Voor het eerst een poes

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door Sanne1807 »

Dankjulliewel! Zal straks eens voelen als ik thuis ben van m'n werk.
Ik weet niet veel van haar geschiedenis, alleen dat ze niet mee kon toen haar baasjes gingen scheiden. Wat ik een beetje apart vind... ze is 9, dan laat je zo'n lieverd toch niet alleen? Ze lijkt wel al heel gewend, aanhalig enzo. Ze weet al dat als ik 's ochtends vroeg ontbijt zij dan haar brokjes krijgt dus daar komt ze dan ook om vragen.
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door Kattekop »

helaas is dat een veel voorkomend probleem, een stel gaat uit elkaar en de dieren (net als de kids) worden de dupe. Ik stond zelf plotseling op straat en kon mijn katten ook niet meenemen, gelukkig kon ik ze achter laten tot ik zelf een dak boven mijn hoofd had, maar toen heb ik ze dan ook onmiddelijk opgehaald, zo werden de katten niet de dupe, maar jammer genoeg gebeurt het vaak wel.
Ik ben wel blij dat jij je meissie uit het asiel gehaald hebt, het komt vast goed tussen jullie, ze moet denk ik alleen even wennen, je weet tenslotte niet hoe die andere mensen met haar omgingen en in het asiel doen ze echt hun best, maar persoonlijke aandacht voor iedere kat is nu eenmaal onmogelijk. Heeft ze lang in het asiel gezeten?
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door Sanne1807 »

Nog geen twee weken, dus opzich valt het mee!
En had een heel goed gevoel bij het asiel, was allemaal heel netjes, niet te veel katten in 1 kamer, veel speeltjes, bakken, mandjes, stoeltjes en bij iedere "kattenkamer" een ruim buitenverblijf. Dierenarts zat er ook bij in. Heel netjes zag het er allemaal uit!
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door Kattekop »

Komt goed hoor! Mijn jongste zoon doet vrijwilligerswerk bij een asiel (hij is 20, wil dierenarts worden en studeert daar hard voor) zegt ook altijd dat ze het niet zo slecht hebben in het asiel, zeker niet als ze een "vriendje" hebben daar. Hij doet altijd zijn best om alle dieren een beetje extra aandacht te geven en dat doen meer mensen. Maar ik denk dat het tussen jou en je meisje helemaal goed gaat komen en dat jullie ontzettend veel van elkaar gaan genieten. Verwen haar maar lekker en geniet van haar!
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door Sanne1807 »

Hoi allemaal!
Met Bailey gaat het goed, ze is een ontzettende luilak en ligt de hele middag op mijn bed te slapen.
Ik zit er stiekem aan te denken om nog een katje te nemen. Bailey is overdag alleen, en dat vind ik toch best zielig. Ze voert ook weinig uit.. Ik weet alleen niet of het zal gaan.
Vd week liep er een kat buiten over het platte dak, en toen Bailey hem zag begon ze ontzettend te blazen en uit te halen van achter het raam. Verder is ze helemaal niet agressief, heb nog geen krab, uithaal of blaas van d'r gekregen. Zou het zo zijn met alle katten denken jullie? Of heeft het met leeftijd te maken?
Bij het asiel wisten ze het niet, daarvoor zat ze daar te kort...
Ik heb toen alleen wel gezien dat toen ik haar daar aaide (ze zat op een aanrechtje) er een andere kat bij sprong en dat ze toen ook ging blazen...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door pearlsofpassion »

Ik begrijp dat je twijfels hebt, dat zou ik ook hebben.
En als het asiel het je niet kan vertellen, kan je het alleen maar uitproberen.

Hoe oud is ze nu? Want ik zou voor een kat gaan die iets jonger is, maar niet te veel.
En er zeker rekening mee houden dat het wel eens niet zou kunnen lukken en je de kat dan terug moet brengen.
Weet je iets over haar verleden?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door Sanne1807 »

Ik weet alleen dat ze uit een gezin/echtpaar komt dat ging scheiden en dat ze niet mee kon..
Ze is van 2002 dus wordt dit jaar 9.
Zou ze een kat die een klein beetje jonger is niet te veel als een bedreiging kunnen zien?
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door Lovecat »

Ik denk eerder dat een oudere kat door haar als een bedreiging wordt ervaren...
Je moet er natuurlijk geen kitten bijzetten want dat is waarschijnlijk iets te wild voor haar (en te saai voor het kitten).

Het is lastig, want je weet weinig over haar achtergrond en of ze nou juist wel of niet met andere katten kan. Dat ze nu blaast naar andere katten hoeft nog niet te betekenen dat ze geen enkele kat zou kunnen accepteren.

Als je het avontuur aangaat om te proberen een tweede kat erbij te plaatsen, zou ik je adviseren dit zeker volgens de benchmethode te doen (even hier in de zoekfunctie invullen, krijg je er veel info over). Spreek met het asiel af dat je de kat terug kan brengen zonder kosten mocht het absoluut niet gaan.

Houdt er rekening mee dat het weken cq. maanden kan duren voordat de katten elkaar gewend zijn!
Lees je eens verder in in het topic acceptatie tussen katten, daar vindt je vast nog heel veel goede tips!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door BillyJean »

wat een lieve schat is Bailey, ik hoop dat ze het nog jaren en jaren heel mooi bij je mag hebben.
Wat ik me afvraag, is een poes die alleen is overdag zielig?? vaak liggen ze heerlijk te slapen.
Ik merk wel, dat Fayline, die is opgegroeid met 3 andere poezen, regelmatig aan het mauwen ( roepen??) is in huis, alsof ze de andere poezen zoekt.
Tenslotte zal de geur van Bientje ook nog in huis hangen.

Ben benieuwd , of je gaat kiezen voor nog een poes...
veel plezier met Bailey
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door nellebel »

als ze het in het asiel niet weten zal ze wel alleen zijn geweest, anders hadden die mensen er wel meer katten achter gelaten. Ik denk dat ik het niet zou doen, of je moet specifiek gedrag hebben waarvan je denkt dat het komt door verveling of eenzaamheid.
Wij hebben het met onze nellie ook geprobeerd na vele jaren alleen zijn. was een regelrecht trauma voor haar. Hebben we ook veel spijt van gehad.
Je kunt het altijd proberen. onze Da vroeg toen ook of ik het voor mezelf wilde of voor de kat. en dat ik na moest gaan of ik dan signalen kreeg van de kat dat ze niet happy was alleen. nee dus. Bij flippie (mijn huidige poes) kreeg ik die signalen heel duidelijk. die brak me bijna de tent af van eenzaamheid en verveling.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voor het eerst een poes

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan het altijd proberen, er is inderdaad altijd een kans dat ze met wat tijd wel met andere katten om kan, maar er is denk ik een grote kans dat het bij Baileys niet gaat lukken.
Maar als je het niet probeert, weet je het natuurlijk nooit zeker, en blijft het misschien door je hoofd spoken.
Inderdaad, als je het doet, direct goed doen zodat je het zeker weet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie