Ik had net hetzelfde gevoel vroeger!
Kleintje is de dochter van mijn eerste poes, en dat was mijn beste vriendin.
Haar zoontje, wat het grootste schatje ooit! En ik vond hem natuurlijk ook heel mooi! Dus ik gunde iedereen zo'n katjes en dus liet ik hem niet castreren zodat hij zoveel mogelijk kleintjes kon maken en mijn poes in dat nageslacht kon voortleven (daarom wou ik ook nog ooit een nestje van Kleintje).
Echter, door dat domme gedrag van mezelf, ben ik de kater kwijt geraakt en Kleintje bijna aan kanker! We hebben echt geluk gehad met haar!
Enne, Liam is nog maar 1 jaar. Normaal gaat hij nog wel een hele tijd mee! Dus je redenatie, mocht hij er niet meer zijn, hebben we toch nog nageslacht werkt ook om die reden niet. Wat is 1 jaar leeftijdsverschil op 20 jaar?
Nu heb ik twee katers vanuit andere 'families' en die zijn even mooi en lief! Ik dacht vroeger dat mijn katten uitzonderlijk waren, maar dat is helemaal niet zo! De opvoeding doet alles!
En dus zijn er duizenden van zo'n schatten in de asielen, en worden er zelfs heel wat van die schatjes jaarlijks ingeslapen...
Dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben.
Bovendien verg je van je katten ook erg veel door er een nestje van te willen (zowel poes als kater, maar dat merk je nu wel duidelijk bij de jouwe).
Het is gewoon even wennen in je hoofd, maar nu kan je helemaal trots zijn dat je zo goed voor je katten zorgt. Zonder zorgen en kunstmatige ingrepen waar niemand beter van wordt.
Het allerbeste voor elke kat is op 6 maand geholpen worden! En dat is echt zonder twijfel de waarheid en dan voel je je heel goed als je kat geholpen is en de rest van zijn/haar leven onbezorgd oud kan worden. Heerlijk is dat!
Liam kan wel nog 6 weken dit gedrag vertonen omdat het zo lang duurt dat de hormonen uit zijn lichaam verdwijnen. Dus niet onmiddelijk zorgen gaan maken, je kan er verder niets aan doen.
Enne, Liam is nog maar 1 jaar. Normaal gaat hij nog wel een hele tijd mee! Dus je redenatie, mocht hij er niet meer zijn, hebben we toch nog nageslacht werkt ook om die reden niet. Wat is 1 jaar op 20 jaar?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)