Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Ik heb nu alle discussiepunten nagelezen, en voor mij BLIJFT nog steeds de vraag;
WAAROM fokken mensen er nog meer katten bij (of dat nou ras is of niet) als er al een overschot aan katten is die een huisje zoeken? Ik kan dat niet begrijpen...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

waarom zijn er verschillende merken auto's, verschillende kleuren auto's en laksoorten..
waarom zijn er verschillende modemerken en verschillende merken schoenen..
waarom wil de één in een rijtjeshuis met tuin en de ander in het centrum in een flat..
waarom wil de één een teckel en de ander een labrador (of poedel)...

waarom denk je dat de MAO-jasjes en andere eenheidskleding in China/voormalige USSR uiteindelijk niet haalbaar was..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Nogmaals; het gaat me er niet om dat iedereen hetzelfde moet willen, ik vraag waarom nog meer katten erbij als er zoveel zijn? Dat heeft niks te maken met diversiteit (daar hoeft niet voor gefokt te worden; er zijn al miljoenen keuzes in katten) en persoonlijke voorkeuren.

In ieder geval kan ik een kat niet met een auto vergelijken... :roll:
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Mooiste ras?

Bericht door sofadiva7 »

Als ze maar een lief en zacht karakter hebben. Daarom heb ik voor Brits korthaar gekozen.
Ze zijn gezellig en dankbaar, maar gelukkig ook ondeugend en uitdagend op z'n tijd ;-)
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Cerna

Re: Mooiste ras?

Bericht door Cerna »

......... ik vraag waarom nog meer katten erbij als er zoveel zijn? Dat heeft niks te maken met diversiteit (daar hoeft niet voor gefokt te worden; er zijn al miljoenen keuzes in katten NOU MILJOENEN???) en persoonlijke voorkeuren.
En dàt is nou net de vraag die je moet stellen aan de eigenaren van al die oeps-nestjes!

Wat mij betreft is deze discussie gesloten; ik heb mijn punt gemaakt.
En Adriana, bedankt voor je support ;-)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Ik vraag het aan eigenaren van oeps-nestjes, aan eigenaren van bewuste nestjes, aan fokkers, wie dan ook die er nog meer katten bij 'maken'.

Maar blijkbaar voelen raskattenliefhebbers zich steeds aangesproken als je zo'n algemene vraag stelt? Maar discussie gesloten inderdaad, want ik blijf steeds hetzelfde uitleggen en ik vind dat ik mijn punt nu ook wel duidelijk genoeg heb toegelicht. No hard feelings verder ;)
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Claudia007 »

ik heb nog maar 1 ding en dat is dat ik dat vingertje zo zat ben.
als mijn kat ziek is vragen mensen is het een door gefokt of tja ras kat kan niks hebben.

Dat soort mensen snappen niet dat het pijn doet want hou heel veel van mijn katten en het zijn mijn sjouw katten ipv show katten want haat shows. Ze zijn niks meer en niks minder.....het is net of het een schande is dat mijn katten bestaan....richt me eigen even op me zelf.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mooiste ras?

Bericht door Dafpoetser »

een kat = een kat en zo = dat.

(best wel knap getypt met "dit" voor me) ;-)

Afbeelding
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Mooiste ras?

Bericht door katgevonden »

Dafpoester: ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar de foto is mooi! Hahaha

En over de discussie:
Ik heb er niet zo veel verstand van maar mij lijken fokkers van raskatten niet schuldig aan de overvolle asiels. Daar zie je juist de katjes van pretnesten van meestal HTK katten. En waarom? Mensen met dit soort "gewone" katten dumpen en fokken ze zo even, derwijl mensen met "dure" raskat(ten) er veel gekker mee lijken. Hoeveel mensen hebben wel niet een HTK kat derwijl ze er niet na om kijken? Dat overkomt raskatten voor mijn idee veeeeeeeeel minder.
En dan vind ik ook dat iedereen zelf mag beslissen of hij een raskat of HTK wil nemen. Als je van een raskat houd waarom zal je dan voor een HTK moeten gaan? Honden worden ook met stamboom gefokt derwijl er zat kruizingen in het asiel zitten. Ben ik nu slecht bezig omdat ik wel voor een rashond kies? Omdat ik vrij zeker wil zijn dat er goed is geselecteerd op gezondheid, karakter en uiterlijk?
Ieder moet zelf kiezen!
Het enige wat moet veranderen is dat mensen ZOMAAR fokken en ZOMAAR hun dier dumpen omdat ze vaak ZELF tekort komen.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mooiste ras?

Bericht door Dafpoetser »

wat ik bedoelde is dat een ieder zelf moet uitmaken voor hem/haarzelf wat voor kat ze het "mooiste" vinden. Een kat is een kat, dus sowieso mooi! Maar *oeps* nestjes, en broodfokken terwijl asiels volzitten...tsja..ik heb daar zo mijn bedenkingen bij.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
maze23
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:07

Re: Mooiste ras?

Bericht door maze23 »

Toch vind ik de Bengaal of Europese korthaar het mooiste!!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Bedoel je dan een echte Europese korthaar, of een HTK?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Mooiste ras?

Bericht door Cerna »

Ik heb er niet zo veel verstand van maar mij lijken fokkers van raskatten niet schuldig aan de overvolle asiels. Daar zie je juist de katjes van pretnesten van meestal HTK katten......... Het enige wat moet veranderen is dat mensen ZOMAAR fokken en ZOMAAR hun dier dumpen


JUIST
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Mooiste ras?

Bericht door Ocicatman »

Ik kan ook moeilijk een keus maken wat het mooiste kattenras is, hierbij zijn er enkele mij erg aan spreken: Bengaal met mooie/duidelijke rozetten of stippen, Toyger, bruine Burmees, Pixie-Bob, dikke Britse Korthaar bicolor of een kleur bruin of creme, Bombay, grote zware Maine Coon, Ocicat

Zelf heb ik 1 Ocicat, 1 Bengaal (niet zo'n super getekende, maar toch blijft iedereen kijken), 1 Maine Coon (super formaat, maar met een waardeloos geknikt staatje) en 1 Pixie-Bob (SUPER). Ze zijn natuurlijk allemaal super, maar super qua plaatje. Pixie-Bob lijk op de plaatjes bij de fokkers op het internet zeker 2x zo groot, dan dat ze in werkelijkheid zijn, dus laat je daar niet door verleiden.

Men zou zeker voor een jaar of 4 het krijgen van nestjes HT katjes moeten verbieden (ah ja het is zo leuk hè), oké ik weet best dat, dat niet reeel is maar het zou wat ruimte geven in de asiels en op straat. En op zich is een HT kat mij even lief als een raskat.
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Van ocicat en pixie-bob had ik nog nooit gehoord. Wat is een 'waardeloos' geknikt staartje?
Plaats reactie