Simmie braakt vocht, alleen 's morgens met een lege maag

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Simmie braakt vocht, alleen 's morgens met een lege maag

Bericht door pearlsofpassion »

Ik had hier dezelfde situatie.
Kleintje wou niet met Cuzco spelen, Cuzco wel met haar, veel ruzie en ongelukkige katten.
Dus kwam Luis erbij, en vanaf dag 1 heeft Cuzco Kleintje niet meer opgezocht tegen haar zin.
Echt een aanrader hoor! Gewoon een jong diertje zodat je zeker bent dat hij speels is, en zodat de anderen hem sneller aanvaarden.

Katten zijn geen gemene dieren! Dus als Puma een vriendje heeft om te spelen, waarom zou hij de anderen dan gaan pesten? ... toch?
En op deze manier kan het toch ook niet verder?
Als dat je enige bezwaar is, dan moet je je geen zorgen maken hoor! En de rustige dieren zullen nogal eens blij zijn dat die druktemaker zich eindelijk niet meer met hen bezig houdt! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Margie
Huiskat
Huiskat

Bericht door Margie »

Wat betreft onze woonsituatie. We hebben een geheel catproef balkon, waar Pumba ook heel vaak en graag zit. Alleen met die strenge winter natuurlijk niet zoveel natuurlijk. Erg koud en veel sneeuw in Limburg geweest, maar nu het weer beter wordt gaat de deur boven vaker open. Dus daar is wel allemaal voor gezorgd, dat hebben binnenkatten ook nodig. Ook hebben we in de huiskamer een Frans balkon met een hordeur ervoor. Deze staat in de zomer zowat de hele dag open, dat is natuurlijk ook heel prettig voor de katten. Rondom het huis is er veel groen, zijn er veel vogels, soms zelfs eekhoorns en egels, dus genoeg te zien voor de katten. Vooral Pumba heeft daar behoefte aan, Simmie veel minder, al houdt ze wel erg van een zonnig plekje op de vensterbank.
Groetjes Margie, Simmie, Pumba en Sandy (de hond).
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Oh vergis je niet, Valerie.
Moos is (en was) ook nog steeds een gemenerd tav Teun en voorheen Puk.
Maakte niet uit, is gewoon z'n natuur. Hij wordt soms gewoon ff niet goed van andere katten.
Pets, klap en saggo :???:
Ik ben dol op hem, je wilt niet weten. Hij heeft een groot stuk van m'n hart, maar af en toe... grrrrr

Fijn dat je een oplossing gevonden hebt voor Simmie, Margie :)
Nu dat maagje weer helemaal in orde dan is het spul weer gelukkig thuis :)

(Leuk ik heb hele goede vrienden wonen in Gelean.
Als je wilt kan ik je een goede en begaande da adviseren die aan huis komt... laat maar weten als je er interesse naar hebt)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ja ok,
maar gebeurt dat nog dagelijks? En het betert toch?
En Moosje heeft ook wel een excuus omdat hij al 18 is (mag al wat chagerijnig zijn soms), en vroeger was Puk ook niet de gemakkelijkste als ik het begrepen heb. Dus moest hij wel ...

Hier durft Luis ook wel eens een pesterijtje uithalen, maar dat zijn puberstreken. En een keertje in de week is toch al een hele vooruitgang tov de hele dag door...
En Pumba zou een vriendje toch wel leuk vinden?

Ik denk echt niet dat de situatie met een tweede jonge speelvogel erger zou worden voor de twee rustige dieren. Integendeel...
Moest het hier nog steeds Kleintje en Cuzco zijn, dan was het nog steeds dagelijks ruzie en mot en was ik ondertussen gek geworden :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Moosje heeft z'n buien, altijd al gehad.
Hij is echt meer gericht op mensen dan op dieren in het algemeen.
En hij reageert z'n ongemak of woede af op de katten, of ze nu Puk of Teun heten.
En ja, Moos voelt zich beter en Teun heeft minder te lijden onder z'n buien.
Maar als hij z'n zin niet krijgt van mij... boe boe.

Wellicht dat Pumba een vriendje erbij leuk zou vinden. Dat moet Margie zelf kunnen bepalen, denk ik. Een kat erbij, wellicht een die jonger is dan Pumba zou leuk kunnen zijn. Zeker wel.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Tuurlijk moet ze dat zelf bepalen.
Alleen heeft ze schrik dat het met een tweede jonge speelvogel nog erger gaat worden, en dat denk ik niet. Ik denk juist dat het voor iedereen een stuk beter en rustiger zou zijn.
Maar natuurlijk zit daar geen gram dwang achter, gewoon zeggen dat haar vrees (in mijn ogen) ongegrond is.
Margie
Huiskat
Huiskat

Bericht door Margie »

Bedankt voor al jullie reacties, maar ik wil het allemaal toch eerst nog eens even afwachten. Met Simmie gaat het nog steeds goed, heeft helemaal niet meer gespuugd en Simmie en Pumba hebben niet al te vaak ruzie meer, waarschijnlijk omdat Simmie veel minder gestresst is. Vanavond lag Simmie naast me op het kussentje (zoals bijna elke avond) en Pumba kwam op een gegeven moment erbij om bij mij op schoot te komen zitten. En wonder boven wonder begon Simmie Pumba's koppie te likken. Snappen jullie er nog iets van? Ik in elk geval niet. Katten blijven me verbazen, maar toppie vond ik het wel.
Groetjes Margie, Simmie, Pumba en Sandy (de hond).
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Nee, ik snap het wel.
Stress doorbreken is altijd goed. ;-)
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

He Margie, zie nu pas dat je in Geleen woont. Dat is zowat om de hoek hihi. Welke da heb je eigenlijk als ik vragen mag?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie