Ik ben nieuw op dit forum, maar zou jullie hulp toch nu al in willen schakelen. We hebben vorig jaar december (2009) een kat uit het asiel gehaald, Ollie. Een gecastreerde kater van ongeveer 4 jaar, een dikke lieverd! Nu zijn we in juni 2010 verhuisd naar een groter huis en hebben we na een paar maanden een jong katje erbij genomen (Toby). Ollie kon volgens het asiel prima met andere katten en na een paar dagen ging het inderdaad ook prima. Ze kunnen 's avonds heerlijk met elkaar stoeien en liggen soms ook heerlijk te slapen. Nu is Ollie wel wat ouder natuurlijk en heeft kleine Toby soms iets meer behoefte om te spelen dan hem. We zagen toen dat als Toby Ollie uitdaagt om te spelen, Ollie zichzelf begint te wassen. Een soort negeermodus hadden we het idee. Dit heeft geresulteerd tot wat kale plekken achter op zijn rug/bij zijn staart.
Nu zijn ze al ongeveer een half jaar bij elkaar en gaat het steeds beter, Toby wordt rustiger en Ollie wast zich minder.
Gisteren kwam onze buurvrouw bij ons dat ze zich zo'n zorgen maakt om de kale plekken van Ollie. Ze zei dat hij als hij bij hun thuis is (beetje een allemansvriend) hij na een kwartier zich heel erg begint te wassen, niet meer geaaid wil worden en persé naar buiten wil. Buurvrouw denkt dat hij allergisch is of dat het hem binnen te heet wordt. Ik denk dat Ol na een kwartier zat is van al het geaai van hun twee kinderen en zich uit irritatie begint te wassen en naar buiten wil. We hebben zelf geen kinderen en Ollie houdt van aandacht, maar alleen als hij het wil en niet te lang.
Nu wil ik direct vanavond naar de dierenarts om allergie uit te sluiten en ik wil geen praatjes in de buurt dat we niet goed voor onze katten zijn. Maar mijn vriend vindt dat ik te hard van stapel loop en dat Ollie van ons is en wij hem goed kennen dus niet hoeven te bewijzen dat er niks aan de hand is...
Wat denken jullie? Kan het inderdaad irritatie zijn of is het meer een teken van allergie?
(Sorry voor het lange verhaal, ik zit er erg mee in m'n maag