Hoi allemaal,
We weten het niet meer.. Morgen gaan we weer naar de DA, voor de zoveelste keer. Onze poes gedraagd zich raar. Ze is nu 2,5 jaar oud het is een Oosterse korthaar. Als kitten was ze speels en kwam ze graag bij ons zitten. Na 1 jaar is dit veel minder geworden en slaapt ze veel meer.
Na ongeveer 1,5 jaar als je haar wilde aaien ging ze bijten, niet door bijten, maar ze beet naar je hand toe. Als je haar aaid gaat ze ook altijd met haar lichaampje helemaal naar beneden alsof je haar niet mag aanraken.
Na 2 jaar hebben we een tweede oosterse erbij gekregen omdat we meer gingen werken en minder thuis zouden zijn, dit vonden we zielig dus wilde een vriendje er bij voor Kubus. In het begin ging dit niet goed, veel blazen enz. Dit hebben we met advies van iedereen rustig aan opgebouwd en nu gaat dit gelukkig aardig goed. Waarschijnlijk werd op dat moment Kubus geactiveerd om meer te gaan bewegen omdat er een kitten was die haar op liep te jagen. Ze ging daardoor meer eten en kreeg een slechte vacht en zat alleen maar zielig in een hoekje. We zijn toen over gegaan op hypoallergenen voeding op advies van de DA, dit ging gelukkig veel beter(haar vachtje zag er beter uit).
Het probleem is alleen dat Kubus nu alleen nog maar slaapt, ze doet de hele dag niks meer. Het liefst ligt ze op de verwarming(die best hoog staat) of er onder in een mandje. Ze komt nu ook bijna niet meer bij ons, alleen soms als je met de laptop op schoot zit komt ze er bij liggen. De kleine kitten(inmiddeld bijna 1) die wil natuurlijk graag spelen en duikt graag op Kubus, die voelt zich waarschijnlijk niet zo lekker en vindt dat ook niet leuk. Maar we weten echt niet wat Kubus heeft, we zijn al een aantal keer met vage klachten bij de DA geweest, die weten het ook niet. Hebben jullie een idee???? Vandaag heeft ze ook ineens een mank pootje, daarom morgen naar de DA en ook voor de andere vage klachten.
Oja, ze komen bij ons niet buiten en er zijn geen kinderen.
Een heel verhaal, maar wilde vrij volledig zijn.
Bedankt alvast
Vage klachten, hele dag slapen
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Vage klachten, hele dag slapen
Ik zou eens een echt goed onderzoek laten doen.
Uitgebreid bloedonderzoek en zo, desnoods echo.
Is haar buik normaal? Eet ze nog goed?
Is haar ontlasting in orde? Plast ze diep op de bak?
Hoe gaat het nu met de andere kat? Kan ze hem nog steeds niet verdragen of heeft ze gewoon geen zin om te spelen omdat ze zich slecht voelt?
Er zijn natuurlijk katten die geen knuffelkatten zijn en liever alleen liggen, maar dit lijkt me toch ook wat overdreven. Vooral omdat ze helemaal niet speelt.
Ik veronderstel dat je dat wel probeert? Hengeltjes, balletjes, laserlampje... ?
En als laatste: op welke leeftijd is ze gecastreerd?
Uitgebreid bloedonderzoek en zo, desnoods echo.
Is haar buik normaal? Eet ze nog goed?
Is haar ontlasting in orde? Plast ze diep op de bak?
Hoe gaat het nu met de andere kat? Kan ze hem nog steeds niet verdragen of heeft ze gewoon geen zin om te spelen omdat ze zich slecht voelt?
Er zijn natuurlijk katten die geen knuffelkatten zijn en liever alleen liggen, maar dit lijkt me toch ook wat overdreven. Vooral omdat ze helemaal niet speelt.
Ik veronderstel dat je dat wel probeert? Hengeltjes, balletjes, laserlampje... ?
En als laatste: op welke leeftijd is ze gecastreerd?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Hoi,
Beankt voor je reactie.
Sinds ze hypoallergenen voeding gebruikt is haar ontslasting goed, daarvoor was het altijd diaree. Wat bedoel je met plast ze diep? Het viel me wel op de de laatste weken de kattebak erg naar amoniak ruikt, of dit nu door de kattebak korrels komt of dat het door de beestjes komt weet ik niet.
De andere kat daar doet ze niet zo veel mee omdat ze alleen maar ligt te slapen, die kleine probeert het soms maar Kubus heeft daar volgens mij echt geen behoefte aan. Als we met een speeltje doen komt ze na heel lange tijd aangeshokt en zit ze alleen toe te kijken hoe de kleine speelt.
Voorheen lag ze alleen maar op schoot, als ik al op de bank ging zitten zat ze al op schoot. Als je thuis kwam stond ze al bij de deur, ging ik naar de wc ging ze mee. Nu helemaal niks meer, ze ligt alleen maar te slapen.
Haar buikje is normaal, alleen als je der aait gaat ze helemaal naar beneden.
Dus ja we weten het niet meer.
Beankt voor je reactie.
Sinds ze hypoallergenen voeding gebruikt is haar ontslasting goed, daarvoor was het altijd diaree. Wat bedoel je met plast ze diep? Het viel me wel op de de laatste weken de kattebak erg naar amoniak ruikt, of dit nu door de kattebak korrels komt of dat het door de beestjes komt weet ik niet.
De andere kat daar doet ze niet zo veel mee omdat ze alleen maar ligt te slapen, die kleine probeert het soms maar Kubus heeft daar volgens mij echt geen behoefte aan. Als we met een speeltje doen komt ze na heel lange tijd aangeshokt en zit ze alleen toe te kijken hoe de kleine speelt.
Voorheen lag ze alleen maar op schoot, als ik al op de bank ging zitten zat ze al op schoot. Als je thuis kwam stond ze al bij de deur, ging ik naar de wc ging ze mee. Nu helemaal niks meer, ze ligt alleen maar te slapen.
Haar buikje is normaal, alleen als je der aait gaat ze helemaal naar beneden.
Dus ja we weten het niet meer.
- pearlsofpassion
- Tijger
Ja, dan denk ik toch dat er iets grondig mis is.
Want ze heeft dus verder niet echt een probleem met de kleine in die zin dat ze er bang van is of zo... Dus daar kan het dan niet van komen...
Wanneer was ze nu gecastreerd?
Als een kat op de bak plast gaat ze als alles goed zit echt bovenop het grit zitten. Als ze wat hoger op haar poten gaat staan is dat een teken dat ze last heeft met plassen.
Ik zou haar echt grondig laten testen en ook op FIV, al is ze wel al wat oud om er nu pas last van te krijgen. Ging ze hiervoor naar buiten?
Want ze heeft dus verder niet echt een probleem met de kleine in die zin dat ze er bang van is of zo... Dus daar kan het dan niet van komen...
Wanneer was ze nu gecastreerd?
Als een kat op de bak plast gaat ze als alles goed zit echt bovenop het grit zitten. Als ze wat hoger op haar poten gaat staan is dat een teken dat ze last heeft met plassen.
Ik zou haar echt grondig laten testen en ook op FIV, al is ze wel al wat oud om er nu pas last van te krijgen. Ging ze hiervoor naar buiten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)