Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
broertjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:17

Re: Mooiste ras?

Bericht door broertjes »

Ik vind alle katten geweldig,
maai ivm allergie van man en zoon hebben we 2 cornish rexxen,
en moet zeggen het zijn super beesten wat karakter betreft en ook het uiterlijk vinden wij mooi,
maar zoals al gezegt,alle katten zijn super.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Mooiste ras?

Bericht door yana »

Onze ragdoll is prachtig. Onze angora was óók super leuk. Maar weer héél anders kwa karakter vooral.
kissxthatxrail
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:32
Locatie: Zevenbergen

Re: Mooiste ras?

Bericht door kissxthatxrail »

Ik vind bijna alle kattenrassen wel mooi. Voornamelijk de lanharige/halflangharige zoals maine coon, noorse boskat, nebelung enz . Mar ook katten die lijken op "wilde" katte zoals savannah, samolie, bengal, toyger, bengel.
Ben helemaal weg van katten ^^ zou ze het liefst allemaal houden :P
Ik ben een poes, ik weet van niks
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Britse korthaar, Ragdoll, Maine Coon, Russisch blauw zijn favoriet hier, maar ik vind mijn eigen HTK's er niet voor onder doen!
Van
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:09

Re: Mooiste ras?

Bericht door Van »

voor mij is het de turkse van en dan vooral de solid white blue-eyed of odd-eyed
over een weekje gaan we ons eerste fokpoesje halen, een solid white blue-eyed :-D
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Claudia007 »

ik vind mijn eigen huis woonkamer en keuken katten het mooist

ik vind trouwens dat sommige heel minderwaardig doen over raskatten. mijn katten hebben ook gevoel en een hart ondanks dat ze een papiertje hebben.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door castratenkoor »

Mijn kruising ragdolletje vind ik wel een plaatje om te zien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Claudia007 schreef:ik vind mijn eigen huis woonkamer en keuken katten het mooist

ik vind trouwens dat sommige heel minderwaardig doen over raskatten. mijn katten hebben ook gevoel en een hart ondanks dat ze een papiertje hebben.

Oh nee, ik vind raskatten wel iets hebben... En ik vind die lange naam altijd wel chic... ;-)
Ik weet alleen niet of ik er ooit zoveel geld aan uit zou geven, gewoon voor zijn papiertje.
En het is wel een gegeven dat er meer kans is op erfelijke aandoeningen, dat spreekt voor zich omdat je steeds in dezelfde groep blijft kweken. (beperkte genepool zoals ze dat in de biologie noemen)
Verder geen negatieve zaken!

Moest ik ooit iets van raskat nemen zou ik waarschijnlijk ook voor een kruising gaan, omdat dat vaak even mooie maar dan toch vaak iets gezondere dieren zijn... en natuurlijk uniek :lol:
Behalve een ragdoll.... daar blijf ik wel van dromen en die zou ik waarschijnlijk wel raszuiver nemen...
Maar Stijn houdt niet van langharig (en het geld zou hij ook niet mee eens zijn hoor!) ;-)

Bij de kortharige vind ik de britjes wel erg mooi, maar ik vind hun neus vaak wat te kort en daar hou ik absoluut niet van... Je ziet nogal eens kittens die onder de noemer britse korthaar de deur uit gaan maar die een gewone neus hebben... dus ik twijfel of dat wel raszuiver is (wss geen stamboom). Maar die vind ik wel heel erg mooi!!
En ik hou wel van het pittige karakter van een britje! ;-)

Ach, ik ben al lang tevreden met mijn htk-Luisje met zijn fluffy vacht en staart. En mijn twee andere htk-katten vind ik ook heel erg mooi... Ik heb geen raskat nodig...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

valt toch wel mee?
het is eigenlijk helemaal geen discussie want iedereen kiest op een andere manier, afhankelijk van de mogelijkheden en de voorkeuren..
en ook met raskatten kun je geluk en wat minder geluk hebben.

en ja, daar is fluffy weer! toen ik de laatste foto's van sindarella van meowth zag, dacht ik jij bent mega-fluffy en wat een fluffy staart!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Mooiste ras?

Bericht door Roos en Minousch »

Ik wil nog even iets zeggem over dat " papiertje" je betaald niet voor ht papiertje, dat kost maar 10 euro, maar het gaat om het totale plaatje. de kater word zorgvuldig uitgezocht. De ouders zijn op alle mogelijke ziektes getest. Goede fokkers doen namelijk hun uiterste best om gezonde kittena te fokken, daar kan een htk fokker een hoop van leren. En door selectief te fokken haal je al een heleboel erfelijke ziektes eruit. De kittens worden sociaal opgevoed en gaan pas weg met minimaal 13 weken en zijn dan 2 keer ingeent en gechipt. dat is heel wat anders dan een htk kat naar buiten schoppen en zwanger laten worden met als grote kans ziektes op te lopen.
Daar betaal je dus uiteindelijk voor en noet alleen voor de stamboom.
Ik heb 3 prachtige Ragdolls rondlopen die gezond zojn en waar ik precies weet waar ze vandaan komen, dus een hele gezonde lijn. Mijn htk daar heb ik alleen maar medische en gedragsproblemen mee. die is sociaal dus niet zo goed opgevoed dus te vroeg uit het nest gehaald.
Ik ben gevallen voor de Ragdoll en zou dus geen htk meer nemen.

en als mensen nu eens geen onnodige kruizingen nemen, dan hou je da raskat gezond.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Claudia007 »

Dank je linda je hebt het goed verwoord waar de prijs aan lig en inderdaad papiertje is maar tien euro.
van kruisen krijg je inderdaad problemen.

vind het alleen jammer een kat is een kat en ik ben gek op katten maar voor andere zit er nog al een verschil in als er een papiertje aan vast zit.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Mooiste ras?

Bericht door Roos en Minousch »

Voor mij zijn die testen belangrijker dan het papiertje, maar ik wil ook graag weten waar mijn katten vandaan komen, dus is het wel belangrijk, maar sommige denken inderdaad dat het papiertje zo veel waard is...Vooral mensen die zo maar fokken met raskatten zonder testen en zo, en dan lekker veel verdienen.. en maar zeggen dat een stamboom niet belangrijk is, maar ook de kittenkopers zijn natuurlijk fout bezig om maar voor een laag bedrag een raskat te kopen, maar helaas zonder dat papiertje is het geen raskat, maar een look a like bah, en maar klagen dat mijn kitten zo ziek is.. en een kat is een kat, ik behandel mijn Ragdolls niet anders dan mijn htk kat.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door castratenkoor »

Claudia007 schreef:Dank je linda je hebt het goed verwoord waar de prijs aan lig en inderdaad papiertje is maar tien euro.
van kruisen krijg je inderdaad problemen.
Wat is dat nou voor onzin. Mijn Teun is een gezond en sociaal wezen.
Zou niet weten wat voor problemen.....
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik snap eigenlijk de discussie niet... :eeh:
Niemand zegt dat raskatten anders zijn dan htk's, maar jullie doen wel alsof wij dat vinden...
Voor de duidelijkheid: wij vinden dat dus ook niet!! Een kat is inderdaad een kat...

Dus waar zit nu het probleem?

Verder geeft kruisen echt geen problemen voor de kat zelf (en een kat is een kat...), enkel voor het ras.
Vroeger werden rassen steeds veredeld en verbeterd door inkruisen van andere rassen, maar tegenwoordig houdt men zo vast aan de standaarden. Gevolg is dat na een tijd (hele tijd) genetische problemen optreden (vooral bij honden komt dit veel voor).... Dus ik ben wel degelijk van oordeel dat wat inkruising in een ras eigenlijk wel goed zou zijn ... Maar daar wil ik verder geen punt van maken. Zolang er inderdaad naar goede fokkers gegaan wordt, die goed nagaan wie ze kiezen als vader, blijven de problemen (bij katten!) nog redelijk beperkt.
Dus ik heb er absoluut niets tegen hoor! Iedereen kiest het toch gewoon zelf?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Het enige wat ik niet begrijp, is dat er zoveel katten gefokt worden als de asiels uitpuilen? Waarom worden die allemaal gefokt? Omdat mensen graag een mooie kat willen???

Ik vind raskatten prachtig, geld heb ik er ook voor over, maar als ik me bedenk dat ik daar ook een asielkat van kan redden, dan gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Zag laatst een erg goede docu over rashonden van Zembla, daar werden de fokkers toch flink in verlegenheid gebracht (en de rasverenigingen EN de dierenartsen!) Niet dat het overal zo is, dat weet ik, maar het is wel schrijnend dat er zoveel gevallen wel voldoen aan de wanpraktijken die daar geschetst werden...
Plaats reactie