Remi vandaag voor het eerst naar buiten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Boompje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2011 12:59

Re: Remi vandaag voor het eerst naar buiten

Bericht door Boompje »

hoi hoi luitjes,
nou heb ong het zelfde alleen de mijn 2 lieve poezen (zijn geholpen) 7 jaar en hebben ervaring met naar buiten gaan , we zijn verhuisd naar een rustige buurt en wonen hier ong 2 maand. maar ik durf die van mij nog niet naar buiten te doen! reden: ik ben bang dat ze niet terug komen, tja schaam me er een beetje voor. ze zijn vandaag wel alle bij voor het eerst de tuin in geweest onder toezicht! en ik voer ze nu een beetje blik voer op een vast tijdstip, in de hoop dat ze rond die tijd dus wel thuis komen voor lekkers!
ben ik overbezorgd? ik doe ze sowieso een bandje om met koker, zijn gechipt.

p.s. omdat ze buiten gewend zijn willen ze ook echt naar buiten en kan ik ze echt niet binnen houden dat wil ik ze niet aan doen!
groetjes!!!
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Remi vandaag voor het eerst naar buiten

Bericht door ]-marjolein-[ »

Als ze al goed gewend zijn zou ik beginnen met rustig opbouwen, onder begeleiding tuin verkennen enz.
Pas wel op met bandjes! Als ze straks zelfstandig naar buiten gaan heb je er geen zicht meer op en katten kunnen zichzelf ophangen aan bandjes! Als ze al gechipt zijn en ze staan onder jouw naam op het goeie adres geregistreerd zou ik dat bandje afdoen, als ze ooit ergens gevonden worden en naar asiel/dierenarts worden gebracht is het eerste wat ze doen checken of de kat gechipt is en zijn de gegevens ook zo achterhaalt.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Remi vandaag voor het eerst naar buiten

Bericht door pearlsofpassion »

Op vaste tijdstippen eten geven helpt wel. Dat werkte hier ook.

Ik doe mijn katten trouwens ook een bandje om, maar wel eentje met een rekker zodat ze het over hun hoofd kunnen trekken als ze blijven hangen.
Ik wil gewoon dat iedereen weet dat ze van iemand zijn. Vooral als ze al eens in de donker weg zijn, kunnen mensen al snel gaan denken dat ze zwervers zijn en eten gaan geven of zo, en voor je het weet zit je kat bij andere mensen binnen. Dat wil ik niet!
Bovendien zijn er niet veel mensen die een gewonde kat ergens naartoe brengen om te helpen, en al zeker niet als ze denken dat het een zwerver is... (met een bandje kunnen ze tenminste bellen..., hoop ik dan)

Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde droeg Kleintje ook geen bandje, iedereen in de buurt wist dat ze van ons was...
Maar toen ik verhuisde en haar meenam, heb ik haar ook een bandje aan gedaan.
De jongens hebben geen bandje omdat ik hen niet alleen naar buiten durf laten gaan (Cuzco omdat hij van alles heel erg bang is, en dat is niet veilig, hij vind het ook niet echt leuk daardoor. Luis daarentegen is van niets bang, en daarom vertrouw ik het ook niet.) en dan is het niet nodig.
Later, als we in ons uiteindelijk huis wonen, gaan we de tuin afzetten zodat ze allemaal veilig de tuin in kunnen zonder dat er iets kan gebeuren (en met een kattenluik kan Cuzco dan zelf kiezen en geen gevaar dat hij ergens in paniek wegschiet).
Dan gaan de bandjes ook gewoon af...

Chippen is zowiezo aan te raden. Ze kunnen het bandje steeds verliezen, of er kan vanalles gebeuren. Bovendien kan je dan altijd bewijzen dat het jouw kat is, en kan je als eigenaar teruggevonden worden als er toch iets vreemd zou gebeuren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
dondersteen
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2011 21:35

Re: Remi vandaag voor het eerst naar buiten

Bericht door dondersteen »

hoi hoi,

Het is nu zo dik 2 week geleden dat Remi voor het eerst naar buiten ging en het gaat super goed.
Ze struint wat af en dan vooral in de achter tuin. Wel gaat ze alleen naar buiten als ik thuis ben ,ik heb geen kattenluik.
En dat is vooral s'middags een paar uurtjes. Als ik haar een tijdje niet heb gespot dat hoef ik maar te roepen en komt ze helemaal blij ,en mauwen dat ze dan doet heb hele gesprekken met haar hihi.... Moet zeggen heb een hele andere kat weer gekregen, ze is een stuk rustiger geworden , ze kan nu echt haar energie buiten kwijt.
Het regent en waait op dit moment heel erg maar mevr wilde er toch nog even uit, heb haar na een uurtje toch maar geroepen en ze ligt nu in diepe rust bij de verwarming te slapen ;-)
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen
Plaats reactie