Bootje heeft diarree en is misselijk

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Hallo allemaal,
Het is bijna 2 jaar geleden dat bootje haar operatie heeft ondergaan van de schildklier en het is allemaal goed gegaan. Maar nu is ze al bijna een week niet lekker ik ben bij de DA geweest en die constateerde dat het vochtgehalte niet goed was en dat ze verhoging heeft 39.4
Ze wil wel eten en drinken maar niet zoals ik gewend ben, als ze naar de bak is geweest dan moet ze ook spugen en dan is het spuug of als ze een beetje uit een blikje gourmet dan is het bruin. Mijn vraag is als het een virus is hoelang kan dat dan duren? Ze heeft 2 prikken gekregen antibiotica en iets tegen de misselijkheid. Wij zijn wel met z`n allen verhuisd zo`n 3 maanden geleden en vorige week kwam ze binnen lopen met haar poten vol met prut, nu heb ik wel het meeste eraf gehaald met een doekje maar niet alles, zou een kat daar zo ziek van kunnen raken??
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij en Bootje kunnen helpen want tjonge ik wil haar nog niet missen, oja Bootje is een poes van bijna 16 jaar en 2 jaar terug is een van haar schildklieren verwijderd.
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door MarjanR »

OH, jee. Nee, joh. Van de prut kunnen ze niet ziek worden. Althans als het alleen prut was natuurlijk, maar laten we daar eventjes van uit gaan.
16 jaar is wel oud natuurlijk, bejaard beter gezegd.
En dat is lang, dus ja... je wilt haar nog lang niet kwijt. Ze is onderdeel van jou :)

Het kan een virus zijn, natuurlijk.
En dan is het een goede actie; antibiotica (mocht het toch een bacterie zijn) en anti-misselijk.
Dan zou ze moeten opknappen. Knapt ze niet op, dan is er toch wel iets meer aan de hand.
Een jongen viriele kat knapt sneller op dan je bejaarde kat natuurlijk, hou daar rekening mee.

Nu weet ik niet of haar schildklier probleem weer opspeelt. Ik heb geen idee wat daar de symptomen van zijn, maar dat weet jij beter dan ik. Dus herken je het ziektebeeld van twee jaar geleden?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door ]-marjolein-[ »

Misschien dat je ook eens een bloedonderzoek zou kunnen laten doen, met name voor de nierwaarden. Ze is natuurlijk al behoorlijk op leeftijd en het zou kunnen zijn dat de nieren niet helemaal oké zijn. Licht uitgedroogd, spugen en niet zoveel eten zijn wel symptomen van nierproblemen.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk is het een virus?

Bericht door sassabootje »

Hoi hier ben ik weer even met een update Bootje heeft bijna 2 dagen niet gespuugd en haar ontlasting is godzijdank weer wat steviger. Ik geef haar gekookte koolvisfilet en dat vind ze erg lekker tevens geef ik haar Calcarea Fosforicum dat is een pilletje van Bonusan(homeopatisch) Ze wast zich zelf weer een beetje en ze heeft vanmorgen gemiauwd om eten dus ik was weer helemaal blij. Dus jullie denken dat het beter is om nog even een bloedonderzoek te doen?
Ja en ik weet het ze is al aardig op leeftijd maar ze was zo vitaal en iedereen denkt altijd dat ze veel jonger is, ik heb er nog een uit hetzelfde nest en die ziet er ouder uit en gedraagd zich echt als een omaatje :grin:
Ik woon dus sinds 3 maanden samen en mijn vriend heeft kinderen die behoorlijk druk kunnen zijn en mijn meiden zijn absoluut geen kinderen gewend maar goed nu is het dus het weekend dat de kinderen hier weer zijn en ik hoop dat het het herstel van Bootje niet in de weg staat.
Morgen weer een update van Bootje, en iedereen bedankt voor het lezen en tevens het reageren fijn weekend
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Oh Marjan nog even terug te komen op de schildklier nee niet echt alleen dan het spugen als de maag helemaal leeg is maar meestal gebeurd dat als ze op de bak zit en moet poepen dan moet ze soms weleens spugen.
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door MarjanR »

Nah, ik zou het nog eventjes aankijken.
Het kan met de verhuizing/kinderen te maken hebben.
Maar het zou ook niet verkeerd zijn omgewoon een senioren check te laten doen bij Bootje ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ook een seniorencheck laten doen, en dan van je andere kat ook.
Dan ben je gerust als er niets is, en kan je ingrijpen als er wel iets zou zijn.
Zijn ze je enige katten? Vanaf welke leeftijd geef je ze seniorenvoeding? Of geef je zowiezo al iets met een laag eiwittengehalte?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Hier ben ik weer even, ze heeft niet gespuugd en haar ontlasting was ook weer iets steviger!!
Ze kwam vanmorgen weer miauwend de slaapkamer in, ik eruit en eten gegeven. Ze eet nu iedere keer kleine beetjes en drinken doet ze ook. Ik ga nu even zonder Bootje naar de DA voor vragen over voer en de seniorencheck.
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door pearlsofpassion »

DA'n zullen meestal RC of Hills aanraden omdat ze door die merken gesponsord worden.
Ik vind ze echter veel te duur voor wat ze zijn, en je kan betere merken vinden die goedkoper zijn, in de voedingstopics.
Tenzij ze natuurlijk iets mankeert en dieetvoer nodig heeft. Dan kan je er niet omheen...

Wel heel goed dat je met je DA gaat overleggen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Ze schuilt zich nu weer op, komt denk ik omdat de kinderen er zijn.......
Heb inderdaad een zakje van dat voer meegekregen en alleen koolvis was geen probleem om aan te sterken het zijn gezonde eiwitten. Ze had net wel weer diarree, as dinsdag een afspraak gemaakt voor bloedonderzoek. Vraag me alleen af omdat ze vorige week antibiotica heeft gehad een duidelijk beeld kan krijgen.
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5495
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door nellebel »

door de antibiotica kan ze ook diarree krijgen hoor.
En misschien wat stress als de kinderen er zijn. Verwen haar maar lekker .
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Ik dacht echt het gaat de goede kant op en ja ik zal haar zeker verwennen
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door sassabootje »

Hier ben ik weer even met een update over Bootje, afgelopen dinsdag bij de DA geweest voor bloedonderzoek en haar Ureumgehalte was veels te hoog 58.6 en haar Kreatwaarde was 230
De DA adviseerde spoelen aan, heeft iemand daar ervaring mee?
Me vriend is maandagochtend weggegaan en is int.chauffeur en is nog niet thuis geweest dus we hebben het rijk alleen hier en ik kan zien dat het haar goed doet en nu komt ze s`nachts ook weer bij me want ik laat de deur open en mijn vriend wilde dit niet maar ik heb nu zoiets van ja sorry hoor ze is ziek en ze heeft bij mij altijd op bed gemogen ;-)
Ze drinkt meer dan anders en ik kan aan de bak duidelijk merken dat ze ook meer gaat om te plassen.
Groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door Ilone »

Oei, ja dat is een misselijkmakend ureumgehalte!
Misschien kan je een hoop info halen uit het topic "pluisje, verhoogde nierwaardes".
Ik heb er zelf niet zo heel veel ervaring mee, en daar vind je wel een berg info!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bootje heeft diarree en is misselijk

Bericht door pearlsofpassion »

ja, dat was te verwachten, die verhoogde waarden. Daarom dat het ook zo verstandig is dat je bloedonderzoek hebt laten doen.
Ik heb geen ervaring met spoelen maar als ik het goed begrepen heb uit al die nierkatten die hier op het forum zitten, is spoelen de eerste stap. Dan wordt alles al eens gezuiverd en kan er al veel daling van de waarden geven. En dan komt de langdurige behandeling met medicijnen en nierdieet. Ze mag echt niets anders meer krijgen dan nierdieet.
Als ik het goed begrepen heb natuurlijk...

Je kan het beste aansluiten bij de bestaande niertopics en dan vooral Pluisje. Daar kan je veel lezen en kunnen de ervaringsdeskundigen je verder helpen.
Tegen dat die het in dit topic tegenkomen, kan het heel lang duren, en bovendien is het voor hen gemakkelijker in 1 topic te antwoorden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie