Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Cerna

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Cerna »

Ik ben bang dat je toch aan de Royal Canin moet :esick:

Hoop voor je dat die andere brokjes gegeten gaan worden, maar De Britten hier eten echt niets anders dan Exigent en Sensible en Noa at, voordat ze ziek werd, altijd Fit.
Zakjes van 400 gram zijn in verhouding natuurlijk wat duurder maar dat merk je niet zo snel in de portemonnee. Vraag anders eens naar proefzakjes mocht Sharief dat andere merk ook niet lusten.
Wanneer de ds dat niet heeft, wil ik je wel wat opsturen om te kijken of mijnheer dat wel blieft. Stuur dan maar even een PB.
katgevonden
Poema
Poema

Bericht door katgevonden »

ow dat vind ik lief, Annet! Maar ik hoop dat hij gewoon sanabelle lust. anders kom ik er graag op terug!
Ik heb de DA gebeld en die legt eetlustverwekkers klaar voor lief meneertje.
Het is echt zo een schat! Hij heeft nog NIET 1 keer gemept, geslagen of gegromt. En derwijl hij weet wat ik van plan ben (dwangvoederen) loopt hij niet weg voor mij. Nee hij komt zelfs heerlijk tegen me aanliggen, lekker op zijn rug. En als je hem aait gaat knuffelen gaat hij heerlijk rollebolle. Hij is een super aanvulling hier en past met zijn verlegen karaktertje heel goed bij Katie en Mauw. Super super! Ik ben al helemaal verliefd. Alleen hij vind mannen maar niks. Ik denk dat hij nog nooit eerder dit "rare" wezen heeft gezien, hihi. Maar dat komt ook helemaal goed want hier zijn al onze diertjes helemaal stapel op mijn vriend. Zijn aandacht wordt sávonds opgeeist en h ij wordt als ware belaagd door ze allemaal. Dan moet ik bijna op de grond gaan zitten, maar gelukkig houden wij allemaal van lekker knus hahahaha
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Succes met het uitvogelen van wat meneer lust!
Klinkt allemaal al goed, dat hij wordt opgenomen in de groep :grin:
Enne, Sharief klinkt inderdaad leuker dan Armani ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan ze in het begin misschien achter elkaar gebruiken? Als hij naar Armani luistert?

Ellis haar vorige naam was Ilka, en die roep ik ook nog wel eens als ze niet afkomt. Ik weet niet of het uberhaupt wel helpt om de naam te roepen naar een van mijn konijnen (rafke alleszins niet), maar goed :lol:

Veel plezier met je dieren! Hopelijk vind je snel wat Sharief wel lust!
Gewoon veel uitproberen lijkt me... Als hij het niet lust zullen je andere katten het misschien wel lusten, en anders kan je het nog gaan ruilen voor een ander voer hier op het forum... ;-)
(en in uiterste noodzaak: honden kattenvoer geven is niet zo erg, omgekeerd wel... ;-), ideaal is het natuurlijk nooit... )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Fijn dat Sharief wordt opgenomen en dat het goed gaat! Maar laat je hem nu al naar buiten?
Ben je niet bang dat hij wegloopt? Of bedoel je in een ren of zo iets?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Adriana

Bericht door Adriana »

was geen grapje van die kattenvalium, maar houd voor de eerste keer, zowel voor periactin als iets anders een heel erg lage dosis aan, tabletje gewoon paar keer doorknippen.
iedere kat reageert anders op dat soort middelen en t is handig om heel voorzichtig te beginnen en als het met een kwart van de voorgeschreven dosis al werkt, dan dus niet verhogen..

kom op Sharief, lekker eten beertje dan is je baasje helemaal superblij..!
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Rik heeft hier van begin af aan met Orijen voor volwassen katten meegegeten
Orijen is toch sowieso voor alle leeftijdsklassen? Ik geef hier Acana en Orijen omdat ik met leeftijds en gewichtsverschil zit en ze van elkaar eten. Die merken hebben geen kitten/adult/senior varianten, is geschikt voor alle leeftijden had ik begrepen.

Hier lustten ze de kittenbrokjes heel graag, maar ik vind hun ontlasting er slecht van worden; dunnig en stinkend (van alle merken trouwens) Op Carnibest, vers vlees en graanvrije brokjes doen ze het hier beiden prima. En dat kost minder dan toen ik RC kocht, dus Nadia, voor weinig geld kun je inderdaad echt goed voer krijgen hoor.

Heb net het topic een beetje doorgebladerd (niet alles gelezen, want veel) en wat tof dat het zo goed met Sharief gaat tot nu toe, wat fijn dat je het gaat proberen met hem. Kom op Katie, beetje plek maken voor Sharief, is hartstikke leuk een grote broer hoor ;-)
*Dexter & *Mosa
Cerna

Bericht door Cerna »

Het is echt zo een schat! Hij heeft nog NIET 1 keer gemept, geslagen of gegromt. En derwijl hij weet wat ik van plan ben (dwangvoederen) loopt hij niet weg voor mij. Nee hij komt zelfs heerlijk tegen me aanliggen, lekker op zijn rug. En als je hem aait gaat knuffelen gaat hij heerlijk rollebolle. Hij is een super aanvulling hier en past met zijn verlegen karaktertje heel goed bij Katie en Mauw. Super super! Ik ben al helemaal verliefd.
Tjaaa, dat zijn nou Britten. Heerlijke knuffelbeertjes :pdthug:
katgevonden
Poema
Poema

HIJ EET, HIJ EET!!!!
Ik zal nog verder gaan zoeken want hij krijgt nu In-Home van weet ik veel uit de supermarkt. Maar ik heb nu de basis om iets te zoeken. Het zal niet super voer zijn maar zeker ook niet heel erg slecht. Nu hoef ik hem eindelijk niet om de haverklap lastig te vallen en kan ik weer weg zonder me gelijk ongerust te maken.
NADIA IS ZOOO BLIJ, ZOOO BLIJ

Ow en mijn tuin is overnet dus hij kan niet weg.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Cerna

Bericht door Cerna »

Geweldig Sharief! Heerlijk om te lezen (en voor jou om te zien) dat het iedere dag weer een stukje beter gaat.
Adriana

Bericht door Adriana »

katgevonden schreef:HIJ EET, HIJ EET!!!! - NADIA IS ZOOO BLIJ, ZOOO BLIJ
3 hoeraatjes voor Sharief! :pdtura1: :pdtura1: :pdtura1:
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Oh wat fijn dat hij eet :-P Dat is al een hele opluchting en een zorg minder! Ik wist niet dat je je tuin afgezet had, maar leuk dat hij ook lekker bij je naar buiten kan
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Adriana

Bericht door Adriana »

:cathappy: Sharief: bedoel je deze..?
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... 51396#more
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... erfect_fit

heeft Zooplus ook en de samenstelling lijkt me niet verkeerd.
sommige brokjes hebben erg hoog eiwitgehalte maar wel goeie samenstelling..
katgevonden
Poema
Poema

ja deze bedoel ik!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
katgevonden
Poema
Poema

Zijn jullie weleens wakker geworden van 2 kletsende katten? :edoh: Ik dus wel. Jemig als ik het niet beter zou weten zou ik zeggen dat ik 2 poezen heb ipv katers. :lol: Wat kunnen die kletsen :roll: Volgens mij hebben ze mekaar hun levensverhaal verteld :lol: Maar omdat ik nu wakker ben kon ik heerlijk kijken en HOREN hoe lekker Sharief de brokjes vind. Ben van Katie en Mauw al wat gewend maar dit? Leuk hoor!

Mensen, bedankt voor al jullie medeleven, meedenken en adviezen!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie