Niet gecastreerde kater bij 2 kittens
Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens
nadia, heerlijk. Sharief heeft echt zijn plekje gevonden bij jullie, en wat fijn dat het met Katie en Mauw ook zo goed gaat. Dit heeft zo moeten zijn.
geniet van de schatjes
geniet van de schatjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
binnen een week een succesverhaal, want een week geleden wist je nog van niks..
en nu, alles achter de rug en een knuffelbeertje erbij dat met smaak zijn brokjes eet en honderd-uit kletst met je andere tijgers.
en wat een lief en rustig dier lijkt-ie me, tja, wel erg groooooot.. hihi! ook nog heerlijk jong en hoogstwaarschijnlijk helemaal gezond.. kan me voorstellen dat het gezellig wakkerworden is met zoveel kattengeluidjes en prrrrts om je heen, alleen het tijdstip moet nog wat worden aangepast..
beter leren klok-kijken tijgers!
en nu, alles achter de rug en een knuffelbeertje erbij dat met smaak zijn brokjes eet en honderd-uit kletst met je andere tijgers.
en wat een lief en rustig dier lijkt-ie me, tja, wel erg groooooot.. hihi! ook nog heerlijk jong en hoogstwaarschijnlijk helemaal gezond.. kan me voorstellen dat het gezellig wakkerworden is met zoveel kattengeluidjes en prrrrts om je heen, alleen het tijdstip moet nog wat worden aangepast..
beter leren klok-kijken tijgers!

Wat een goed nieuws! De kleuters en hun grote knuffelbroer, die elkaar van alles te vertellen hebben
en hij EET nu ook
!! Helemaal geweldg!
en hij EET nu ook

- pearlsofpassion
- Tijger
Fotoooo's !!!

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- katgevonden
- Poema
Mensen, wij hebben hier een nieuw probleem met Sharief. Hij gaat Katie en Mauw stiekem als ze bv eten van achteren besluipen en dan bestijgen. Voor mij is het paringsgedrag. Dat al is zeker niet leuk maar Sharief wordt gelijk door de ander aangevallen. Dus als Sharief dat doet en Katie geeft aan dat het pijn doet (piept) dan komt Mauw eraan stuiven en dan wordt het knokken. Ook Katie helpt dan. Als Mauw het overkomt dan beschermt Katie het ook. Ik vind het trouwens erg vreemd dat Sharief het net zo veel bij Mauw doet. In elk geval is het n beetje knokken hier en vrouwtje zit klaar met de waterpistool. Hou er niet van maar kan er ook niet tegen als Katie en Mauw pijn hebben door Sharief. En misschien vinden sommigen het niet kunnen maar ik gooi ook met aanstekers. Schreuwen en zo hebben we al geprobeert maar helpt niet!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
- pearlsofpassion
- Tijger
Tja, dat was wel te verwachten...
Kater is al bijna 2, en nog maar net gecastreerd...
Ofwel kwam hij bij je oma buiten en heeft hij al wat ervaring, ofwel kwam hij niet buiten en werd hij sexueel gefrustreerd...
Heb je dat topic met de filmpje gezien waar die mooie witte kater dat kittentje steeds lastigviel? Beetje hetzelfde verhaal.
Je kan er volgens mij weinig aan doen, anders dan je al doet. Hij is al gecastreerd, dus nu is het afwachten tot de hormonen verdwijnen. En dat kan spijtig genoeg nog wel een paar weken duren
In een van mijn eerste berichten had ik mijn angst hierover al ge-uit...
Ik vind dit super vervelend voor je!
Als het een puberende kater was geweest (net vruchtbaar geworden), dat had hij het waarschijnlijk wel opgegeven, maar een volwassen, gezonde kater is wel iets aanhoudender natuurlijk...
Weet gewoon dat hij erg veel zin heeft (het is daar ook typisch het seizoen voor, voor krolse katers), en dat hij daar ook niets aan kan doen. Dus hou daar een beetje rekening mee.
Maar het is natuurlijk wel terecht dat de katten hem op zijn plaats zetten. Of jijzelf daarin veel kan betekenen, betwijfel ik...
Ik hoop dat ze jong genoeg zijn, en hem gewoon terug kunnen aanvaarden op het moment dat hij ermee ophoudt...
Kater is al bijna 2, en nog maar net gecastreerd...
Ofwel kwam hij bij je oma buiten en heeft hij al wat ervaring, ofwel kwam hij niet buiten en werd hij sexueel gefrustreerd...
Heb je dat topic met de filmpje gezien waar die mooie witte kater dat kittentje steeds lastigviel? Beetje hetzelfde verhaal.
Je kan er volgens mij weinig aan doen, anders dan je al doet. Hij is al gecastreerd, dus nu is het afwachten tot de hormonen verdwijnen. En dat kan spijtig genoeg nog wel een paar weken duren

In een van mijn eerste berichten had ik mijn angst hierover al ge-uit...
Ik vind dit super vervelend voor je!
Als het een puberende kater was geweest (net vruchtbaar geworden), dat had hij het waarschijnlijk wel opgegeven, maar een volwassen, gezonde kater is wel iets aanhoudender natuurlijk...
Weet gewoon dat hij erg veel zin heeft (het is daar ook typisch het seizoen voor, voor krolse katers), en dat hij daar ook niets aan kan doen. Dus hou daar een beetje rekening mee.
Maar het is natuurlijk wel terecht dat de katten hem op zijn plaats zetten. Of jijzelf daarin veel kan betekenen, betwijfel ik...
Ik hoop dat ze jong genoeg zijn, en hem gewoon terug kunnen aanvaarden op het moment dat hij ermee ophoudt...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- katgevonden
- Poema
het filmpje had ik inderdaad gezien. Gelukkig zijn mij katten niet zo hulpeloos als het kitten. En ik ben er ook nog, hihi. Misschien kan ik er niets aan veranderen maar ik kan me er wel mee bemoeien en hem "wegjagen" En over een aantal weken zal het over zijn. Katie en Mauw zijn niet bang voor hem maar ook niet boos. Enkel op het moment zelf. Ze spelen lekker samen en ook delen ze een bank of bed, haha. Als het erger zou worden zou ik denk ik voor een spuitje kiezen die dit tijdelijk onderdrukt, want als ze daardoor vijanden zouden worden zal het helemaal zonder zijn. Dan maar een niet zo gezond prikje. Maar het is niet zoooooooo ernstig, tenminste dat is mijn idee en Katie en Mauw vinden dat ook zo te zien. Het is alleen zo sneu als mijn kleine poezenmeid onder hem ligt. Dan ben ik toch ook gewoon mens die er niet tegen kan en moet ik wel mijn best doen om niet te menselijk te reageren. Als je begrijpt wat ik bedoel?! Maar Sharief is er ook niet bang van geworden. Hij ligt nu net lekker naast me.
En verder verwacht ik wel dat hij goed weet wat sex is. Hij mocht buiten lopen...
En verder verwacht ik wel dat hij goed weet wat sex is. Hij mocht buiten lopen...
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik zou me niet kwaad maken maar hem er gewoon rustig afnemen. Veel kans dat hij dan de boodschap veel beter snapt en begrijpt wat je wil.
Hem wegjagen terwijl hij het doet, heeft voor hem waarschijnlijk iets tegennatuurlijks, en hij zal het niet snappen en het brengt extra stress teweeg. Hem er rustig afhalen, zal hem enkel zijn sexuele stress behouden, maar het proberen en toch niet kunnen, doet dat ook. En je moet Katie natuurlijk niet laten verkrachten, dat is ook duidelijk!
Het enige dat een probleem zou kunnen geven is dat hij haar nekvel niet loslaat... Hopelijk doet hij dat wel gewoon als je hem aanraakt...
Kleintje heeft ook eens hetzelfde gehad met haar broertje, toen ze nog niet geholpen waren (lang verhaal, heb helemaal uit mijn fouten geleerd!). Die waren natuurlijk wel even groot...
Kleintje beet goed van zich af, maar na een halve min was hij daar weer... Toen heb ik inderdaad ook gezegd dat het niet mocht, en na drie keer heb ik hem naar de garage gebracht, waar hij naar buiten kon. Nu moet je wel weten dat het rasechte buitenkatten waren, dus zo'n straf was dat niet... Zo kon hij Kleintje gewoon niet meer lastig vallen.
Dat was voor mij ook de druppel om hem te laten helpen, maar tegen dan was het eigenlijk al veel te laat om hun mooie relatie nog te redden... (Dito was ook hele dagen weg....)
Moraal van het verhaal: Zo moet het NIET!
Ik weet hoe het is, en ik weet wat je niet moet doen (en dat is trouwens niet mogelijk bij jou...), maar verder dus ook niet...
Maar daarom had ik de koppeling misschien wat uitgesteld (ik had dit wel verwacht), zodat hij dan eerst zijn hormonen kon verliezen. Maar het is prima gegaan, hij was de zwakste schakel in de koppeling en daardoor doet hij het pas nu de anderen hem al aanvaard hebben. Dan is het gewoon afwachten denk ik...
Als je denkt dat de kittens hem niet aankunnen als hij echt wil, kan je hem ook 's nachts apart houden. Nu de koppeling achter de rug is, kan dat niet veel kwaad meer.
Veel sterkte ermee!
Hem wegjagen terwijl hij het doet, heeft voor hem waarschijnlijk iets tegennatuurlijks, en hij zal het niet snappen en het brengt extra stress teweeg. Hem er rustig afhalen, zal hem enkel zijn sexuele stress behouden, maar het proberen en toch niet kunnen, doet dat ook. En je moet Katie natuurlijk niet laten verkrachten, dat is ook duidelijk!
Het enige dat een probleem zou kunnen geven is dat hij haar nekvel niet loslaat... Hopelijk doet hij dat wel gewoon als je hem aanraakt...
Kleintje heeft ook eens hetzelfde gehad met haar broertje, toen ze nog niet geholpen waren (lang verhaal, heb helemaal uit mijn fouten geleerd!). Die waren natuurlijk wel even groot...
Kleintje beet goed van zich af, maar na een halve min was hij daar weer... Toen heb ik inderdaad ook gezegd dat het niet mocht, en na drie keer heb ik hem naar de garage gebracht, waar hij naar buiten kon. Nu moet je wel weten dat het rasechte buitenkatten waren, dus zo'n straf was dat niet... Zo kon hij Kleintje gewoon niet meer lastig vallen.
Dat was voor mij ook de druppel om hem te laten helpen, maar tegen dan was het eigenlijk al veel te laat om hun mooie relatie nog te redden... (Dito was ook hele dagen weg....)
Moraal van het verhaal: Zo moet het NIET!

