Nagels eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
ayla
Tijger
Tijger

Nagels eten

Bericht door ayla »

hoi allemaal,

ik zag zojuist iets raars bij Felix. Ik was mijn nagels aan het knippen en hij kwam aangerend maar hij probeerde mijn zojuist afgeknipte nagels op te eten! Eerst dacht ik dat hij er mee wilde spelen tot ik merkte dat hij ze kapot beet, snel uit zijn bekje verwijdert.

nu is felix een kat die het liefst op harde dingen bijt, harde brokjes, stoelen, kastjes, vingers etc.
ik geef hem heel af en toe een eendagskuiken, en die bijt hij lekker door en eet hij lekker op. Nu vraag ik me af, is er iets wat ik hem nog meer aan moet/kan bieden? Is dit bijten en op eten van mijn nagels een teken dat hij nog iets mist in zijn voeding, of een ander signaal die ik moet begrijpen? en kan het kwaad als hij mijn nagels op eet?

hoop vragen dus maar ik snap er niets van. Heb dit ook nog nooit eerder gezien.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Nagels eten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk niet dat hij iets tekort komt.
Hier eten de katten voor een deel hun eigen nagels op (vooral ad achterpoten), dus dat is wel normaal denk ik. En sommigen durven ook wel eens aan voeten likken :edoh:
Dus misschien vind hij dat gewoon lekker omdat het van jou komt...
Ik zou ze hem niet laten hebben, maar ik zou me er verder ook geen zorgen over maken dat hij iets mist... :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

ja hier likken ze als het even kan ook aan mijn voeten, wat een gekriebel!
ga ze hem inderdaad niet geven, maar vond het zo apart dat hij dit deed. Nog nooit gezien. thnx voor je berichtje!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

volgende keer laat je je pedicure door hem doen. Knabbelt hij je nagels kort. haha.
ik denk dat het ook vooral een vreemde tik is zoals al onze katten van de onverklaarbaar gedrag hebben. maar dat maakt ze zo leuk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie