Kat meenemen vanuit het buitenland

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Liefste_Noa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2011 22:19

Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door Liefste_Noa »

Hallo kattenliefhebbers,

Ik ben voor een tijdje in Turkije. Sinds ik hier ben loopt er kat rond. Het schijnt een verlaten huiskat te zijn. Vind het heel zielig en ben van plan om hem mee te nemen naar Holland. Ik heb reeds een email verstuurd naar een dierenarts voor informatie over inentingen. Nu moet ik nog alleen weten wat de kosten zijn voor het vliegen en waar ik nog allemaal rekening mee moet houden. Zijn er mensen die ervaring hebben met het meenemen van een kat uit het buitenland?

Zelf beschik ik al over een poes genaamd Noa, die momenteel in Nederland is. Dit is mijn poepie:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3672_n.jpg

En dit is de verlaten kat waar ik het over heb en wil meenemen naar Nederland. Ik noem hem Garfield.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7333_n.jpg

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

G.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door MarjanR »

Hallo G,

Ja, er is iemand die daar ervaring mee heeft, die heeft een heel nest meegenomen uit Griekenland.
Ze komt helaas niet meer op het forum, maar als je haar een pb stuurt dan krijgt ze vast een mailtje.

Ik ga even zoeken voor je

Edit; hier is het topic
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... nd#p464907
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door pearlsofpassion »

Wat leuk dat je dit wil doen!
En er zijn inderdaad meerdere mensen die dit ooit gedaan hebben. Hopelijk reageren die nog op je bericht.

En je andere kat Noa is katten gewend? Want daar moet je wel rekening mee houden voor je hem verhuist natuurlijk ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door castratenkoor »

Ik heb zelf geen ervaring met meenemen van een kat uit het buitenland. Heb wel een keer een kat uit een nest kittens, bij de vuilnis in Spanje gevonden, in huis genomen. Hij is 9 jaar geworden en toen dood neergevallen. Heb ik toch de voldoening hem 9 mooie jaren gegeven te hebben.
Succes met de overtocht!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door patiani-guusje »

Heb zelf 11 jaar geleden een kat uit Italie meegenomen, maar niet legaal, heb hem in de bus meegesmokkeld..
Volgens mij moet een kat daar eerst min. 2 weken in quarantaine om het meenemen van evt. ziektes naar Nederland uit te sluiten. Weet niet of dit nog zo is hoor, ms wel veranderd in de tussentijd.. Wens je in ieder geval heel veel succes, hoop dat het lukt! Herken het heel erg, heb ook altijd erg de neiging (zwerf) dieren te helpen ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Liefste_Noa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2011 22:19

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door Liefste_Noa »

Bedankt allemaal (:
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door Nyncke »

Succes met alles, weet dat het kan maar niet hoe.

http://www.wereldpootjes.nl/
Deze organisatie haalt dieren uit Turkije, ze kunnen je vast meer vertellen.
Siep en Charlie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2012 08:37

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door Siep en Charlie »

Hoi allemaal,,

Ik zit met het zelfde probleem. Hoe krijg ik dit beestje in nederland?

Ik ben op vakantie in Frankrijk met de auto 2 dagen rijden vanaf huis,, Terwijl ik op vakantie was hebben ze mijn lieve sgat Charlie moeten aten inslapen ( gezwellen op zijn stembanden )
Ik ben ontroostbaar geweest toen ik het hoorde,,
de dag daarna staat er een super mooie kitten voor het vakantiehuisje,, is sinsdoen neit meer weg gegaan,,
zi wel onder de vlooien maar ze zit contstand bij me op schoot, slaapt bij mij op bed, en volgt me overal,, mijn schoonmoeder grapte dat het misschien wel charlie was in een ander lichaam,, ik geloof dat wel,,

maar nou gaat ik over 2 daagjes naar huis ern wil der echt mee nemen,, maar hoe gaat ik dat voor elkaar krijgen,, in een overeladen bus,, voor 2 dagen lang??

help..

groetjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door nellebel »

als je met eigen vervoer bent, huppakee meenemen in de auto. zou even daar ergens een mandje of bench kopen. zal even behelpen zijn die 2 dagen. wasteiltje met zand kan fungeren als kattebak, oude handdoelen in de bench voor het geval er toch een ongelukje gebeurt, regelmatig even stoppen voor water te geven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door Cerna »

Onze Cochi komt ook uit Frankrijk, maar dat was 1 dag rijden (Alpen) en met de eigen auto.
Ik zou ook een kattenmandje kopen (tis nog maar een kitten en dan kun je de mand op schoot nemen). Wij hadden in een doosje wat grit gedaan en bij iedere stop zette ik hem in het doosje. Maar hij deed niets. Hij heeft vooral veel geslapen.
Zorg wel voor voldoende drinken want in een bus kan het warm worden (tenzij airconditioning en dan moet er weer een extra handdoek in de mand anders heb je zo een snotterend kitten).

Het is even afzien, maar kittens zijn flexibel en herstellen zich snel. En wanneer je een mand koopt zou ik gelijk wat vlooienpoeder kopen zodat dadelijk niet de hele bus onderzit.
Dit kitten is op jouw pad gekomen als troost voor het verlies van Charlie (nog veel sterkte!) en met wat medewerking van jouw familieleden zal het echt wel goed komen.

Wanneer je thuis bent laat je ons dan weten hoe het gegaan is?
Goede reis alvast!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door Chiquita98 »

Maar als het een georganiseerde reis is is het dan wel toegestaan? Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het beestje achter te laten. Zou het kitten wel meteen naar de da brengen voor een medisch onderzoek.
En inderdaad voldoende drinken en natvoer geven
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door kansarmedieren »

Ik heb zelfs een kat op de motor uit Frankrijk meegenomen, in een katten bench achter op de motor. Waar en wil is is een weg.....
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Kat meenemen vanuit het buitenland

Bericht door puksji »

Siep en Charlie schreef:Hoi allemaal,,

Ik zit met het zelfde probleem. Hoe krijg ik dit beestje in nederland?
Zo: klik
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Plaats reactie