Vorige week zag ik voor het eerst op mijn werk een kat rondlopen. Heel aanhankelijk beestje. Ik ging op mijn hurken zitten om hem te aaien en hij sprong meteen op mijn schoot (benen). (wat niet zo fijn was...want hij zat niet stabiel dus nagels uit

Nu was hij er gisteren en vandaag weer, en mijn collega's hebben hem maandag ook gezien.
Het is een kater maar kan niet goed zien of hij gecastreerd is of niet. Mijn collega vond duidelijk van niet....maar als ik het vergelijk met Diesel..die heeft ook nog een soort van balletjes...alleen zijn ze leeg. Ik kan niet echt bepalen wat het verschil is. Al zijn ze wel op z'n minst iets groter dan die van Diesel.
Achter mijn werkplek zijn vakantiehuisjes...waarvan ik niet weet of sommige permanent bewoond zijn. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de kater van 1 van hen is. Maar vandaag begon ik daar toch over te twijfelen. Ten eerste lijkt hij dus de hele dag buiten te zijn, en blijft ook redelijk in de buurt lijkt. Ik zie geen huisje met een kattenluik.
Ik vond zijn oogjes een beetje klein, alsof hij had geslapen maar dat heeft hij de hele tijd. Ook heeft hij wat prut uit 1 oog wel heel minimaal. (laat ik het zo zeggen als mijn kat dat had zou ik me niet direct zorgen maken)
Ik voelde alleen aan de zijkant in zijn vacht een bubbel. Nar verdere 'inspectie' bleek dit een soort klit te zijn/ samengeklonterd haar. Maar het is een kortharige kat....
Hij is wel goed doorvoed. Een beetje te dik. Maar vooral bij zijn buik vind ik. Dus misschien wormen???
Nu dacht ik dus een aantal dingen, of het is een heel oud beesje, of hij wordt niet goed verzorgd, of het is een zwerver, of hij wordt vermist.
Ik heb net gekeken op amivedi. En ik zie hem er niet op staan.
Nu wil ik morgen even tijd maken om wat huisjes af te gaan, hopen dat er iemand thuis is. En hopelijk vind ik dan de eigenaar...of weet iemand wat meer.
Als ik de eigenaar vind, wat kan ik dan zeggen, ik maak me wel zorgen om zijn verzorging dus. Hoe zouden jullie dat aanpakken.
En als niemand wat weet....wat dan? Moet ik dan de dierenbescherming bellen, hem zelf naar het asiel brengen? Amivedi bellen. Hoe pak je zoiets het beste aan.
En wat vinden jullie van die 'klit'? Is dat normaal bij oudere katten?