Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zichzelf kapot krabben - de zoektocht naar de boosdoener

Bericht door Adriana »

kijk even op de ingrediëntenvermelding en als er geen alcohol in zit dan kun je het niet goed houden....
t klopt dat het voor het grootste deel water is ja!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zichzelf kapot krabben - de zoektocht naar de boosdoener

Bericht door Anne »

Ik zou toch maar eens hypoallergenic gaan proberen van rc. Het is logisch dat stress de boel verergerd, door stress gaat de afweer naar beneden en kan ze ook op dingen reageren waar ze normaliter dan niet op reageert. Een (menselijke) voorbeeld: zoonlief heeft in het voorjaar drie maanden last van hooikoorts. Chocolade gaat in die periode niet bij hem, daar krijgt hij uitslag van. Als de hooikoorts over is dan kan hij weer rustig chocola eten zonder uitslag en jeuk.
Dieren krijgen niet zomaar jeuk van stress, dan moet er eerst een andere trigger zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door Sannie_xx »

Ik stel het hypoallergene rc/hills voer nog zo lang mogelijk uit. Er zit voornamelijk rijst in en ook al zal het wel wat helpen, daar zijn kattenmaagjes naar mijn idee toch niet voor gemaakt. Dan ga ik liever zelf aan de kook met eiwitbronnen die onbekend zijn dus minder snel een allergische reactie opleveren.
Hoe dan ook, je zegt het zelf al; je zoon kan als de hooikoorts over is weer rustig chocola eten. Als ik Zooey op haar oude voer heb zitten en de stress kan verlagen kan ze dus ook gewoon dat voer eten waar ze het verder allebei heel goed op doen en wat ze erg lekker vinden. Dus dan probeer ik liever eerst dat, dan dat ik haar stress niet aanpak maar haar op ander voer zet, Mouse apart moet voeren etc. Als het niet anders kan doe ik dat wel. Maar zolang ik de bron kan aanpakken zonder dat ik haar op hypoallergeen voer moet zetten, probeer ik dat.
Of dat voer dat Adriana aanraadde zou ik ook nog eens proberen, misschien. Want dat is voer wat ik ook prima aan Mouse kan geven. Ik stel apart voeren zo lang mogelijk uit, dan kunnen ze ook hun pipolino niet meer gebruiken namelijk. En daar gaan ze zo lekker van op hun brokjes jagen :)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn nog merken waar bij staat dat het natuurlijk hypo-allergeen is (zoals Yarrah), meestal zijn dat granenvrije voeren. Je kan eens bij Zooplus kijken, maar ik heb ze geloof ik al eens opgenoemd in het topic dat ik naar verwezen heb in het eerste bericht.

En wat is dat waar je ze brokjes mee geeft? Heb je een foto en waar je het kan krijgen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door MarjanR »

Bach bloesem heeft inderdaad alcohol, maar laat druppel iets over het eten en laat het 10 minuten staan. Dan is de alcohol verdampt en kan Zooey zonder problemen eten ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door Sannie_xx »

Hmm over het eten mocht juist niet van de DA, het moet in een schoon bekje en niet tussen de etensresten.
Ik geef haar er maar heel weinig van nu, 1 half pipetje per dag. Het helpt wel erg goed zonder dat ze suf ofzo wordt. Ik vertrouw mijn DA er wel op dat hij het had gezegd als het slecht voor haar is. Hij is zelf erg tegen medicijnen die wel helpen maar slecht zijn, daarom mag Zooey ook maar heel eventjes op de pilletjes die ze nu heeft omdat ze 'wel helpen maar bij veel gebruik leeft het beestje niet lang'.

Op dit moment gaat het erg goed met Zooey. Haar wondjes zijn weg en haar kale plekken groeien weer dicht. Haar hele vachtje ziet er beter uit en ze lijkt veel lekkerder in haar vel.
Ik geef nu halve pilletjes en ik ga vanaf morgen met een half pilletje om de dag verder. Zo afbouwen tot het verder zonder kan.
Ze is weer goed op haar oude voer terug, dus als de pilletjes zijn afgebouwd zal ik eens gaan zien of het dan beter gaat. Tot die tijd krijgt ze (arm arm beestje) even geen snoepjes of kuikentjes of eitjes.... :( Zielig want ze staat altijd ontzettend hard te mauwen als er een ei uit de koelkast wordt gehaald (voor ons eigen eten) maar eerst even rustig aan doen en dan pas stuk voor stuk dingetjes toevoegen om erachter te komen of 1 van die extraatjes misschien de boosdoener is. (ik hoop zo dat dat niet de kuikentjes zijn, daar doen ze werkelijk een moord voor....)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door MarjanR »

Hey wat fijn dat het allemaal aanslaat.

Ik hoop inderdaad ook dat het niet haar lievelingskostje is.
Mijn katjes doen net zo maf voor een kuiken, dus ik snap je wel ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door Sannie_xx »

Inmiddels gaat het echt goed. Alle wondjes en korstjes zijn weg. De medicijnen ben ik nou mee gestopt omdat de wondjes weg zijn. Ze kreeg al nog maar een half tabletje per 3 dagen.... en nou vier dagen niks gehad. Nog niks aan de hand :)

Ze krijgt nu enkel nog haar brokjes. Vandaag voor de test een blikje Gourmet gegeven. De volgende dagen krijgt ze weer even niks, even kijken wat dat ene blikje doet.

Punt is; ze zijn gewend aan regelmatig een beetje natvoer, en ik vind het ook wel een fijn idee. Doe er vaak wat extra water bij zodat ze goed drinken. Maar ik weet niet zo goed welk natvoer ik zou moeten nemen nu met Zooey, om het veilig te houden. Dus niet teveel dubieuze ingredienten erin. Supermarktnatvoer zit altijd zoveel afvalmeuk in dat je niet weet wat voor vlees er precies in zit.

Heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door Adriana »

heb je Yarrah al geprobeerd? (Zpls)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Zichzelf kapot krabben. De zoektocht naar de boosdoener

Bericht door Sannie_xx »

Heb ik nog niet geprobeerd, zou dat wat zijn? Ik heb er eventjes naar gekeken. Het enge vind ik altijd het ingredient: "vlees en dierlijke bijproducten". Omdat ik niet weet wat erin zit, en Zooey reageert erop, weet ik nog niet wat het is waar ze op reageert.

Ik zat ook te denken aan Schmusy omdat je daar een variant hebt met puur vis.... ik denk dat er geen vis zat in de brokjes waar ze zo heftig op reageerde, dus met een beetje mazzel.....?
Plaats reactie