de stofwisseling van ieder dier verschilt dus standaard advies is denk ik niet te geven..
wat fijn dat je op zaterdagmorgen nog net bij je dierenarts langskon.. drinkt/plast-ie wel goed?