Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

hoop dat het vannacht goed is gegaan en dat je beertje een beetje bijkomt.
van borstelen willen ze nog wel eens lekker ontspannen en het is erg goed voor jouw band met hem. zo kun je ook luchtjes overbrengen, want als je eerst een andere katzel borstelt en dan Sharief, dan smeer je het andere luchtje beetje in de vacht van Sharief en kan hij sneller wennen. bovendien gaat hij dan sneller naar jullie huislucht ruiken, dat is dan al minder vreemd voor hem.
hij heeft een hoop te verstouwen gekregen en is blijkbaar een zachtaardige, bescheiden lieverd.
mijn vriend heeft een solodiva-poes Mies en is twee weken afwezig. bij hem thuis woont nu een logeeroppas, die al vaker is geweest, dus Mies kent hem. maar de eerste drie dagen nauwelijks eten en mokken in een hol onder de dekens... Mies is boos en voelt zich in de steek gelaten en nu eindelijk na een dikke week kruipt ze op schoot bij de oppas.
heeft spuitjes met water en wat lekkers gehad want moet wel blijven plassen. ik bedoel de overgang voor Sharief had niet groter kunnen zijn en hij heeft wat meer tijd nodig om bij te komen..
en eigenlijk gaat het al erg goed met hem, nu nog een beetje gaan eten Sharief!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Goedemorgen iedereen,

het gaat al n stuk beter met Sharief. Hij heeft vanacht een plas op de kattenbak gedaan en is zonet zelf uit de slaapkamer gekomen om even de woonkamer te verkennen. Katie en Mauw waren op dat moment buiten. Maar een keer Katie weer binnen ging Sharief gauw onder de bank. Dus allemaal wel positief opzich alleen hij heeft vannacht weer niet gegeten want met elk van zijn bewegingen werd ik wakker en heb niets gehoort wat erop lijkt dat hij heeft gegeten. Ook ligt de heerlijke vis er nog in. Ik geef hem nog n paar uurtjes en anders moet ik hem dwangvoeren. Helaas.
Iemand vroeg wat hij ervoor voor eten kreeg, ik vrees dat het met de pot mee was, dus kattenvoer valt voor hem nu natuurlijk tegen. Maar de bouillon hoefde hij ookal niet :???: Ik ga zo even vlees voor ze allemaal uit de diepvries halen misschien dat die dat wel gaat lusten. De anderen hier allemaal vinden het te gek.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Oh nee... Zo slecht eten...

Ja, dan zal je hem wel wat moeten gaan overtuigen...
Waarschijnlijk zal hij rauwe kip ook niet eten, maar je zou hem lichtjes kunnen koken, en daarin afbouwen...
Misschien dat hij een eitje wel lust?

En zeker allemaal in zijn eigen etenspotje geven zodat hij de link legt...
Brokken kan je waarschijnlijk nog wel een tijdje vergeten... dat zal je pas lukken door er warme bouillon over de gieten en dat ook af te bouwen. Maar dat zal vanuit zijn standpunt niet van harte zijn... :???:
Natvoerzakjes zou normaal toch al redelijk snel moeten lukken.
Misschien moet je eens whiskaszakjes proberen? Niet erg gezond, maar bijna alle katten eten het spontaan (door de smaak- en geurstoffen) dus het zou misschien wel kunnen werken om hem aan kattenvoer te laten wennen... Daarna kan je redelijk eenvoudig overgaan op een ander merk.

Maar dit wordt echt niet gemakkelijk denk ik... Heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat hij zelfs helemaal niet gewend is van de kauwen.

Je kan natuurlijk gewoon eerst met rauw vlees proberen. Misschien komt zijn aangeboren smaak voor vlees dan nog boven... Of dwangvoeren inderdaad...
Ik zou hem zeker nooit meer echt van de pot mee laten eten... anders gaat hij daar misschien op gaan wachten...

Ik hoop voor jou dat hij gewoon niet doorheeft dat wat hij krijgt eten is, en dus als een bezettene aanvalt op wat gekookte kip, want dan kan je daarvan beginnen naar brokken toewerken. Als hij niet koppig is en enkel wil eten wat hij kent, zou zijn euro dan redelijk snel moeten vallen en zou hij normaal gaan eten. Ik hoop het voor je!

Veel succes ermee!!


Lijkt hij bang van Katie dan? Dat hij wegvlucht als ze binnen in?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Ja zo klein dat mevrouw is vind hij haar eng. Hij schiet dan gelijk ergens in of onder om zich te verstoppen. Maar ik moet toch zeggen dat Katie nu echt meevalt. Op bepaalde momenten zoekt ze hem op maar kan dan ook weer ontspannen gaan spelen. Dat is wel een stuk beter dan met Mythos. Ook komt ze gewoon haar plekje op mijn schoot opeisen , zoals nu hahaa. Ze ligt heerlijk te spinnen derwijl Sharief de woonkamer aan het verkennen is. Maar zodra ze beweegt vlucht hij terug in de slaapkamer. Maar goed het is nog vroeg, en tenminste beweegt Sharief nu wat door het huis. Gisteren leek hij wel vastgeplakt in het vierkantje waar hij eigenlijk niet inpast. hij is echt zooooo groot en zwaar..Pffff echt een reuze beer
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

:-P
Kleintje vond de kittens ook altijd het engst. Vanaf ze zo op een maand of 5 ongeveer even groot worden als zij gaat het, maar ervoor was ze als de dood voor een aanraking.
"Gaat het" wil dan zeggen dat ze erop durft meppen :lol:

Hij zal wel bijdraaien. Het is inderdaad een aanpassing, en als hij al die tijd alleen gezeten heeft, zal hij daar echt wel moeite mee hebben!!
Bij Mauw heeft hij het niet?? :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Nee voor Mauw of de honden vlucht hij niet dan gaat hij wel beetje verstijven en geeft zich als onderdaan. Staart laag enzo...Misschien vind hij net als Katie ook kittens eng? Hahahahahahahahahh Maar zoals gezegt er zijn nog geen meppen gevallen. Derwijl Katie Mythos gelijk sloeg en wel met dik de nagels eruit. Toen was ze echt een monster, nu ben ik bijna wel trots op haar. Hihi
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Vreemd meisje heb je daar! :-)
Ze zal inderdaad niet tegen kittens kunnen (alhoewel Mythos nu nog moeilijk druk te noemen valt en daar gaat het meestal toch om...).
Goed dat je besloten hebt haar op tijd te laten helpen, want stel je eens voor dat ze zelf kittens zou krijgen... Dat zou toch nooit goed komen ;-)

Maar goed, van de andere dieren is hij ook wat terughoudend (staart omlaag is wel wat bang, weglopen is onderdanig, en ook bang natuurlijk...) , maar dat is allemaal nogal moeilijk uit te leggen.
Ik heb er een goed oog op. Hopelijk krijg je hem snel aan het eten, want mager ziet hij er ook niet uit... (en naar het schijnt is het dan het gevaarlijkst om lang niet te eten, als ik dat goed begrepen heb... :???: )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Cari »

Sharief is een grote lieverd en over een tijdje weet hij ook precies hoe hij met Katie om moet gaan, dat gaat helemaal goedkomen :grin: !
Als hij gewend is met de pot mee te eten, kan ik me wel voorstellen dat hij nu weigert, Die overgang is een beetje erg groot. Ik zou hem desnoods (als hij het heerlijke oppepvoer van de da niet wil en ook lastig is te dwangvoeren) ook maar even verder met de pot laten mee eten en dan steeds wat meer blikvoer en in eerste instantie geweekte brokjes erdoorheen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Ik ga nu eerst na de DA en haal dat natvoer van RC. Even dwangvoederen want ik heb hem inderdaad ook een plak worst (kipfilet) aangeboden maar hij wil niet. Hij staat stram van de stress. Ook niet gek natuurlijk maar hij moet nu toch echt wel eten.
Heb met de DA gebeld en die zei dat ik het weekend een moest dwangvoederen als hij echt niet wil eten. Hij heeft hem eerdergisteren onderzocht en hij leek niet ziek. Dus even zo proberen.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Anne »

Ik vind het super van je dat je dit allemaal voor hem doet, je je zo inzet, terwijl je de laatste tijd zo veel hebt meegemaakt en nu op dit moment, in de rouw bent om je oma. Gaat het een beetje?
Eerst jouw kitten.
Toen Myrthos
toen zijn moeder
en nu dit.
Petje af Nadia!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

ik heb eigenlijk al jaren geleden van mijn oma afscheid genomen. Ze was diment.Ik zag haar nog af en toe maar ze herkende niemanden meer. Ze werd een andere mens helaas, alleen dieren daar was ze gek op. Daarom heeft de familie ook besloten dat ze de honden mocht houden. Over Sharief sprak ze wel eens maar hebben wij hem nooit gezien. Ze vertelde dat hij het geheim was van mijn tante en haar. We wisten dus niet zeker of hij wel zou bestaan. We kenden hem alleen uit verhalen. Maar hij bestaat en nu bestaat hij hier bij mij.
Het dwangvoederen was meer voederen en had maar weinig met dwang te maken. Wel wou hij graag van mijn schoot af maar eens goed stevig vast wou hij het eten ook wel van me vingers proeven. Op deze manier ging er zon kleine 40 gram in. Gelukkig valt dat dan wel mee.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Dan zou hij toch vrij snel ook uit zichzelf natvoer moeten gaan eten hoor!

Waarom zeg je eigenlijk dat hij zo in de stress zit? Het klinkt mij niet zo uit je verhalen. Dat hij zo rustig op je schoot zit en je hem gewoon kan opnemen...
Of is hij enkel bang van de andere dieren?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Hij is zeker niet bang voor mij maar gewoon erg onzeker en wil gewoon onder het bed blijven. Vanmorgen deed hij even een poging die me heel veel hoop gaf dat het vandaag opgelost zou zijn maar nadat Mouw hem toch een mepje gaf rende hij terug onder het bed.En hij heeft nog geen nieuwe poging gedaan om even te kijken. Misschien dat hij wacht dat het donkerder is?!
Ik zie het aan zijn lichaamstaal. Zich heel klein maken. Startje tussen de benen. Hoofde omlaag en de oren opzij. Hij laat zich inderdaad wel pakken. Het is gewoon een lieverd die niet boos doet maar zodra ik hem loslaat is hij weer onzichtbaar.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

je zou eens kunnen kijken bij destress van http://www.huisdierendokter.nl/ of bij je dierenarts naar Telizen of Zylkène kunnen vragen.
dat zijn niet verslavende niet erg chemische middelen om angsten e.d. wat te dempen en het zou kunnen zijn dat het Sharief erg kan helpen om wat steviger in zijn kattenschoentjes te gaan staan.
hier op het fForum kun je via de zoekfunctie ook wat ervaringen nalezen. bij ons werkt destress prima bij Enzo, terwijl zus Mies veel baat heeft gehad bij Telizen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

De DA begon er ook al over maar hij stelde voor om tot maandag te wachten. Als hij dan namelijk niet wil eten heb ik alvast een afspraak gemaakt om toch ziekte uittesluiten. Hij krijgt nog n beetje tijd. Het is zo een liefje. Ik denk dat ik hem zo toch in zijn vierkantje de woonkamer inhaal want zo denk ik dat het niets wordt. Misschien heeft hij ook wel nooit katten gezien of is ooit aangevallen. Denken jullie ook dat dat het beste is?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie