Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Cari »

Fijn dat hij alle ellende nu tenminste achter de rug heeft. Een bench in de woonkamer lijkt me een prima idee. Wie weet, gaat Katie hem wel geweldig vinden ;-) . Ik heb hier ook zo'n moppie in huis (Safa) die absoluut niet met kittens kan omgaan, maar verder heel sociaal is.
Sharief lijkt me een mooie naam voor zo'n flinke jongen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Ach ja Katie heeft ook n dikke week tegen Mauw geblazen, 2 weken tegen de honden en nu zijn het ook allemaal vriendjes. Het is een pittige dame zo klein dat ze is. Ik ben benieuwd of ze over hem ook de baas kan worden. Tegenover Mauw en Ringo is het gelukt. Mij en Elmo onderdaan maken zal haar nooit lukken hahahaha

Hij (Sharief) weegt trouwens 6 kilo en is niet te dik.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

jij hebt een hele bliksemactie vandaag achter de rug en alles is gelukkig goed gegaan. nog gecondoleerd trouwens, dat was erbij ingeschoten. wel een mooi aandenken aan je oma, deze grijze streepkater, hoop dat-ie zich heel snel thuis gaat voelen.
en pluim voor je meedenkende dierenarts trouwens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Sharief is wakker.
Katie en Mauw negeren hem is dat n goed teken?
Ik heb inderdaad echt een super DA!!! De gehele behandeling van Sophie was gratis. En voor Mythos hoefde ik ook niet te betalen. Hij houd echt van dieren dat merk je gelijk. En als hij niet meer verder weet zit hij ook niet te klungelen maar stuurt je na iemand die het waarschijnlijk wel weet.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Aziraphale »

Wat lief dat je de kater in huis hebt genomen. Gecondoleerd nog.
Moest Sharief niet nuchter zijn voor de operatie en daar uitslapen?
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Hij was nuchter dat zei ik gelijk tegen mijn oom dat die geen eten en drinken meer mocht hebben dus dat ging goed. En normaal zou hij daar wakker moeten worden inderdaad. Maar mijn DA die had zoiets van wij kijken elk uur na hem en jij zit er tegenover dus jij kan er ook best op passen. En gezien de introductie was dat hij sliep alleen maar beter. Normaal doen ze ook geen operaties midden op de middag maar gezien de risico op sproeien en knokken mocht ik toch nog komen. En de eerste dagen hadden ze sóchtens geen plek meer voor de castratie. Dus het moest maar zo. Gelukkig heb ik zo een lieve DA.
Sharief heeft wel zijn anaalklieren geleegd, gatverdamme wat stienken.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Aziraphale »

Fijn dat je zo'n lieve DA hebt ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door ayla »

Gecondoleerd met je verlies en gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot. voelt wel dubbel waarschijnlijk. super van je dat je deze kater opgenomen hebt!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Mensen ik heb hem losgelaten meer of minder per ongeluk. Ik moest namelijk de dekens verschonen...gatsie. Hij vluchte meteen onder de bank. Mauwtje erachter aan en snuffelen aan mekaar en niks verder. Mauw onderzoekt nu de bench. Ik veronderstel dat dat goed zit. Nu nog Katie. Maar ook zij valt mee, ze blijft gewoon waar ze lag en ik hoor niks over haar. Ze slaapt gewoon verder. Het lijkt goed te gaan. Denk ik dan
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

toch vannacht maar even heel voorzichtig met het stel, denk ik.
en wij duimen dat het snel heel goed gaat met al je beestenspul, jeetje ineens van het ene op andere moment op een verdrietige manier een tijger erbij, maar missch wel lekker, alles is geregeld en je bent overal vanaf, nu nog beetje wennen ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Ik denk dat we Sharief mee de slaapkamer in nemen. Waarbij dat niet helemaal eerlijk is maar goed ik kan niet 3 honden en 2 katten meenemen. Hahahaha maar dat snappen jullie wel denk ik.Sharief zit nog steeds heel stil onder de bank en Katie en Mauw doen niets. Het is toch n goed teken dat Katie Sharief niet lastigvalt? Mauw heeft al wel gesnuffelt. Volgens mij weet hij niet eens hoe blazen en grommen moet. Zo een lieverd is het. Katie blaast verder wel als ze even dichterbij komt maar ze gaat vervolgens rustig weer ontspannen op haar plekje slapen. Sharief doet trouwens alleen lief, knippert met zijn oogjes na ze allemaal en blaast niet terug. Mannen zijn vaak wel makkelijker he dames? Eerlijk is eerlijk, toch?
Moet ik trouwens na mijn eigen album of zo? Weet niet zo goed waar ik dit allemaal moet plaatsen
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

nee hoor, alleen als je foto's wilt plaatsen dan is het handig om Admin. te vragen om een fotoalbum voor je aan te maken.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647

en ik moet wel beetje lachen om de naam van je topic want gisteren dacht je er nog heel anders over, hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door katgevonden »

Ik weet even niet wat ik moet doen en moet vinden van de situatie. Misschien hebben jullie advies?
Het volgende: Wij hebben Sharief meegenomen in onze slaapkamer, en daar komt hij nou echt niet meer uit. Hij verschuilt zich in de kast of onder het bed. Terwijl zeker Mauw heel open is. Katie heeft wel weer praatjes. Sharief knippert heel lief na ze en doet toaal niks. Helemaal niks. Nu kan hij zich eigenlijk niet werkelijk verschuilen in de woonkamer omdat hij niet echt onder de bank en kasten past, hahaha het is echt een grote vent. Moet ik hem gewoon in de slaapkamer laten of moet ik hem weer in de bench doen? Hij doet wel behoorlijk paniekerig in de bench en haalt gekke dingen uit om eruit te komen. Wat moet ik nu doen? En wat moet ik van Katie vinden die deze keer wel blaast maar wel interesse heeft, wel bij me komt en niet wegvlucht? Mijn buikgt voel is dat het met Katie wel goed komt maar dat Sharief echt bang is voor haar. Gek hij is 4 keer zo groot en zwaar.

Trouwens Sharief is een brit. Misschien niet eens een kruizing. Fotos zal ik gauw plaatsen in mijn album
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door Adriana »

ga bij een apotheek of drogist langs en koop een flesje valeriaan. doe dat op een tissue en wapper een beetje in de lucht. en kijk hoe ze reageren..

Sharief heeft last van mega-stress want die is in een totaal andere wereld terecht gekomen en behoorlijk van slag. ook van de narcose en ingreep.
als je hem daar kunt laten, met bak en wat eten dan zou dat missch voorlopig wel goed voor hem zijn. hij zal ook wel willen slapen en daar kan ie zich veilig voelen.

belangrijk is dat je probeert een band met hem op te bouwen en dat kost je een paar weken denk ik. verwacht niks van hem en laat hem zelf maar komen. je kunt af en toe op de grond gaan liggen en dan kijken of hij komt snuffelen en neus/neus is belangrijk.
en kijk eens bij de rasbeschrijving van britjes naar het karakter, volgens mij zijn ze vrij rustig en hij zal heel erg onder de indruk zijn. komt wel goed hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

De introductie loopt SUPER!!! :-P Echt waar! Beter kan je gewoonweg niet hebben! En gelukkig is de grote ook al niet aggressief of met zijn hoofd bij de s*ks, dus daar kan je gerust in zijn.

Dus: Laat Sharief (mag ik dat al zeggen?) maar rustig waar hij is, en lees de topics van angstige katten eens door ;-)
Tegen dat hij aan jou en de omgeving gewend is, is Katie aan hem gewend, en hij went aan alles tegelijk. Laat dat maar gewoon doen, er is veel kans dat hij aan de katten sneller went dan aan jou en zich eraan optrekt. De honden is natuurlijk iets anders... maar die zijn toch ook heel rustig?
Ik zou er zeker niet mee gaan leuren, laat hem zelf maar beslissen wanneer hij tevoorschijn komt. Zo weet hij dat hij veilig is, met rust gelaten wordt als hij dat wel, en niet moet weglopen.
In de topics van angstige katten staan tips waarmee je hem wat losser kan krijgen en wat je zeker niet mag doen om zijn angst te laten afnemen. Valeriaan kan echt wonderen doen, ook voor Katie. Ik doe het op een zakdoek en laat die dan slingeren, daar rollen ze zich graag in en knuffelen ermee. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie