Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Adriana

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

joost mag weten wat hij de laatste tijd te eten heeft gehad en van muis kunnen ze vreselijk gaan stinken..
zo snel als het redelijkerwijze kan kwalitatief goed voer, missch eerst wat sensible proberen van RC of ander merk om zijn darmen tot rust te laten komen en te wennen.. dat is ook lichter verteerbaar.

:eclap: ;-) allemaal goeie berichten en k ben erg blij voor jullie dat het eigenlijk zo ontzettend goed gaat!
en als je koppies krijgt van Sharief, dan wil hij zijn geurtje op jou kwijt en heeft hij jou helemaal geaccepteerd.
probeer maar eens neus/neus-contact met hem, dat zal-ie ook wel gaaf vinden!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Had hij niet toevallig ook een beetje geplast? Dan is wat je ruikt echte katerpies, heel penetrant geurtje. Wordt nu vanzelf minder.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
katgevonden
Poema
Poema

Bericht door katgevonden »

Ja hij heeft ook geplast. Ik weet niet wat het is/was maar het is een vreselijk penetrante geur inderdaad. Nu dat de kattenbak verschoont is trekt het gelukkig wel weg. Met de operatie was zijn deken ook iets nat. Misschien was het inderdaad wel plas.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Katerplas stinkt inderdaad heel erg.
Dat gaat dan vanzelf wel over.
Tijdens het poepen komt er ook altijd wat vocht uit de anaalklieren vrij, en dat kan natuurlijk bij katers ook sterker ruiken dan bij gecastreerde...

En over je introductie: maak je maar geen zorgen. Pootje onder de deur door is het begin van spelen (is ook het eerste dat Kleintje durfde) en zonder grommen of blazen, is een heel goed teken.
Je kan volgens mij gewoon stoppen met je zorgen te maken over je katten onderling! En Sharief komt wel op zijn tempo uit zijn schulp.
Alleen zijn eten moet je je zorgen over maken, de rest komt waarschijnlijk het snelste goed als je je er niets van aantrekt!
Dus ik zou ze ook niet meer 's nachts apart houden (ik weet wel dat het nu nodig was voor de bak). Dat maakt het voor hen moeilijker en ingewikkeld. Als de deuren open blijven weten ze wat ze kunnen verwachten, en wordt de interactie niet steeds onderbroken. Veel beter! ;-)

Je kan hem natuurlijk wel apart nemen om te eten als hij zich daar beter bij voelt. Maar dat is niet langer dan een kwartiertje dan...

Ow ja, en moest je dat hebben kan je ook een licht laxerend middel geven. Ik heb Laxanorm en daar staat op dat het helpt om harde mest te voorkomen (en als er dus iets vastzit komt dat er daarmee vlot uit) en dat het de darmen beschermt. Het is een beetje een beschermlaag dus en verhinderd beschadigingen aan de darmen door harde ontlasting. Ik weet niet of Sharief harde ontlasting zou krijgen van de overgang naar normaal voer, of net diaree, maar het kan voor beide dienen.
Het is licht laxerend omdat het dus harde mest door laat lopen, maar ook tegen diaree werkt het omdat het dus de darmen beschermt en geneest. Ik geef het hier af en toe gewoon (kan ook om te verhinderen dat er haarballen vast komen te zitten), en ze hebben er nooit diaree van hoor! Dus het kan echt geen kwaad! ;-)

Zijn darmen zulllen het wel even lastig krijgen met de overgang naar normaal voer. En daar kan hij ook van gaan stinken. Het is ook gekend dat katten die overschakelen op graanvrij voer een tijdje erg kunnen stinken omdat de afvalproducten van die granen die ze ervoor gehad hebben er nog uit moeten. Dat duurt dan zo'n 2 weken maximum....
Dus dat kan je ook verwachten, en zal van voorbijgaande aard zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Super dat het al zo goed gaat en dat nog maar na een paar dagen, hardstikke mooi :-P
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
katgevonden
Poema
Poema

Bedankt voor jullie meedenken en medeleven! Sharief lijkt al een stuk minder bang maar eten en drinken hoooooooooo maar. Dus ik ga door met dwangvoeren overdag want s'nachts appart eet hij dus wel. Ik maak daaruit op dat hij niet goed durft. Met dwangvoeren doet hij ook moeilijk als Katie en Mauw erbij zijn. Logisch dat ze komen ze lusten die RC ook wel. Dus dat doe ik alleen met hem.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
katgevonden
Poema
Poema

Hallo mensen,

ik kreeg vandaag een telefoontje over Sharief. Hij heet Amani huppeldepup. hij heeft zelfs een stamboom. Mijn oma heeft hem dus gekocht. De dierenarts lag met zijn schatting aardig goed. Hij is bijna 2. In maart is hij jarig. Ook is er voer gevonden voor hem. Gewone brokken uit de supermarkt in duitsland. Ook kon mijn tante me vertellen dat hij alleen brokken kreeg en niet gek was van natvoer. En hij at soms goed en dan weer niet. Beetje lastige eter dus. Pfff ben wel blij dat ik nu iets meer weet.
Nu nog de vraag blijft hij Sharief heten of noem ik hem ook gewoon Armani?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Als je dat een mooie naam vind, noem hem dan maar Sharief. De meeste raskatten krijgen een andere roepnaam dan officieel...
Is hij dan een raszuivere britse korthaar? Hij heeft toch niet zo'n korte neus...

Ale, goed toch dat je dan al wat meer weet. Toch niet enkel met de pot mee dus. Dan zou hij goede brokken toch wat beter moeten kunnen appreciëren, zou je verwachten...

Oh ja, en ik wil er gewoon nog even op wijzen, dat als Sharief al bijna 2 is , je wel kan verwachten dat hij tijd nodig gaat hebben om aan de andere dieren te wennen. Hij is geen kitten meer waar dat op een week of 2 opgelost is. Het kan wel een stukje langer duren bij hem dan. Bovendien staan Britjes er nu niet om gekent dat ze de sociaalste katten zijn...
Maar hij reageert wel goed (niet overdreven grommen of blazen), dus dan komt het wel goed. Met de nodige tijd...
Tis maar dat je daar rekening mee kan gaan houden, dat je je geen zorgen maakt als hij over een week nog steeds geen vriendjes is. Dat komt dan wel! ;-)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 22 jan 2011 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Wat fijn dat je wat meer weet over zijn achtergrond, voeding en...naam :-P
Je moet hem maar noemen zoals jij wilt, tenslotte ben jij nou degene die hem moet roepen toch ;-)
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
katgevonden
Poema
Poema

Inderdaad vind ik hem ook een vrij lange neus hebben voor een brit maar goed misschien komt hij niet uit een al te geweldige combi?!
Ik vind A(r?) mani ook een stoere naam hoor. En voordeel is dat hij dat toch blijkbaar weet want dan reageert hij wel. Even zien. Laat het nog even weten als ik een beslissing heb genomen.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Cerna

Bericht door Cerna »

Fijn dat je iets meer weet over Sharief / Armani's achtergrond vooral wat betreft het eten. Wat ik ook al in mijn mail schreef: Britten zijn geen natvoereters en Sharief is dus ook een hele kieskeurige brokjeseter. Misschien dat Zooplus de brokjes verkoopt die Sharief gegeten heeft?

Ik ben heel benieuwd naar de kleuren van Shariefs ouders. Die moet je op de stamboom kunnen vinden. Tabby met wit heb ik nog nooit gezien.
En het is alleen maar fijn dat hij niet zo plat is. Amber is veel te plat (ik schrok me de eerste keer lam toen ik haar zag), niet zo plat als een Pers gelukkig, maar toch teveel naar mijn smaak. Ze heeft ook voortdurend last met haar ademhaling; klinkt altijd wat benauwd.
Maar Sharief heeft wel degelijk een echte Brittenkop, hoor!

Hoezo, zijn Britten niet sociaal??? Het zijn geen schootkatten en als je dat onder niet-sociaal verstaat, dan klopt het maar ze zoeken steeds je gezelschap op, gaan gezellig naast je op de bank zitten, kletsen tegen je (Milka) en dat vind ik allemaal heel sociaal.

Ik heb het al vaker in een ander topic gezegd: het ras heet Brits Korthaar en geen Britse Korthaar :grin:
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

:-) Nee, dat bedoel ik niet met 'niet-sociaal'. Ik bedoel daarmee dat ze er niet om bekend staan dat ze snel nieuwelingen opnemen. Ze doen daar 'in den regel' al wat moeilijker over, das alles. Het gaat hier dus over andere katten, niet over mensen, dat is een heel ander gegeven. Eens aangenomen zijn er wel erg blij met andere katten en komen goed overeen, gewoon bij de eerste kennismaking... Maar dat is ook niet bij elke brit zo natuurlijk, zoals met alle raskenmerken.

En natuurlijk is het beter als zijn neusje niet zo kort is, we zijn ook niet voor korte neuzen hoor! (Amber was mij inderdaad ook al opgevallen, Noa is een stuk beter...)
Het was allemaal goed bedoeld hoor! ;-)
Het is inderdaad duidelijk iets brits, maar ik had eigenlijk op het eerste zicht niet verwacht dat hij raszuiver was. Maar ik ben ook niet zo'n kenner hoor, Cerna kent er (logischerwijze :-P ) veel meer van!
katgevonden
Poema
Poema

graag vertel ik jullie dat het hier echt de goede kant opgaat. Armani hoort erbij. Er wordt haast niet meer geblazen en hij loopt nu gewoon door het huis. Staartje wel nog laag maar niet meer zo stijfjes. Hij lig nu op 50 cm afstand op de bank te rollebolle. Grappig diertje is het. Maar wat lomp joh.

IK BEN ZOOOOO TROTS OP MIJN LIEVE SCHAT RINGO!!!!! Een klein katje accepteren is al lastig maar een volwassen kater? En dan al het geblaas en gegrom en geren door de tent...en hij doet niets!!! Ik ben echt zo apetrots!!!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Adriana

Bericht door Adriana »

dat is een mooi begin van de dag Nadia! op de bank met rollebollend britje, reuzenbrit bedoel ik.. wat geweldig en dat binnen een week opgenomen in de groep en bijna rustig en op orde. tja, wat is lomp? vergeleken bij je andere tijgers zijn het forse katers met stevige bouw en het ziet ernaar uit dat ze er een heerlijke speeltijger bij hebben.
ik vind Armani's kleurstelling prachtig, hij heeft een erg lief smoeltje en dat wordt een grote eter! je bent snel uit de problemen en kunt nu vooral heerlijk gaan genieten, denk ik
katgevonden
Poema
Poema

Armani herinnert mij aan de boefjes toen ze nog jong waren. Lekker lomp en n beetje onbeholpen. Helaas wil hij nog steeds niet eten, maar hij toont wel interesse. Dat is alweer iets meer dan gisteren. De brokken die hij at kun je hier niet krijgen want het is het eigenmerk van een drogist in duitsland. Ik hoop dat hij zich toch nog laat overtuigen door de sanabelle want RC vind ik toch wel wat aan de dure kant en aangezien hij hier niet het enige huisdier is zie ik dat niet zo zitten. Eigenlijk ben ik met de rest van de diertjes zo van je eet wat je krijgt of je eet niet. Kan dat niet met een brits korthaar??? Of houden jullie van lekker verwennen? Is niet lullig bedoelt hoor. Ik hou ook van verwennen. Ik heb hier voor zowel de honden als katten heel wat snoepjes en ze krijgen best goed voer allemaal maar n keertje raaken ook mijn centjes op. Ik denk dat ik dus eerst probeer of de aanhouder niet kan winnen. En ik denk dat sanabelle best een smakelijk voer is. Mauw, Katie en 2pac deden er nooit moeilijk over.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie