Terugpraten?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Terugpraten?

Bericht door Adriana »

hier gaat afwassen zò!
Afbeelding
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Terugpraten?

Bericht door Anneke_84 »

hahahaha, prachtig!! dat zal lekker werken.....
wel lekker warm in de winter ;-)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Terugpraten?

Bericht door Sunnetje »

Haha dat deed mijn vorige kat, Simba, ook! heerlijk, die hing úren in je nek en knabbelde af en toe aan een plukje haar. (zo schattig, dat gespin, getrappel en gesmak naast je oren ^^ )

Dat miauwen doen mijn katten ook, maar inderdaad eigenlijk alleen wanneer ze uit het raam naar een vogel staren. Bij mystic klinkt het heel schattig, Pinto is meer een soort gebrom :P echt alles aan hem is lomp! (behalve zijn lekkere koppie ^^ )

En wat Rambo betreft...elk geluidje dat hij produceert klinkt gewoon zielig! :P
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Terugpraten?

Bericht door Kimms »

Hee wat gezellig al die kletskousen ;-) . Kimmy kan er ook wat van. Vooral als ze natvoer krijgt wil ze me heel graag duidelijk maken wat ze ervan vindt. Hele verhalen, van hard gemiauw tot zacht en lief mauwen. Kijken of alles goed in het voerbakje gaat, dan naar voerplek brengen, meelopen en ondertussen aandacht blijven vragen. :eboohoo: Heel gezellig want ik klets gewoon terug :eshifty:
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Terugpraten?

Bericht door loek »

Muis wil altijd dat ik in een bepaalde positie zit zodat zij lekker op schoot ligt. Vaak hang ik op mij zij tegen de leuning van bank...en da's NIET de gewenste positie. Ze kan dan zo lekker ongemakkelijk op me kruipen en in mijn oor miauwen (zo van ga even goed zitten) Als ik haar negeer dan gaat ze meestal toch maar liggen, maar is er niet echt tevreden mee. Zodra ik dan weer haar kant op kijkt komt ze vaak weer overeind en begint weer met haar dwingende: MAUW!. Als ik dan uiteindelijk toch toegeef aan haar eis en 'goed' ga zitten dan is mevrouw pas echt blij. Zet haar spin aan en installeerd zich heerlijk.

Het lijkt wel een beetje hierop. Maar dat gelukkig nog niet zo erg dan ze voor mijn beeld gaat zitten enzo haha.
http://www.garagetv.be/video-galerij/su ... ner__.aspx
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Terugpraten?

Bericht door Umimeis »

Hmmm misschien had ik Sam ook wel beter 'Muis' kunnen noemen. Als hij iets wil gaat hij namelijk piepen hihi

Als ik naar de supermarkt loop hier in de buurt dan miauwen mijn katten ook heel hard, zo van 'ik wil niet dat je weg gaat!'
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Terugpraten?

Bericht door Cari »

@Loek: Oooh, Simon's cat: I LOVE him!
Ik moet altijd vreselijk lachen om die filmpjes. Een paar simpele lijnen, maar zó treffend, heel knap!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Terugpraten?

Bericht door helskinky »

Mio mekkert ook,naar vogels en vlinders,maar sinds kort ook naar ons. Zit ie beneden aan bij de vlonder in de tuin,dan roepen we zachtjes,"hee Mio,pssst,Mio pssst" En dan gaat ie (soms) mekkeren, komt ie sluipend omhoog, dan is het ineens of ie denkt van "O Jullie zijn het"en komt ie aan gedenderd .
Hij doet het ook naar mijn dochters en die vinden het schattig .Nou is Mio wel een prater,komt ie binnen, mauw ,van buiten, mauw,s'ochtend,mauw maar hele hoge mauwtjes,niet echt een mannelijk geluid :pdtsumo:
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Terugpraten?

Bericht door ayla »

ook die rooie hier thuis is een kletskous. Hele verhalen houdt hij naar mij. hij heeft ook meerdere geluiden om iets duidelijk te maken of gewoonweg te kletsen. ontzettend gezellig.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Terugpraten?

Bericht door Maya-en-Maiky »

Ik ken dat maar al te goed. Maiky doet dit ook, vooral als hij stout is en ik hem een standje geef. Het geluid is niet goed te beschrijven... Beetje miauwend / mekkerend.

Hetzelfde geluid maakt hij ook ongeveer als ik hem dag zeg. Dan geeft hij gewoon antwoord..
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Terug praten??

Bericht door Kattekop »

sandy schreef:Ik denk dat het een soort van protest is, hier doet vooral Jes het als ik haar is moet waarschuwen :lol:
Mijn Tizio doet dat dus ook, bij hem is het echt protest, hij krijgt een waarschuwing en is net een puber die gewoon overal een antwoord op heeft, hij kijkt er dan ook altijd heel arrogant bij, alsof ie wil zeggen:"mens, bemoei je er niet mee, ik doe toch wat ik wil", ik vind het wel grappig als ie dat doet.
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Alfred E Neumann
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2011 00:02

Re: Terugpraten?

Bericht door Alfred E Neumann »

Hahaha ja mooi is dat he, ze praten inderdaad terug, doen ze hier ook, soms kan je hele gesprekken met ze voeren.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Terugpraten?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb er eentje die alleen geknuffeld wil als ik op zolder de was op hang.
Dan vertlet hij me ook hele verhalen.
Prachtig ritueel. Beneden wenst hij geen aanrakingen......wel eten hahahaha.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Terugpraten?

Bericht door Adriana »

Enzo heb ik nog nooit horen miauwen, als het erg wordt dan komt er een donkere grom uit.
Mies is gaandeweg de afgelopen twee jaar wèl gaan mauwen en op bevelende toon.
ze mauwt om haar zin te krijgen: deur open - (kort en droog) mauw! en ze kan het langer aanhouden in de vraagtoon met wat geslijm en als ze iets niet wil harde mauwen achterelkaar.

de bengels mauwen wel maar niet overdadig. het is tussen ons een spelletje om te proberen op dezelfde toonhoogte terug te mauwen en soms zie je de kortsluiting in het koppetje, heej jij ook? alleen ben ik bang dan mijn berichten inhoudelijk niet helemaal sporen..
en naar elkaar op andere toon: mrràhh mrrràh en dan moet er samen gespeeld worden of samen worden opgetrokken, zeker als er eentje nog in de slaapbak ligt te dommelen. dat gaat eerst op afstand en als er te weinig actie komt, dan springt Bolle ook in de bak en port in de zij van Maks om zijn uitnodiging kracht bij te zetten.
vaak wordt het dan eerst stoeien en rollebollen en dan speelrail of muizen. ze doen dat ook naar Enzo, die langzamerhand wat ontdooit. eerst schrok ie ervan maar nu komt ie kijken en sjeest tegenwoordig af en toe mee..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Terugpraten?

Bericht door Umimeis »

Als Sam miewt (hij kan nog steeds niet miauw zeggen hihi), dan weet ik dat hij wil eten of wat lekkers wil.
Flea die miauwt steeds minder. Hij miauwt alleen als hij toevallig buiten is en mij hoort weg gaan of thuiskomen.....of als hij mij hoort praten met de buren. Dan hoor je zo'n klagelijk miauwtje.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie