Trillen na castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
kattenvriendin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:45

Trillen na castratie

Bericht door kattenvriendin »

Vandaag heb ik mijn 2 katjes van 8 maanden laten castreren. Met de ene is niets aan de hand, maar de ander ligt te trillen/bibberen als hij wil gaan slapen. Echt zielig, want daardoor kan hij niet slapen.
Is dit normaal? Kan dit nog van de narcose zijn, of is het adrenaline, of is het iets ernstigs?
Wie heeft hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Trillen na castratie

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, klinkt niet normaal nee.

Kan je de DA nog bereiken? Waarschijnlijk niet. Toch zo snel mogelijk eens bellen om te horen wat hij zegt.

Ik zou hem bij je in bed nemen vanacht en kijken of hij tegen iets warms aan wil liggen. Ik veronderstel dat hij wat moeite heeft om zich te verwarmen.

Hebben ze beide al goed gegeten? Vanaf hoe laat zijn ze thuis? Gaat het om katertjes of poezen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kattenvriendin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:45

Re: Trillen na castratie

Bericht door kattenvriendin »

Ik kan de DA niet meer bereiken, maar ben van plan dat morgenochtend meteen even te doen.
Eten heeft hij inderdaad nog geen zin in. Geen natvoer, geen brokjes (heeft wel een snoepje gegeten). Heeft wel erg veel gedronken.
Ik heb ze om half 7 opgehaald. Vanmorgen rond 11 uur zijn ze geholpen (beide katertjes).
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Trillen na castratie

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, dus dan waren ze al goed wakker.
Ik veronderstel dat je ander katertje wel goed eet en wel speels is? Dat is normaal bij een castratie van een katertje. Ze merken er bijna niets van.

Ja, verder zou ik hem gewoon goed warm houden. Dat lijkt me het beste...

Je kan ook kijken of hij een beetje natvoer van een lepeltje of van je vinger wil aflikken. Een lepeltje per keer lijkt me aangewezen, zodat zijn maagje stillaan aan eten kan wennen en het er zeker niet allemaal terug uitkomt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kattenvriendin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:45

Re: Trillen na castratie

Bericht door kattenvriendin »

Beau eet inderdaad wel en is nog niet heel erg speels, maar wel beweeglijker dan Simba. Ik zal je op de hoogte houden.
Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Trillen na castratie

Bericht door loek »

Het zijn allebei katers nee ik aan? (bij poezen is de reactie vaak heftiger)

Kun je een kruik of pittenzakje naast hem leggen? Misschien heeft hij het koud.

Ik heb even de brief erbij gezocht die ik kreeg van mijn da met info waar ik op moest letten.

In het kort:
-warm houden, rust geven en kleine beetjes laten drinken, bij thuiskomst
- 'savonds mag hij een klein beetje eten als hij wil. Anders morgenochtend pas. (is dus ook nog normaal dat hij niet meteen wil eten) 2 dagen na de operatie moet hij weer normaal eten en drinken!
- Ik weet niet hoe de castratie is gedaan? Bij Diesel was dit 2 sneetje die niet gehecht zijn. De balzakken mogen dan na 1 dag niet meer gezwollen zijn. (en dit moet je tot een week na castratie controleren)

Contact opnemen met dierenarts als hij de volgende dag nog sloom is of na twee dagen niet zelf normaal eet en drinkt of de wond vochtig, vies of opgezwollen is...of bij overige vragen.

Goed dat je morgen even voor de zekerheid belt. Beterschap voor je kleine frummel.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
kattenvriendin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:45

Re: Trillen na castratie

Bericht door kattenvriendin »

ik heb een lekker kruikje voor hem warm gemaakt. Wie weet helpt het. Ik hou je op de hoogte.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Trillen na castratie

Bericht door Aziraphale »

Bella had dit ook na haar castratie/sterrilisatie of hoe ze het maar noemen bij een poes.
Ze kwam steeds lekker bij me liggen en heb haar beetje ingepakt met haar favo trappel-kleedje. Het was de volgende dag in ieder geval weer over, misschien zelfs na een paar uurtjes al.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5483
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Trillen na castratie

Bericht door nellebel »

en hoe is het vanochtend met hem?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Trillen na castratie

Bericht door sofadiva7 »

Ik hoop dat het intussen beter gaat.
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar kan me voorstellen dat je met zo'n bibberend katertje te doen hebt en er ook van schrikt, vooral als de ander er geen last van heeft.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
kattenvriendin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:45

Re: Trillen na castratie

Bericht door kattenvriendin »

vanmorgen waren ze allebei lekker actief. Ze hebben allebei weer goed gegeten. Af en toe heeft Simba nog kleine spiertrekkingen als hij lekker ontspannen ligt. Ik zal morgen voor de zekerheid de DA nog even bellen.
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Trillen na castratie

Bericht door sofadiva7 »

Gelukkig, goed om te horen.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Trillen na castratie

Bericht door Peet »

Fijn dat het weer goed gaat!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Trillen na castratie

Bericht door katgevonden »

Ik lees dit topic pas nu...veeeeeeeeeel te laat.
Mijn DA kiest ervoor om katten weer wakker te spuiten dat is volgens hem minder ingrijpend voor hun lichaam. Maar hij gaf aan dat bij sommige katten spiertrekkingen en trillen voorkomt. Dat was verder niet erg maar is een reactie omdat de narcose uit 2 middelen bestaat tegen 1 kan hij spuiten (dat ze wakker worden) maar dat ze nog niet stevig op hun benen staan niet. Daar heeft het mee te maken. Ik weet niet precies. Ik zei het zodat ik mij niet ongerust ging maken want het zag er angstverwekkend uit. Nou moet ik erbij zeggen dat hij normaal je beestje niet gelijk meegeeft maar omdat hij me kent mag ik mijn dieren gelijk meenemen, normaal ziet men dat niet.
Maar misschien wou je katje niet optijd wakker worden? Want hal 7 is vrij laat volgens mij. En heeft hij ook zo een prik gehad.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie