Is mijn kat zwanger?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door MarjanR »

Nog 6 weken na de castratie wil het nog lukken ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door sharon24 »

hallo Marjan

Bedankt voor je snelle reactie!

Dus ik moet ze nog uit elkaar houden de komende 6 weken?:(

Groetjes, Sharon



ik lees overal wat anders van 8 dagen tot 8 weken ...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door pearlsofpassion »

Tja... Ik zou je poes laten helpen!

Als je dat niet doet, kan je ze beter uit elkaar houden. Zeker als ze toelaat dat hij erop kruipt.
Als ze van zich afbijt, dan is het misschien niet nodig, maar als ze het gewend is en het toelaat, dan zit er niet veel anders op dan ze toch een aantal weken te scheiden. Misschien dat hij het na een paar weken al opgeeft, maar het kan nog wel een tijdje duren!
Ik zou ze zeker elke week een paar uur onder toezicht bij elkaar houden zodat ze elkaar niet vergeten (en geuren uitwisselen natuurlijk).

Is Babie krols of zo? Anders laat ze het normaal toch niet toe dat hij op haar kruipt? Zeker als ze zwanger zou zijn, zou je verwachten dat ze van zich af zou bijten...
Maar ook in die situatie zou ik ze 's nachts uit elkaar halen, omdat een kater wel eens door kan duwen en met dwang toch zijn zin krijgen... Hangt een beetje van de karakters af...

Het is heel spijtig dat het nu zo is, maar er is weinig aan te doen... Het is het gevolg van het verleden.
Daarom is het zo belangrijk om ze beide op tijd te laten helpen!
Waarom heb je Babie niet ineens mee laten helpen? Dan hoefde je je helemaal geen zorgen meer te maken!!
Als je DA nog niets voelt, kan ze zeker gewoon geholpen worden!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Miranda »

Gewoon afwachten volgens de da... je dus niet voor kunnen bereiden op een nest en de nodige spullen in huis halen.
Is er geen echo mogelijk?
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door sharon24 »

ja echo laat ik wel binnenkort maken.

Nu nog 4 weken de tijd voordat de kittens komen, ik denk niet eens dat ze zwanger is ik denk dat ze graag zwanger wilt worden dat verklaart dat ze nestjes aan het zoeken is.
Ze lokt farrell ook naar de andere kamer en dan kontje omhoog wil ze het gaan doen.
Snacht hou ik ze uit elkaar. smiddags kan ik ze in de gaten houden.
Ik kan haar nu niet steriliseren als ze miss zwanger is.

als mijn kat zwanger is? dan is ze sowieso nu 3 weken is het dan normaal dan ze nog krols is?
Of in sommige gevallen wel mogelijk dat ze krols zijn in de zwangerschap?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Ilone »

Een kat die graag zwanger wil worden??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Dafpoetser »

geboortebeperking heb je zelf in de hand dacht ik zo...*zucht*
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door pearlsofpassion »

zwangere poezen worden niet krols!
Die moeten niets van katers weten!

Als je denkt dat ze 3 weken zwanger is, was ze dus 3 weken geleden krols. En nu terug?
Hoe oud is ze dan wel? Dan heeft ze het al serieus zitten hoor!

En inderdaad, een kat wil niet zwanger worden, een kat wordt krols. Punt.
En krols worden wil ook geen enkele kat hoor! Zo zielig...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Anne »

Waarom laat je je kat nu niet gelijk helpen als de da niet eens kittens kan voelen en nog twijfelt?
Ik denk niet dat jouw kat zwanger wil worden, ik heb meer het idee dat jij graag wil dat je kat zwanger word of is.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door sharon24 »

Mijn dierenarts zei dat je de kittens na 3 weken niet meer kan voelen omdat ze dan alles hard is in de buik heb ik al vaker gezegd. Dan ga ik toch nu niet de keuze maken om haar te steriliseren.
En waarom zeg jij dat ik wil dat mijn kat zwanger wordt???
Ik heb niet voor niks mijn kater gecastreerd! dat was heel moeilijk voor mij omdat mijn andere kater is overleden door castratie.

Jij leeft niet in mijn huis jij weet niet hoe erg ik op ze let! dus oordeel niet dat ik wil dat mijn kat zwanger wordt!
Anders zou ik toch niet mijn kater castreren denk je wel????

Groet, Sharon
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door pearlsofpassion »

Kittens kan je in de buik wel degelijk voelen.
Als je DA dat echt gezegd heeft, wil dat zeggen dat hij er niets van kent!
Ofwel heb jij hem slecht begrepen en zegt hij dat je juist VANAF de laatste 3 weken ze kan voelen...

En nogmaals: zwangere poezen worden NIET KROLS!

DUS: als je een krolse poes hebt, waar je geen kittens in kan voelen, dan is ze niet zwanger, en kan je haar laten helpen. Is ze niet krols en je kan de kittens niet voelen kan je ook alles in 1 keer weg laten halen.
En voor gendarme staan spelen gaat echt niet helpen als ze krols is!


Als je niet wil dat ze zwanger wordt, vraag ik me echt af wat er zal moeten gebeuren voor je haar wel laat helpen.
Nu nog een maand wachten is vragen om toch een zwangerschap... En aangezien jij maar niets doet krijgen we dus die indruk...
Vreemd??? :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Als je de kittens niet wilt als ze toch zwanger blijkt te zijn kan ze overigens alsnog gesteriliseerd (of eigenlijk gecastreerd, eierstokken + baarmoeder eruit) worden tijdens de dracht...hoe langer je daarmee wacht hoe zwaarder het wordt, maar het kán wel.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door nellebel »

lees je verhaal nu pas, maar ze moeten met een echo ofzo toch kunnen zien of ze zwanger is? of aan haar plasje? (is bij vrouwen toch ook zo).
Ik ben ook bij dierendokters geweest.NOOIT MEER. zij hebben flinke fouten gemaakt bij mijn vorige kat. Nou is elke vestiging anders natuurlijk, maar ja. de internist van Wagenrenk heeft bevestigd dat mijn kat onnodig heeft geleden. Sorry is wat ik kreeg. en een gesprek, moet hij me nog voor bellen (4 mnd geleden)
Ze wilden ook maar geen echo maken (mijn kat braakte erg veel), bleek uiteindelijk dat hun dan iemand moesten regelen met zo'n ding want ze hadden het zelf niet. Moest ik 1½ week op wachten
Nu bij een andere DA, veel goedkoper en eigen materiaal (rontgen, echo en alles).
Maar goed, even terug naar jou. Snap dat je geen abortus wilt als ze zwanger is, maar de DA moet toch kunnen zien of ze zwanger is. Nog 6 weken die katten uit elkaar houden lijkt me veel vervelender.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Ilone »

Nou Sharon, sorry, maar ik kan me best indenken dat Anne dat denkt.
Een kat wil niet zelf zwanger worden. Een kat is toch geen mens?? Een kat denkt heel anders dan een mens, die denkt niet van "laat ik me eens met jong douwen"...
Voortplanten, dat is haar instinctieve gedrag van de kat. Willen doet ze het niet, een nestje is erg intensief.

En als jij dan zo lang wacht met het laten maken van een echo, dan kunnen mensen dat wel eens anders op gaan vatten ja.
Ik had zowiezo ook een andere DA opgezocht...want die uitspraken die hij doet, vind ik nogal spreken van onwetendheid. Ik zet er in ieder geval grote vraagtekens bij.

Hoe is het nu met Babie?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Anne »

sharon24 schreef:Mijn dierenarts zei dat je de kittens na 3 weken niet meer kan voelen omdat ze dan alles hard is in de buik heb ik al vaker gezegd. Dan ga ik toch nu niet de keuze maken om haar te steriliseren.
En waarom zeg jij dat ik wil dat mijn kat zwanger wordt???
Ik heb niet voor niks mijn kater gecastreerd! dat was heel moeilijk voor mij omdat mijn andere kater is overleden door castratie.

Jij leeft niet in mijn huis jij weet niet hoe erg ik op ze let! dus oordeel niet dat ik wil dat mijn kat zwanger wordt!
Anders zou ik toch niet mijn kater castreren denk je wel????

Groet, Sharon
Goed, daar heb je een punt, bijkomend nadeel is dat je kater tot na 6 weken na de castratie toch vruchtbaar kan zijn. Je moet ze dus gelijk apart zetten of je laat je kat deze week nog helpen. Ik zou ook naar een andere da gaan, voor uitsluitsel van zwangerschap of anders om te kijken hoever de eventuele foetusjes zijn om te kijken of het nog geabborteerd kan worden.
Deze mogelijkheid gaf ik ook al een geruime tijd eerder, maar jij laat het doormodderen en tja dan moet je niet gek staan te kijken als ik dit tegen jou zeg, want dan lijkt het net alsof je het eigelijk wel ok vind zo.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie