Sinds 2 maanden heb ik mijn 2 poezen Indy en Puck. Indy was in het begin erg schuwig en bang en ging mij vooral uit de weg. Nu is ze aan me gewend maar zoekt me alleen op als er eten in het spel is.
Nu begint Indy steeds vlak nadat ik naar bed ben gegaan te miauwen. Alle deuren zijn open en het is een kleine afstand van de woonkamer naar mijn slaapkamer. Puck loopt vaak direct met mij en ploft neer op mijn bed, ze schenkt geen aandacht aan het gemiauw van haar moeder.
Wanneer ik uit bed kom en naar haar toe ga loopt Indy meestal weg. Vannacht begon ze opeens tegen me aan te schurken en kopjes te geven. Ik kon haar gewoon aaien! Dat is normaal gesproken niet mogelijk!
Zou dit komen omdat ik het donker/schemerdonker naar haar toe kom en ze zo minder bang is?? Zoekt ze dan toch aandacht? Roept ze Puck om te gaan spelen??
In het begin speelden Puck en Indy soms een tijdje, maar meestal liep Puck met me mee naar mijn slaapkamer. Indy volgt meestal iets later maar slaapt ook een gedeelte van de nacht op m'n voeteneind. "sochtends maakt Puck mij wakker en zit Indy meestal al in de woonkamer.
Ik kan Indy's gedrag moeilijk volgen en kan niet duidelijk zien waarom ze iedere nacht weer begint te miauwen. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik begin een btje vermoeid te raken omdat Indy me 's nachts wakker houd en Puck me juist errrrug vroeg wakker maakt iedere ochtend