Niet gecastreerde kater bij 2 kittens
- katgevonden
- Poema
Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens
Katie is niet geholpen, ze is nog maar 5 maand en Mauw is wel geholpen.Hij is ook een kater en is nu 8 maand oud.
Ik vrees voor Sharief dat hij hier nooit echt de baas zou worden. Zo klein dat Katie is maar zij is hier overduidelijk het dominantst. Als Sharief maar niet op deze rijmanier kijkt of hij ook hoger in de rang kan komen bij de doggies. Dan doet hij het denk nooit weer. Bij honden is het onder de reuen vernederend gedrag en ze zullen dat nooit accepteren. Vandaag heeft hij het nog niet gedaan gelukkig
Ik vrees voor Sharief dat hij hier nooit echt de baas zou worden. Zo klein dat Katie is maar zij is hier overduidelijk het dominantst. Als Sharief maar niet op deze rijmanier kijkt of hij ook hoger in de rang kan komen bij de doggies. Dan doet hij het denk nooit weer. Bij honden is het onder de reuen vernederend gedrag en ze zullen dat nooit accepteren. Vandaag heeft hij het nog niet gedaan gelukkig
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Dan kan het ook paringsgedrag zijn lijkt me. Katie begint nu erg aantrekkelijk te worden voor Sharief, die nog niet helemaal gewend is aan het ontbreken van zijn hormonen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
- pearlsofpassion
- Tijger
Zijn hormonen zijn nog niet weg he Jennli 
Als ze weg zijn zal hij het waarschijnlijk niet meer doen ( er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk...)

Als ze weg zijn zal hij het waarschijnlijk niet meer doen ( er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk...)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- katgevonden
- Poema
Zoals al eerder gezegt, Katie laat zich niet op de kop zitten. Ze heeft inmiddels door hoe Sharief het doet en hoe hij vlak voor die tijd doet. Ze is hem steeds voor en dan krijgt meneer een mep. Toch speelt en slapt ze wel met hem. Mijn kleine pittige dame is er niet zo van onder de indruk. Gelukkig! En Mauw heeft ondertussen geen last meer van Sharief, hij vind Katie toch wel aantrekkelijker, haha. Gelukkig want zij kan er veel beter tegen dan Mauw. Hem moest ik toch de een of andere keer redden. Mauwtje is gewoon het zachtaardigst van allemaal en daarom geef ik ook zo om hem. Hij is misschien niet appart mooi maar als je zijn vertrouwen een keer hebt gewonnen en hij laat zijn binnenste schoonheid zien dan ben je smoorverliefd op hem!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
- pearlsofpassion
- Tijger
Het is ook omdat Mauw een mannetje is hoor.
Katie weet instinctief wat Sharief van haar wilt en dat ze daar niet van moet weten. Mauw begrijpt er niets van en weet dus niet wat hij ermee moet.
Mijn konijn heeft ook eens op Kleintje en haar broertje Dito proberen rijden toen hij in de puberteit kwam. De katten waren toen 9 maand. En Dito die keek eens raar en ging lopen, maar Kleintje draaide zich om en gaf hem een mep op zijn neus (zonder nagels hoor).
Gelukkig ging het bij Cosy (konijn) over dominantiegedrag en geen dekgedrag, dus er kwam geen nekbijten aan te pas...
Hij heeft het erna wel niet meer gedaan
En ik heb ook eens geweten toen ik nog paardreed dat ik met een ruin in de piste kwam waar nog net de vorige persoon aan het opruimen was en de hengst waar die man mee werkte liep los. Die hengst had blijkbaar heel veel zin en niet uit zijn ogen gekeken want hij kroop ook op die ruin van mij (voor ik het goed en wel door had, en ik was ook nog maar 12). Nu, ik kan je verzekeren, had dat een ongewillige merrie geweest, dan had die hengst het wel geweten, maar die ruin wist gewoon niet wat hij ermee moest.
Ik snap eigenlijk nog altijd niet waarom die hengst hem zo vergiste... Misschien stond de ruin naast een hengstige merrie op stal...
Katie weet instinctief wat Sharief van haar wilt en dat ze daar niet van moet weten. Mauw begrijpt er niets van en weet dus niet wat hij ermee moet.
Mijn konijn heeft ook eens op Kleintje en haar broertje Dito proberen rijden toen hij in de puberteit kwam. De katten waren toen 9 maand. En Dito die keek eens raar en ging lopen, maar Kleintje draaide zich om en gaf hem een mep op zijn neus (zonder nagels hoor).
Gelukkig ging het bij Cosy (konijn) over dominantiegedrag en geen dekgedrag, dus er kwam geen nekbijten aan te pas...
Hij heeft het erna wel niet meer gedaan