Ik weet hoe het is, en ik weet wat je niet moet doen (en dat is trouwens niet mogelijk bij jou...), maar verder dus ook niet...

Maar daarom had ik de koppeling misschien wat uitgesteld (ik had dit wel verwacht), zodat hij dan eerst zijn hormonen kon verliezen. Maar het is prima gegaan, hij was de zwakste schakel in de koppeling en daardoor doet hij het pas nu de anderen hem al aanvaard hebben. Dan is het gewoon afwachten denk ik...
Als je denkt dat de kittens hem niet aankunnen als hij echt wil, kan je hem ook 's nachts apart houden. Nu de koppeling achter de rug is, kan dat niet veel kwaad meer.
Veel sterkte ermee!
- katgevonden
- Poema
Nou als ik dat zo hoor heb ik wel geluk denk ik. Hij doet het misschien 2 keer daags en dan alleen als Katie en Mauw op een bepaalde manier hem de rug toe draaien. Dan voelt meneer zich uitgenodigt. Hij heeft het sinds gisteren niet weer gedaan. En uit egoisme heb ik hem vannacht alweer bij ons gehouden. Want ik lig er dan op s'nachts en als ik maar iets hoor spring ik uit bed. Maar meneertje vond het super gezellig in bed en daardoor heb ik alsnog niet kunnen slapen, hihi. Hij was bang dat wij zijn spinnen niet zouden horen en daarom spinde hij maar in onze oren
Maar ik heb alsnog genoten zijn hoofd tegen de mijne.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat ik hem slaag of dergelijke maar met wegjagen bedoelde ik al dat ik hem eraf haal. Gelukkig laat hij wel los
maar ik heb ook een waterpistool en de aanstekers liggen hier ook, daarmee mik ik niet op hem maar ze schrikken wel. Behalve Katie, die is een verhaal apart.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat ik hem slaag of dergelijke maar met wegjagen bedoelde ik al dat ik hem eraf haal. Gelukkig laat hij wel los

liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik dacht ook wel niet dat je hem sloeg!
Ik had begrepen dat je naar hem riep en dan eens een armbeweging maakt waardoor hij ging lopen (dat versta ik onder wegjagen
).
Maar goed. Als het maar zo weinig is, komt het wel goed. Gewoon nog een paar weekjes volhouden en het zou steeds minder moeten worden...

Ik had begrepen dat je naar hem riep en dan eens een armbeweging maakt waardoor hij ging lopen (dat versta ik onder wegjagen

Maar goed. Als het maar zo weinig is, komt het wel goed. Gewoon nog een paar weekjes volhouden en het zou steeds minder moeten worden...

echt mooi om te horen dat jullie hem echt in jullie hart hebben gesloten en sharief jullie ook. lastig altijd met dat slapen. het is zo gezellig maar je doet geen oog dicht. Vanacht ben ik ook verschillende keren wakker geweest, kon niet draaien want aan beide kanten ingeklemd door een kat. uiteindelijk kon ik het niet volhouden dus heel voorzichtig toch gedraaid. zat er ineens ook zo'n bromtolletje in mijn oor. Flippie dacht dat vrouwtje de slaap uit had en wilde kroelen. nou heel eventjes dan, en toen weer verder geslapen. Het lekkerste moment van de dag vind ik ook wakker worden met die gezelligheid op bed of slapen gaan. (meestal ligt sjefke al te pitten)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
er vliegt hier ook wel eens wat door de lucht hoor.. een gummetje of wijnkurk!
de lange arm noem ik dat maar en wijnkurken worden ook nog teruggebracht, hihi
hoop dat het ongemak snel is opgelost en hij ontpopt zich intussen als een geweldige knuffelbeer..
en kan er niks aan doen want zijn hormoontjes zitten hem nog een aantal weken beetje dwars.
maar geweldig dat de rest van de groep komt redden en corrigeren!
de lange arm noem ik dat maar en wijnkurken worden ook nog teruggebracht, hihi
hoop dat het ongemak snel is opgelost en hij ontpopt zich intussen als een geweldige knuffelbeer..
en kan er niks aan doen want zijn hormoontjes zitten hem nog een aantal weken beetje dwars.
maar geweldig dat de rest van de groep komt redden en corrigeren!
oh adriana, en dan kijk jij natuurlijk heel onschuldig als de katten je aankijken of jij iets hebt gegooid? hahaha, gebeurt bij ons ook hoor. ik gooi ook wel eens, maar dan met muisjes ofzo, zijn ze ook meteen afgeleid.
Heb net je hele verhaal (bij) gelezen. Wat fijn dat Sharief bij jullie mag zijn. Kijk je wel uit met het gooien met aanstekers? Is toch tamelijk (brand)gevaarlijk.
Wellicht heeft het gedrag van Sharief ook te maken met het verwerven van zijn plek in de groep. Nu hij zich beter op zijn gemak begint te voelen wil hij mogelijk niet meer onderaan de ladder staan wat dominantie of leiderschap betreft. Hij is misschien aan het aftasten wat zijn plek in de groep is.
Wellicht heeft het gedrag van Sharief ook te maken met het verwerven van zijn plek in de groep. Nu hij zich beter op zijn gemak begint te voelen wil hij mogelijk niet meer onderaan de ladder staan wat dominantie of leiderschap betreft. Hij is misschien aan het aftasten wat zijn plek in de groep is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
En hou oud zijn Katie en Mauw? Zijn ze al geholpen?
Sharief kan nog vruchtbaar zijn...
Wat vervelend zeg. Ik hoop dat zijn gedrag snel afgelopen is. Misschien moet inderdaad de plaats in de rangorde opnieuw bepaald worden en vertoont hij daarom dominant gedrag.
Sharief kan nog vruchtbaar zijn...
Wat vervelend zeg. Ik hoop dat zijn gedrag snel afgelopen is. Misschien moet inderdaad de plaats in de rangorde opnieuw bepaald worden en vertoont hij daarom dominant gedrag.
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes