Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door nellebel »

nadia, ik denk het wel geod komt met mauw en katie. vooral mauw is erg lief voor hem al, en katie is voor haar doen toch ook erg lief. sharief heeft ook veel meegemaakt inderdaad, maar die ontdooit wel. even de tijd geven.
veel plezier met je stelletje en wat lief trouwens dat je zo snel reageert en voor de kat van je oma zorgt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Mijn doggies vinden het ook prima en negeren hem en hij ook de honden. Mijn oma had ook 2 honden dus dat kent hij wel. En Ringo wordt echt een kattenvriend, hahaha zo baas zo hond zeggen ze toch? Dus hij doet mij gewoon na. Vrouwtje blij ermee hun ook, hihi. Maar inderdaad was dat wel even spannend. Maar doordat hij sliep was ook dat snuffelen even ideaal, zo was Sharief toen hij wakker was niet meer zo interessant voor de honden qua geur.
Mauwtje is ook een lieverd! Als ik goed na hem kijk weet ik hoe ik moet doen. Hij gaat gewoon op een afstandje zitten kijken en ja hoor zo nu en dan zitten de 2 heren mekaar te aftesnuffelen. Ik hoor helemaal niks als hun samen in de slaapkamer zijn dus dat zat vanaf het eerste moment helemaal goed. Zo kan je maar zien dat het ook zijn voordelen heeft als je een kat bij iemand weghaalt met nog 30 katten. Hij is super sociaal! Weet hoe hij moet doen. Echt geweldig! Maar Elmo is de enige die tot nu toe echt contact met hem kan leggen. Hij ligt de hele ochtend al tegen het bed aan en Sharief onder het bed tegen hem aan, zo schattig.

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik kijk eens in het topic angstige katten en haal zo valerian
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Wauw, Elmo al vriendjes! :-) Die dieren worden daar bij jou gelukkig!! ongelooflijk! :grin:

Dat ubersociaal zijn ken ik, ik heb er hier ook zo eentje.

Toen ik die zwerfkater vond en eventjes binnen had staan was Luis er ook niet weg te slaan. Die kater blies wel erg want hij was natuurlijk meermaals aangevallen geweest door andere katers (en ik hield Luis was op afstand, want je weet nooit wat die kater kan hebben en dan via blazen wel erg goed overbrengen). Maar Luis die liep gewoon op hem af, staart omhoog van: Hey, wie ben jij? Ik vind jou leuk! :-) Hij is natuurlijk Kleintje gewend, dus blazen maakt niet veel indruk meer :lol:
Ik denk ook niet dat Luis weet wat blazen is... We zouden eens een hond moeten binnenbrengen, dan zal hij het wel weten...

Ik ben heel blij voor je dat het zo goed loopt! Hopelijk draait de oudste snel bij. Hij is nog wel jong, dus dat zal wel snel in orde moeten komen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

ja die Elmo dat is er een. Toen ik Dipsy (konijntje) in huis haalde was dat in begin wel meer of minder link. Ringo wou hem namelijk als toetje hebben maar Elmo drukte hem steeds bij Dipsy weg en liet die 2 nooit uit het oog. Een keer aan mekaar gewend was dat niet meer nodig. En toen met 2 pac zat Ringo een keertje achter hem aan en Elmo heeft Ringo toen heel goed op de plek gewezen. Ringo wou hem zeker niet doden maar wel door zijn drift erachterna gerend maar Elmo gaat dat totaal niet accepteren en hij is nou eenmaal de baas van die 2. Het enige probleempje met Elmo is dat als er iets aan de hand is met een of ander diertje hier en die laat horen dat die pijn heet hij alleen mij na het beestje laat. Mijn vriend kan er dan niet meer bij! Dat kan lastig zijn maar het is zooooo lief bedoeld van hem dat je er niet werkelijk boos om kan worden. Maar ja het mag niet van mij! Hihi
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

wat geweldig dat honden zo zorgzaam kunnen zijn en ook je bericht over Sharief die tegen Elmo aan ligt heeft me erg ontroerd. zo te horen ben je al een eind op weg met een soepele introductie en ik ben erg benieuwd hoe Sharief - grijsgestreept en groooot - eruit ziet!
lijkt me een geweldige knuffelbeer..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Als het goed is krijgen we vandaag eindelijk de camera binnen en dan zal ik kijken of ik fotos kan maken. Ikzelf zou nooit voor een brit kiezen maar iedereen die hem heeft gezien( DA, assistente, mijn vriend) vinden hem ontzettend mooi. En ik zal hem ook nog erg mooi vinden maar dat zal ik door zijn lieve karakter vinden (bij mijn oma was het een knuffel en niet van de bank te verslaan). Maar ja ik zou ook nooit voor een zwart witte kat gaan en moet je kijken hoe mooi ik mijn Mauwtje nu vind. Uiterlijk is lang niet alles. Liefde maakt je mooi, niets anders!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

De tip met valeriaan was goud waard voor Sharief. Hij lijkt wel bezeten van het doekje!!! Hij ligt erin te rollebolle.
MAAR
Hij eet niet
drinkt niet
was nog niet op de kattenbak
en komt niet van zijn plek
ik kan hem wel pakken en dat heb ik ookal 2 keer gedaan om hem via de spuit water te geven. Dat lukt prima maar maak me toch n beetje ongerust.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

En als je hem nu 's nachts eten laat staan en een bak natuurlijk, in de slaapkamer? Eet hij dan ook niet? Geef je hetzelfde als wat hij ervoor kreeg?

Als hij dan nog niet eet (met een hele nacht tijd), dan is er misschien wel iets mis met hem...
Heeft hij al gegeten sinds hij bij je is. Want het is nu toch al een volle dag na zijn castratie, dat zou normaal toch al over moeten zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

hardstikke goed van je dat je hem met een spuit water hebt gegeven. kan zijn dat hij behoorlijk beroerd van zijn narcose is missch omdat hij niet is wakker gespoten..
en verder heeft ie erg veel te verstouwen en goeie tip van Valerie: vannacht met eten+drinken veilig in de slaapkamer. lust hij ook geen snoepjes? en een beetje rauwe kip? missch even aan zijn snuitje smeren voor het lekkere luchtje..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

eigenlijk wil hij helemaal niets. Hij ligt in een een krabpaalvierkant gedrukt, want dat past niet goed en hij komt er echt niet uit. Hij laat zich er wel "zo" uithalen zonder boos te worden. Hij laat zich wel aaien en spint dan ook en knuffelt heerlijk met het doekje met valeriaan. Vannacht gaat hij inderdaad in zijn vierkantje mee de slaapkamer in incl. water voer en kattenbak. Afgelopen nacht heeft hij zich niet van de plek bewogen. Hij ligt of zit heel stijfjes en als hij wel eens staat heeft hij zijn staart heel stijfes omlaag. Wat dan wel op angst en stress duidt, toch?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

ja, het lijkt alsof hij indd stijf van de stress staat..
maar hij reageert dus wel op knuffels en aaien en valeriaan. kun je hem borstelen?
missch morgen bij da zakje convalescence van RC halen, dan lost op tot pap en kan in het spuitje, zodat hij voedingsstoffen binnen krijgt, overleg even met je da..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

ik denk wel dat ik hem zou kunnen borstelen, ja. Denk je dat hij dat leuk zou vinden? Of waarom vraag je dat? mmmm dacht eigenlijk ik laat hem in zijn vierkantje en neem hem zo mee gezellig bij ons op de bank. Lekker warm en toch beschermt in zijn vierkantje.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Cari »

Als hij lekker knuffelt met zijn valeriaandoekje, staat hij in ieder geval niet stijf van de stress. Dat hij zo lief tegen Elmo (wat een fantastische hond!) aanligt, is daar ook bewijs van. Hoe lang heeft hij nou niet gegeten, 1,5 dag? Ik zou hem vannacht lekker meenemen met iets heerlijk geurends in zijn bakje (sardientjessmaak?) of iets anders waarvan je weet dat hij het lekker vond bij je oma. Als dat morgenochtend niet is aangeroerd, zou ik wel even de da bellen en aan de a/d of convalescence gaan.
Een beetje bouillon wil ook wel tot eten aanzetten.
Maar afgezien van het eten, gaat het grandioos :edance: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Ik zal voor hem buillon maken en dan :epray: dat hij eet en drinkt. Het is echt zo een lieverd die zelfs graag aan zijn buikje wordt gekroelt. Heerijk kroelbuik(je) heeft hij. :edance:
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Peet »

Ah gunst.... t'arme manneke... dikke knuf voor hem.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie