Acceptatie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
cloelucky
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 16:49

Acceptatie

Bericht door cloelucky »

hey
ik heb een jong katje cloe ze is bijna twee een erg lief en rustig poesje. nu heb ik sinds drie dagen een kater door omstandigheden in huis hij is acht ,hij was eigenlijk gelijk overal aan gewent . het lijkt wel of hij er al jaren bij is kan goed tegen de kinderen en doet erg lief tegen cloe. maar cloe moet er niks van hebben blaast erg tegen hem en trekt zich nu in schuilplaatsje terug . ik laat cloe apart eten geef ze ook beide aandacht enz
toch maak ik me druk of cloe er wel aan went ps gelukkig lees ik dat veel mensen er mee zitten en dat wij niet alleen zijn
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: acceptatie

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet het zeker nog wat tijd geven.
In de topics kan je veel tips vinden (zoals valeriaan), maar voor een weekje kan je eigenlijk niet zeggen of dat gaat gaan of niet.

Wat wel is, is dat je het je meisje niet gemakkelijk gemaakt hebt door er een oudere kat bij te zetten! Ze was de baas in huis, en was dat eigenlijk beter in het begin ook zeker gebleven...

Weet je iets van haar achtergrond? Je meisje?
Heeft ze met andere katten samengeleefd? Hoe lang is dat geleden? Hoe oud is ze bij haar moeder en nestgenootjes weggehaald?
Komt ze buiten? Heeft ze daar contact met andere katten?

Als het namelijk de eerste kat is die ze ziet sinds haar nesttijd, dan zal het heeel erg moeilijk worden, en kan het goed zijn dat ze hem nooit aanvaard... Ze kent dat gewoon niet...
Dan is je katje zoals wij dat noemen een solo-diva...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: acceptatie

Bericht door sofadiva7 »

Sluit me graag aan bij hetgeen Valerie heeft geschreven.
Geef het tijd.
Succes ermee.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Cerna

Re: acceptatie

Bericht door Cerna »

Na drie dagen kun je er nog niets van zeggen. Het zijn beide volwassen katten en die hebben wat langer tijd nodig om te wennen en het scheelt dat de kater in ieder geval lief doet tegen Cloe.
Geef ze in ieder geval een maandje want mijn ervaring met volwassen katten is dat ze dat toch zeker wel nodig hebben en zolang het bij blazen blijft, dan denk ik dat Cloe, wanneer ze merkt dat de kater haar niets zal doen, wel bij zal trekken.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: acceptatie

Bericht door pearlsofpassion »

Valt moeilijk te zeggen hoor!

Hang heel veel van het karakter van de poes af, en haar achtergrond.

Ik dacht dat ik het bij ons Kleintje kon voorspellen, maar kijk maar hoe ik me vergist heb... Als er hier maar 1 andere kat was geweest, dan was ze nu nog steeds van het aan 1 stuk door grommen in dezelfde kamer...
En een oudere kater, daar wil ik zelfs niet aan denken :shock:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie