Mijn kitten beledigd?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Mijn kitten beledigd?

Bericht door katgevonden »

Hallo iedereen

ik ben van het weekend erg veel weg gweest overdag (savonds wel thuis) En nu lijkt mijn lief kittentje beledigd te zijn. Ze doet haar oren op zij en wil niet meer aangehaalt worden wel zit ze klaagend te mauwen naar mij toe. Mijn vriend werd gisteren wel begroet maar tegen mij zit ze alleen te mopperen. Nu weet ik wel zeker dat ik haar niets heb gedaan behalve veel alleen gelaten dan maar vraag ik mij toch af waarom ze nu alleen na mij zo doet. Er is wel iemand geweest op beide dagen die de honden en katten minstens eens per week zien. Ik ben mij er ook zeker van dat zei Katie niets heeft gedaan. Want verder is haar gedrag normaal.

Maar waarom negeert ze mij? Omdat ze juist op mij anders het gekst is? Kan een kitten van 12 weken al zo beledigd zijn? En kan ik er iets aan doen? Want ja nu was ik maar 2 dagen overdag weg (savonds kreeg ze wel aandacht van ons) maar ohjee als ik 2 weken weg ben en zij ouder is. Zal het dan nog erger zijn?
Het is verder wel een dametje die heel goed weet wat ze wil, en dat is nou juist wat ik zo leuk aan haar vind, dus jullie horen mij niet klagen. Vind het nu ook nog wel grappig. Zo een hummeltje en dan al dit gedrag. Maar goed ik denk al vooruit en dan denk ik dat het niet meer zo om te lachen is....
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: mijn kitten beledigd?

Bericht door Ilone »

Volgens mij is vrijwel iedere kat even beledigd als je langere tijd wegblijft.
De ene kat iets heftiger dan de andere.
Hier zijn ze altijd wel blij als ik er weer ben, maar Pluis is echt boos ;) Die komt later pas, en laat haar niet aanhalen etc. Pas wanneer ze weer een beetje bijgetrokken zijn dan komen ze bij me ;)

Of zo'n klein hummeltje dat ook al zo ziet, dat weet ik niet.
Waarom? Jij bent waarschijnlijk hun blikopener? ;) Dan ben jij de belangrijktste persoon voor ze :-P Je geeft ze tenslotte hun natje en hun droogje.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: mijn kitten beledigd?

Bericht door katgevonden »

Hahaha ja ik ben hun blikopener, hun raam openmaker, hun kroelhand, gewoon hun bedienstete. Hahaha

Maar omdat ik zo lief ben voor hun zijn ze juist boos op mij? Heeft mijn vriend even geluk zeg! Niet alleen dat hij ze minder aandacht geeft, ze zijn niet eens boos op hem als hij weg is geweest. :lol: Maar mijn rol bevalt mij alsnog beter ;-)
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: mijn kitten beledigd?

Bericht door Ilone »

Is jouw vriend ook meer weg dan jij? Want dan zijn ze het van hem wel gewend ;)
Als jij dan ineens "verdwijnt" wordt dat niet gewaardeerd :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: mijn kitten beledigd?

Bericht door katgevonden »

ja door ziekte loop ik al n hele tijd bij huis en zijn ze het dus helemaal niet gewend dat ik de hele dag weg ben. Hooguit een paar uur en dan mopert Katie ook al op mij. Zo lief, kan het wel waarderen. En mijn vriend werkt gewoon de hele week inderdaad en daardoor verzorgd hij ze verder ook niet regelmatig. Maar Katie is ook verder helemaal mijn katje. Niet dat ze mijn vriend niet mag maar ze kist toch altijd voor mijn schoot maar hij wordt altijd begroet bij binnenkomst! Geweldig binnenkomen is dat met 2 honden en 2 katten die op je af komen rennen
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: mijn kitten beledigd?

Bericht door Ilone »

Dat gevoel ken ik :-) Niet dat er honden op me af komen ;) maar wel 3 katten.
's Avonds zit Pluis al dicht bij de voordeur en als ik dan binnenkom moeten we eerst even neusje-neusje :verliefd:
Als ik na mijn werk thuis kom, hoor ik overal geplof en kattenpootjes en dan komen ze even kijken wie daar binnenkomt ;)

Ik denk dat je het gemopper positief moet zien, ze vindt het gewoon niet leuk als je weg bent! ;)
Jij bent het helemaal voor haar, en je vriend is een leuke bijkomstigheid :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: mijn kitten beledigd?

Bericht door achtpuntzes »

ach ja, het bekende verhaal van de kat die hoogst verontwaardigd is als de mens langere tijd weg is...

de ene kat heeft dit meer dan de andere kat. ons Dropje, vroeger thuis, keek ons bijna een week niet aan als wij terugkwamen van vakantie. dat de buurvrouw elke dag eten en vers water gaf veranderde daar niets aan.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mijn kitten beledigd?

Bericht door JLC »

Ik ken het fenomeen ook. Mijn Lizzie is vooraf al beledigd als ik weg wil gaan. Als ik 's ochtends naar mijn werk ga en ik wil haar aaien, dan krijg ik regelmatig een klapje van haar.
Ik zeg altijd maar tegen haar dat ik haar kattenvoer weer bij elkaar ga verdienen. :lol:
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kitten beledigd?

Bericht door nellebel »

Onze Nellie had dat ook als wij lang weg gingen. Nou kwam dat zeer zelden voor aangezien ik nog niet eens 1x per jaar op vakantie ga. Maar mw negeerde me compleet als ik thuis kwam. Dit hield ze gelukkig nooit heel erg lang vol ,aangezien ze ons dan ook had gemist. Maar net lang genoeg om je een enorm schuldgevoel te geven. Hoe haalde ik het in m'n hoofd om te gaa ngeniten op vakantie en haar alleen te laten. Heb op vakantie gaan dan ook nooit echt leuk gevonden. Wat moet ik nou 3 weken zonder kat?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mijn kitten beledigd?

Bericht door Peet »

JLC schreef:Ik zeg altijd maar tegen haar dat ik haar kattenvoer weer bij elkaar ga verdienen. :lol:
Haha, dat zeg ik ook altijd tegen de honden en katten... en tegen de kippen ook nog wel :grin:
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn kitten beledigd?

Bericht door MarjanR »

Hihi, gekke beesten blijven het toch.
Mijn Puk kon ook echt heel beledigd zijn.
Als ik dan terugkwam van een weekend weg, dat trok ze nog wel.
Maar een vakantie van ongeveer 10 dagen!
Pfffffff, dan kwam ze op je af rennen.
Dikke prrt prrt, en dan keek ze me 3 dagen niet aan.... Wat dacht ik dan wel eigenlijk niet! :lol:

Nu hebben mijn huidige katten allang al door wanneer het weekend is, en wanneer ik moet gaan werken. Ga ik werken, dan gaan ze vast in de relax-modus nog voor ik weg ben. Hihi
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
mascha86
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2011 19:38
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Mijn kitten beledigd?

Bericht door mascha86 »

Rosa, kitten van mijn ouders, die kan ook zo doen hoor!
Als ze dan bij mij op de kamer kan zijn ben ik ineens wel weer lief en mag ik haar weer aanhalen...
Ik kan begrijpen dat ook dieren, zich wel eens alleen gelaten kunnen voelen. Zeker katten die al gevoelig zijn.

Suc6!
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Mijn kitten beledigd?

Bericht door Maureen »

Wij hebben vroeger een pers gehad en het koninginnetje kon ook nogal eens beledigd doen :lol: Als er iets was wat niet naar haar zin was, dat kon eigenlijk vanalles zijn, ging ze boven op de tafel zitten en negeerde ons totaal.... We konden rond de tafel lopen, met snoepjes aan komen, ze draaide gewoon haar rug naar ons toe.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Plaats reactie