En ik heb ook eens geweten toen ik nog paardreed dat ik met een ruin in de piste kwam waar nog net de vorige persoon aan het opruimen was en de hengst waar die man mee werkte liep los. Die hengst had blijkbaar heel veel zin en niet uit zijn ogen gekeken want hij kroop ook op die ruin van mij (voor ik het goed en wel door had, en ik was ook nog maar 12). Nu, ik kan je verzekeren, had dat een ongewillige merrie geweest, dan had die hengst het wel geweten, maar die ruin wist gewoon niet wat hij ermee moest.
Ik snap eigenlijk nog altijd niet waarom die hengst hem zo vergiste... Misschien stond de ruin naast een hengstige merrie op stal...

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Ik heb het in een ander topic ook al eens geschreven: Cochi is het blijven doen terwijl hij nooit geoefend had want op tijd gecastreerd. Heeft ook nooit gesproeid. Vond het alleen leuk om Tabitha dagelijks aan te randen om hiermee zijn dominantie over de oudere kat te bewijzen en toen Tabitha er niet meer was, was Amber aan de beurt maar die wist ook precies wat ze moest doen.
Cochi miauwde dan op een aparte manier (doet Sharief dat ook?) en dan ging Amber al op de rug liggen of wanneer ze nog tijd had drukte ze zich snel tegen een muur en dan kon Cochi niks beginnen. Amber zat er ook niet mee en wanneer Cochi toch wat probeerde, kreeg hij een mep.
Een hele enkele keer probeert hij nog wel eens wat maar net als bij de meeste mensen wordt de lust op oudere leeftijd wat minder.......
Ik hoop dus voor je dat Sharief er over een tijdje mee stopt maar gegarandeerd is het niet omdat hormonen niet alleen in de testikels gemaakt worden.
Cochi miauwde dan op een aparte manier (doet Sharief dat ook?) en dan ging Amber al op de rug liggen of wanneer ze nog tijd had drukte ze zich snel tegen een muur en dan kon Cochi niks beginnen. Amber zat er ook niet mee en wanneer Cochi toch wat probeerde, kreeg hij een mep.
Een hele enkele keer probeert hij nog wel eens wat maar net als bij de meeste mensen wordt de lust op oudere leeftijd wat minder.......

Ik hoop dus voor je dat Sharief er over een tijdje mee stopt maar gegarandeerd is het niet omdat hormonen niet alleen in de testikels gemaakt worden.
- pearlsofpassion
- Tijger
Maar was het bij jou niet omdat je poezen krols werden?
Katie wordt wel op tijd geholpen en dus is die trigger er toch al niet... Zo krijgt Sharief nooit de kans...
Vele gecastreerde katers doen het toch als ze een krolse poes voor zich krijgen hoor. En blijkbaar vind Cochi het zo leuk dat hij het is blijven doen...
Katie wordt wel op tijd geholpen en dus is die trigger er toch al niet... Zo krijgt Sharief nooit de kans...
Vele gecastreerde katers doen het toch als ze een krolse poes voor zich krijgen hoor. En blijkbaar vind Cochi het zo leuk dat hij het is blijven doen...
- katgevonden
- Poema
Ja hij miauwt ook maar of dat anders is dan anders weet ik niet want hij miauwt alleen dan. Het lijkt wel roepen beetje smeken misschien. Het klinkt inderdaad anders dan bij Katie en Mauw maar dacht dat het aan het ras lag. Honden blaffen ook allemaal anders per ras. Sharief maakt ook vaak een ander geluid als hij na Katie of Mauw loopt iets van prrrr prrrtttt. Tegen ons mensen maakt hij geen geluiden.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
[quote="pearlsofpassion"]Maar was het bij jou niet omdat je poezen krols werden? [quote]
Nee, hij deed het al voor die tijd. Amber was de eerste krolse kat die Cochi meemaakte en dat was in 2006. Toen was Cochi al bijna 11. Cerná was al gecastreerd toen ik haar uit het asiel meenam en de andere katten waren al heel lang voor Cochi's komst gecastreerd.
Het zal wel met zijn Franse (warmbloedige) aard te maken hebben
Nee, hij deed het al voor die tijd. Amber was de eerste krolse kat die Cochi meemaakte en dat was in 2006. Toen was Cochi al bijna 11. Cerná was al gecastreerd toen ik haar uit het asiel meenam en de andere katten waren al heel lang voor Cochi's komst gecastreerd.
Het zal wel met zijn Franse (warmbloedige) aard te maken hebben