Poes krabt de huid op de kop kapot

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
BoR
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2011 12:44

Poes krabt de huid op de kop kapot

Bericht door BoR »

Ik had een vraag met betrekking tot mijn poes die al der hele leventje kampt met kaalheid in der gezichtje en nu eigenlijk zo erg is dat ik eigenlijk niet meer weet wat te doen.Al vaak naar de dierenarts geweest met het probleem.Drie keer toe pretnison gekregen en na de kuur van 9 weken is het gezichtje weer mooi en knuffelbaar.TElkens komt het weer terug en heb alles gedaan en geprobeerd.Zal gesmeerd van ACEDERM, speciaal voer van CASA FERA sensitive, maar niets helpt.Ze krapt der hele gezichtje open tot bloedens toe en heeft er duidelijk last van.Ben aantal jaren naar de dierenarts geweest en die hebben het toen onderzocht.Sample genomen van het neusje en laten onderzoeken.Conclusie, ze heeft een allergie maar ze wisten me niet te zeggen welke precies.Kan door tapijt,voer,planten enz enz komen.Maar ik wil nu eens een keer geholpen worden met mijn poesekind.Dus wie weet hier raad mee.Wil niet nogmaals haar aan de pretnison hebben, want dat is en blijft rotspul en vermindert haar levensduur.Ik heb foto's van haar en haar koppie, dus als iemand zijn/haar email wil mee zenden dan kan ik foto's laten zien.Weet niet hoe ik hier foto's moet plaatsen.
Iedereen alvast bedankt.

Groetjes
Laatst gewijzigd door Admin op 09 feb 2011 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes krabt de huid op de kop kapot

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je haar ooit op hypoallergeen voer gezet?
Om voedselallergie uit te sluiten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes krabt de huid op de kop kapot

Bericht door Anne »

Daar zat ik ook aan te denken. En is het bloed op allergien getest?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes krabt de huid op de kop kapot

Bericht door pearlsofpassion »

Voedselallergie vormt typisch wonden in de kop- en halsstreek (mijn Cuzco heeft het ook, maar gelukkig weet ik een voer waar hij tegen kan).
Allergie voor tapijt of zo, zou ik eerder overal of net aan de luchtwegen verwachten.

Ik vind het heel vreemd dat je DA het zo maar laat begaan. Je kan tenminste zaken gaan uitsluiten en wat proberen. Met wachten gaat het inderdaad niet beteren en prednison is een laatste redmiddel voor wat tijd te rekken dat wel erg verregaande gevolgen kan hebben. Maar daarmee gaat het niet verdwijnen...
Als je dat nog niet geprobeert hebt zou ik minstens eens op hypoallergeen voer zetten. Als dat werkt zouden er daarna geen wonden meer mogen bijkomen (maar als alles open ligt zie je dat natuurlijk wel maar moeilijk...). Na 2 weken zou je zeker verbetering moeten gaan zien.
En haal misschien de tapijten weg en andere zaken waar ze misschien allergisch voor zou kunnen zijn beperken.
Als ze weer in orde is kan je dat stillaan gaan testen waar ze wel tegen kan. Stap voor stap op het gemak. Maar bij voorkeur in die volgorde en niet omgekeerd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
BoR
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2011 12:44

Re: Poes krabt de huid op de kop kapot

Bericht door BoR »

Bedankt voor jullie reacties.Ik had gehoopt dat het met dit vooer na twee a drie week wel weg zou gaan.Maar het gebeurd niet.Dus ik ga nu de dierenarts raadplegen voor hyperallogeen voer.En heb heeel weinig tapijt in huis liggen.Dus ik ga dat verwijderen en voorzien van laminaat.Nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Rutger
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poes krabt de huid op de kop kapot

Bericht door Nyncke »

Hier hebben ze bij een collega-waterwerkhond van Cadiz een onderzoek gedaan naar waar hij allergisch voor is, ze kunnen dit zelf behandelen maar het fijne weet ik er niet van.
Maar hij is helemaal van zijn allergie af.

http://www.holistischedierenartsen.nl/
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes krabt de huid op de kop kapot

Bericht door Anne »

BoR schreef:Bedankt voor jullie reacties.Ik had gehoopt dat het met dit vooer na twee a drie week wel weg zou gaan.Maar het gebeurd niet.Dus ik ga nu de dierenarts raadplegen voor hyperallogeen voer.En heb heeel weinig tapijt in huis liggen.Dus ik ga dat verwijderen en voorzien van laminaat.Nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Rutger
heb je ook stoffen banken? En heb je ergens anders nog in huis vloerbedekking?
De huismijt leeft ook in bed, dus dan zul je hoezen moeten gebruiken wil het tapijt verwijderen effect hebben, huismijtpoepjes zweven gewoon door de lucht.
Ik zou eerst hypoallergeen voer proberen voordat je het tapijt gaat verwijderen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie