Lijkt wel een bordeel hier!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Peet
Panter
Panter

Lijkt wel een bordeel hier!

Bericht door Peet »

Chevy is krols.... en Dodge wil met alle plezier haar helpen. :oops:
Jemig.... lijkt wel een bordeel hier!

Ze is net 6 maanden, nog wel jong, maar ja, t'is niet anders.
Alleen.... Dodge is geholpen, maar is dat lang genoeg geleden vraag ik me nu af!?!?!?
Hij is nu 5,5 week hier. Hij heeft 8 weken in het asiel gezeten. Weet alleen niet of hij daar gelijk de eerste week geholpen is, neem aan van wel. Kan alleen op het briefje van hem lezen dat hij gecastereerd is, wist ik natuurlijk ook wel en dat hij 8 okt geënt is.
Lijkt me dat ze met castreren geen wéken wachten.
(ga daar morgen voor bellen)

Ik begrijp dat een kater nog 6 weken vruchtbaar is na de ingreep?
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Lijkt wel een bordeel hier!

Bericht door castratenkoor »

Ja ze zeggen 6 weken, ik zou voor de zekerheid ze apart van elkaar zetten en een week na de krolsheid haar laten castreren.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik zou het asiel bellen om uitsluitsel te vragen want nou weet je niet precies waar je aan toe bent en straks zit je met een zwangere dame ;-)
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Maar het is al gebeurd, dus dan zou het kwaad al geschied zijn.
Ik ga het asiel even bellen. (was ik ook al van plan hoor Anne ;-) )

Hij is 15 oktober gecastreerd. Dat is morgen 13 weken geleden. Dan zou het toch niet meer moeten kunnen lijkt mij?
Ga nu ook gelijk de da bellen voor het dametje.

Volgens hun kan het met 13 weken echt geen kwaad meer.
Maar ze helpen een poesje ook niet als ze zo jong is, ivm uitgroei van poes. Of het moet echt krolsheid op krolsheid worden, dan moet ik aan de bel trekken.

Vannacht zijn ze wél rustig geweest, dat was wel prettig! Jemig, wat een herrie komt er dan uit zo'n poes!
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Nou gelukkig dan, niks aan de hand :-P
Hoe veel weken is Chevi precies? met 6 maanden kunnen ze geholpen worden.
Misschien nu al eerder om dat ze nu al krols is?
over twee weken zijn onze kleuters aan de beurt :???:
Die zijn al ruim 6 maand en naar mijn weten is Hobbel nog niet krols geweest.
Maar goed, mocht ze zwanger zijn dat gaat ze richting de da om haar foetusjes te aborteren
want ik zou geen kitten kunnen afstaan aan een ander en het hotel is hier al vol ;-)
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Mijn da doet het niet zo jong, behalve als het krolsheid op krolsheid wordt. En om nu naar een ander te gaan zie ik ook niet zo zitten. Vooral omdat ik wel in hun geloof, door de jaren heen veel vertrouwen gekregen in hun.

Chevy is van 7 juli, dus net 6 maanden. Ik zit ook niet te wachten op een nestje hoor, er zijn al genoeg kittens 'over'. Maar goed, 13 weken... denk dat alles wel op/verdwenen is bij Dodge!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Gezellige boel bij jou :lol: !
Ik zou even wachten tot de eerste krolsheid over is en dan meteen laten castreren, voordat de volgende 'feestperiode' eraan komt.
Als Chevi geen problemen met Dodge's toenadering heeft, zou ik ze gewoon laten gaan. Ik weet niet hoe oud Dodge is, maar als een kat op iets oudere leeftijd pas gecastreerd wordt, weet hij nog heel goed wat 'zijn taak' is ;-) .
En om nu naar een ander te gaan zie ik ook niet zo zitten. Vooral omdat ik wel in hun geloof, door de jaren heen veel vertrouwen gekregen in hun.
En castratie is een routineklus die elke da aankan. Op 6 maanden castreren is inmiddels heel gangbaar en dat ze dat niet wilen doen ,vind ik eerlijk gezegd wat achterlopen. Op welke leeftijd wllenze het dan wel doen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Vanaf 8-9 maanden. Ik weet het ook niet... wil niet overlopen naar een andere da, kom daar al zó lang met van alles en het bevalt me er prima.
Dodge is 1,5 en vind zij het prima als hij wil! Als hij eraf komt doet ze niet eens lelijk ofzo naar hem. Ze zoekt hem ook constant op. Ze waren al dikke maatjes... alleen nu ietsjes meer nog.

Dus ja, een gezellige boel hier. Nu zijn ze moe geloof ik..... ja, ook geen wonder na een aantal keren erop/eraf! 8-)
Dodge is als echte kater als zwerver gevonden. Dus hij zal misschien uit ervaring wel weten waar Abraham de mosterd haalt. Hij heeft er totaal geen moeite mee zo te zien.
Stel gekken!

Hebben we geen loopse teef dan wel een krolse kat!
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ik weet van vroeger inderdaad dat je niet eerder mocht komen dan 8-9 maanden.
Mijn da nu zegt ook dat 6 maanden goed is (en het kan zelfs eerder).
Maar goed, houdt je kleine snollebol maar goed in de gaten dat ze niet wegglipt (vertrouw in jullie hoor), want die sneaken er zo tussen door als je niet oplet (helaas, mijn ervaring)
Nu heb ik ook begrepen dat je juist als ze krols zijn ze niet mag laten helpen, ik weet niet waarom trouwens.

Oh edit; Jaaaaaaaaaaaaaaa, zo'n klein poezekindje kan enorm LAWAAI maken.. omg
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Tussen haar 'buien' door is ze heel rustig eigenlijk. Het scheelt misschien dat haar behoeftes vervult worden? Ze wordt immers gedekt. Dat het niet werkt weten hun niet natuurlijk.

We houden haar zéker in de gaten. Ben ook blij dat de omheining van de ren nu al staat. Toch weer een deur extra naar de tuin toe.

Als ze krols zijn is alles veel meer doorbloed, dus meer kans op een bloeding als je ze dan helpt.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Zeker wachten tot als het gedaan is met krols zijn, en nog een paar dagen erna zou ik zeggen. Als ze goed 'gedekt' wordt door Dodge zal ze ook wel een paar ovulatie's krijgen en zal ze wel voldaan gevoel krijgen (niet zoals een krolse poes waar geen kater aan kan, want dat is nog erger). Maar het kan goed zijn dat de krolsheid binnen de paar weken terug is als ze niet zwanger is (en dat zal wel niet hoor, zolang je ze goed binnenhoudt).
Ik zou echt met je DA afspreken dat je haar mag brengen een paar dagen na haar krolsheid. Zeker niet mee wachten! Als hij dat niet ziet zitten, ga je gewoon voor deze ene keer naar een andere!
De kans zit er wel in dat Dodge, ook nadat ze gesteriliseerd is haar nog steeds hiervoor zal opzoeken (Cerna heeft toch zo'n kater), maar of Chevy dat zal toelaten, is wel de vraag... Maar als je haar nog een keer laat krols worden, wordt die kans natuurlijk groter. En goed voor hun relatie is dat ook allemaal niet hoor (en dat weet ik uit ervaring...)
Hoe reageert ze er nu op? Zal wel veel schelen dat ze zo'n goede vriendjes zijn, maar meestal zijn de poezen razend op de katers (zeker na de daad).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Ze blijft gek op hem, hoevaak hij ook wil! Raar maar waar!
Ik had hem allang verteld dat ik het zat was, hahahaha. Maar dat hij bezig blijft, ook na de krolsheid (en zeker als ze dat vaker wordt dan eens per half jaar, zit ik ook niet op te wachten)

Ze zijn nu rustig nog steeds. Ze volgen elkaar een beetje, gaan bij elkaar liggen.
Ik ben er ook zeker voor om haar snel te laten helpen. Heb de andere da hier al gebeld, die doen het wel vanaf 6 maanden.

Is wel weer een voordeel van een kater die haar helpt, ze blijft niet bezig.
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Nog eens gebeld, en het kon dus wel. Heb wel gezegd dat het vanmorgen niet kon!
Maar goed, 27e wordt ze dus geholpen. Eerder kon bij hun wel, maar bij mij absoluut niet. Moet haar gelijk op kunnen halen als ze klaar is. Ja, de avond van tevoren brengen, niet dus hé.
Nu dan maar hopen dat ze dan weer niet krols is.
Plaats reactie