Mijn kittens vechten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door Nyncke »

Ilone schreef:Wat je misschien nog zou kunnen proberen, is valeriaan.
Kan je bij drogist en DS krijgen. Even een paar druppeltjes op een zakdoekje, of knuffeltje, even laten intrekken en dan lekker wapperen en/of het knuffeltje 'in de ring' gooien ;)

Daarnaast hebben ze inderdaad nog wat tijd nodig.
Is even doorbijten misschien, maar het is voor een goed doel ;)

Las ik nou laatst niet ergens dat ze ook helemaal wild kunnen worden van valeriaan, dan is het niet zo'n goed plan.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door jennli »

Nou Nyncke, Valeriaan zorgt er voor dat de katten een beetje ontstressen. De een doet dat door vrolijk rond te gaan struinen en de ander door er relaxed bij en op te gaan liggen. Het doel wordt in beide gevallen bereikt. Namelijk dat het positief zal gaan verlopen tussen de twee kittens. Ik vind Valeriaandruppels een goed idee voor de kittens! Moet er wel bij zeggen dat volgens mij niet alle katten reageren op Valeriaan. Maar zeker het proberen waard.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door kitten11 »

Een doos is wel een goed plan ik zal straks eens kijken maar ben ook nog ziek op het moment.
De "introductie" ging wel goed, ik heb ze gewoon aan elkaar laten zien, het was al avond en ben er een paar uur bijgebleven, dat ging op zich wel aardig, wel wat blazen en tikken uitdelen maar niet echt hard.
De dag erop ging ook goed maar daarna ging het echt hard tegen hard.
Het zijn beiden felle dames en dat klikt misschien niet zo goed.
Wat het brommen naar mij betreft, dat doet ze wel meer alleen heel erg weinig, de eerste dagen deed ze het ook veel tegen mij, ze vond het allemaal niet zo geweldig een indringertje.
Ik denk dat ze dat ook afreageerde tegen mij.
Het gaat mij erom dat ze beiden gelukkig zijn, ik kan een heel goed thuis voor het kleintje krijgen dus mocht er geen verbetering in zitten dan is dat een optie.

Ik zag ook nog een vraag of mijn kitten van 3.5 maand een katertje is, nee het is een vrouwtje
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door Nyncke »

jennli schreef:Nou Nyncke, Valeriaan zorgt er voor dat de katten een beetje ontstressen. De een doet dat door vrolijk rond te gaan struinen en de ander door er relaxed bij en op te gaan liggen. Het doel wordt in beide gevallen bereikt. Namelijk dat het positief zal gaan verlopen tussen de twee kittens. Ik vind Valeriaandruppels een goed idee voor de kittens! Moet er wel bij zeggen dat volgens mij niet alle katten reageren op Valeriaan. Maar zeker het proberen waard.
Even teruggezocht maar als je dit openingstopic http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =valeriaan leest dan lijkt me dat nou juist net niet de bedoeling.
Maar, ik weet niet zo gek veel van valeriaan af.
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door doblin »

Wat je zou kunnen proberen is een flesje feliway halen daar beide katten mee insmeren (niet te veel ) maar ik denk als je nog even geduld hebt dat die twee elkaar wel leuk gaan vinden grommen enzo is heel normaal zeker met zo'n kleintje. Maak niet de fout ze steeds uit elkaar te halen anders blijf je dit houden laat ze maar gaan.Succes en groeten
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door achtpuntzes »

ja, ik wilde hetzelfde voorstellen als dobin:

Feliway lijkt me hier meer op zijn plaats dan valeriaan.

het lijkt een beetje op het probleem Suzy/Muffin wat ik hier heb gehad toen Suzy kwam logeren: Suzy was duidelijker sterker dan Muffin, Suzy zat Muffin continue achterna, vechten vechten en vechten. maar gelukkig heb ik nog twee poezen en mijn Tijgetje begon op een gegeven moment Suzy te corrigeren als ze te ver ging bij Muffin.

nu zitten mijn poezels bij mn ouders wegens verbouwing. Suzy en Muffin kunnen leuk samen spelen, soms loopt het uit de hand, en dan.... komt tijgetje Muffin helpen :)

toch wel handig :) zo hoef ik zelf niet voor politieagentje te spelen :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door MarjanR »

Het lijkt mij niet echt de bedoeling dat je. de katten zelf insprayt met de feliway.
Spray de omgeving. Ditzelfde geldt ook voor de valeriaan.
en ze worden niet wilde van de valeriaan, ze zijn er dol op.
Ze kunnen daarom zich erin gaan rollen en eventueel het kussentje/doekje kunnen ze mee gaan slepen.
Ze worden niet wild als in wilde katten, meer wild enthousiast.
Ik heb nooit eerder gehoord dat kittens zo met de introductie omgaan.
Maar wellicht is je eerste kat net zo'n tutje als mijn Puk was.
En is ze vanuit het nest gewoon een diva'tje.
Maaaaar, hou de moed er nog eventjes in.
Geef het nog op z'n minst een week, als het dan echt niet beter gaat kun je de kleintste altijd nog herplaatsen (fijn dat je al een uitwijk plan hebt ;) )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door doblin »

De feliway spray waar ik het over heb spuit je op je eigen handen en dan op je katten sorry staat er niet helemaal duidelijk. Mijn dierenarts gebruikt dit bij ieder bezoek waardoor er minder stress is voor mijn jongens en ze makkelijker te onderzoeken zijn.
Valariaan ben ik geen voorstander van omdat je katten er ook verzuft van kunnen raken met alle gevolgen van dien .Mijn 6 ego's hebben ook nu nog wel eens een aanvaring maar even een spraytje erover en de rust keert weer .
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door pearlsofpassion »

Dat is felifriend dan?
Dat welkt niet goed bij introductie, dat is om handelingen te vergemakkelijken. Maar meestal is het zelfs gewoon een placebo-effect. Doe hetzelfde met gewoon water (en een gelijkaardig flesje) en je krijgt hetzelfde resultaat...

Hier werkt valeriaan stukken beter, en zeker bij de introductie. Ik merk niet echt dat ze er relaxter van worden, maar wel dat mijn solo-diva Kleintje veeeeeel meer kan verdragen en veel meer vertrouwen heeft in de jongens. Zonder valeriaan is ze 1 angstig hoopje, met staat ze haar mannetje en speelt soms zelfs, ruikt onder hun kontjes en loopt zelfzeker door het huis.
Het aantal blazen wordt daardoor met 90% verminderd...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu kitten 11? gaat het al iets beter?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door kitten11 »

Er zit nog steeds geen verbetering in jammergenoeg, ze kunnen echt niet spelen samen, de grotere kitten valt haar iedere keer aan en bijt haar dan te hard en haar oor of ergens anders, ze laat zich dan vallen en begint te schreeuwen maar de andere gaat gewoon door, echt hopeloos.
Aan de nadere kant als ik ze eten geef, voor ieder een bakje dan laat de grotere kitten haar de rest van het bakje opeten want de kleine eet supersnel, dat is wel weer lief maar ja ging het spelen ook maar lief!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door Adriana »

k zou het niet al te lang aanzien, een maandje ongeveer en dan toch een ferme beslissing nemen.
als het stel elkaar echt niet ligt dan blijft het een vervelende situatie, die je waarsch niet/nooit meer echt goed krijgt. en weet niet of je dat jezelf en je katzels aan moet doen. komt het kitten uit het asiel of opvang en heb je een teruggeefgarantie?
soms gaat het gewoon niet en daar helpt dan geen lieve moeder aan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door castratenkoor »

Ik zou er ook niet te lang mee door gaan, soms liggen katten elkaar helaas niet, dat kan gebeuren. Als er na een maand helemaal geen verbetering is zou ik het nieuwe kitten terugbrengen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door nellebel »

wat vervelend dat het zo loopt. Hoop echt dat ze nog een beetje gaan vallen voor elkaar maar als het echt niet gaat is het voor allebei niets zo, en voor jou ook niet.
ondanks dat bij mij de introductie perfect ging, heb ik ook mijn twijfels gehad of we flippie er toen wel een plezier mee deden om er een bij te nemen. zij werd iei ietsje afstandelijker (jaloers leek het wel). onze sjekfe verstopte zich onder de verwarmingsbak, daar kon flippie niet aan. superlachen om te zien dat flippie dan bleef zitten kijken op de plekje, sjefke ondertussen al onder de radiator door naar de andere kant was geschoven, en dan flippie van achter besloop en besprong.
maar na een paar weekjes was onze flip ook weer de oude.
tja, het lijkt er nu wel op dat je eerste poes misschien een solodiva is. Is ze nooit met andere katten geweest? of heb je haar ook als kleintje uit het asiel of nesjte gehaald?
is 9 weken trouwens niet erg jong om een kitten uit het nestje te halen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door kitten11 »

De eerste kitten kwam uit een nestje bij mensen thuis, en deze kleine die ik nu erbij heb ook, 9 weken lijkt me op zich wel kunnen, de kleine verweert zich goed maar ja de andere is eens zo groot.
Ik heb juist op aanraden van vele mensen hier op het forum een speelkameraatje voor haar erbij genomen omdat dat beter was..
Ik durf nu mocht dit toch echt niet gaan bijna geen andere kitten meer te nemen, misschien een katertje en als dat ook niet werkt dan houd het op.

Ik zou de kleine niet graag terugbrengen naar waar ze vandaan komt, die vrouw had 6 katten en het was er een bende en stonk er erg, ze heeft het dan hier heel wat beter.
Ze was ook erg mager en is al aardig wat aangekomen met lekker eten.
Het interesseerd de vrouw niet echt, waarom ze in vredesnaam zoveel katten heeft is mij een raadsel, had haar een berichtje gestuurd de eerste avond hoe het ging en helemaal geen reactie..
Ze vertelde ook over een hond die ze vorig jaar nog had en oud en ziek was en epileptie had, ze was weggegaan, één of twee dagen is me niet duidelijk en toen ze thuis kwam lag de hond dood in het vijvertje, ze vond het er smerig uitzien en haar zoontje heeft toen de hond met een schop eruit gevist en in een vuilniszak gegooit, en dat zat ze lachend te vertellen..pfff hoe kan je :shock:
Plaats reactie