Ik heb een kitten van 3 maanden, nu valt me op dat hij steeds op smalle oppervlakten gaat liggen om te slapen. Waarom gaan ze daar liggen te balanseren om zijn evenwicht te houden terwijl er plek genoeg is.
Heeft iemand enig idee?
Waarom slaapt mijn kat altijd op smalle oppervlakken?
-
- Kitten
Re: waarom slaapt mijn kat altijd op smalle oppervlakten?
omdat ze ons willen laten lachen als ze er weer eens afkukelen hahaha.
Mijn sjefke (6 mnd) is ook zo'n druif. Die gaat soms zelfs op 1 been van mij liggen en dan nog lukt het hem om eraf te kukelen. of op bed, precies op het randje gaan liggen, terwijl mijn flippie gewoon het hele bed gebruikt. soms zijn ze aan het spelen en bespringt hij flippie, springt hij per ongeluk over haar heen ipv erop en springt zo aan de andere kant het bed af. en dan zo'n blik erbij alsof hij wil zeggen dat het toch echt de bedoeling was zo, dat hij niet is gevallen.
Mijn sjefke (6 mnd) is ook zo'n druif. Die gaat soms zelfs op 1 been van mij liggen en dan nog lukt het hem om eraf te kukelen. of op bed, precies op het randje gaan liggen, terwijl mijn flippie gewoon het hele bed gebruikt. soms zijn ze aan het spelen en bespringt hij flippie, springt hij per ongeluk over haar heen ipv erop en springt zo aan de andere kant het bed af. en dan zo'n blik erbij alsof hij wil zeggen dat het toch echt de bedoeling was zo, dat hij niet is gevallen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Re: waarom slaapt mijn kat altijd op smalle oppervlakten?
Saar van 7 maanden presteert het nog steeds om tijdens het kroelen zo te bewegen dat ze van de bank af valt. Tis dat ik het zie aankomen en haar van, maar goed.
Ik denk dat kittens het besef van "gevaar" niet kennen, tot ze een keer vallen.
En zijn ze weer een stukje wijzer
Ik denk dat kittens het besef van "gevaar" niet kennen, tot ze een keer vallen.
En zijn ze weer een stukje wijzer

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Re: Waarom slaapt mijn kat altijd op smalle oppervlakken?
Haha Mio heeft ook een nieuwe plek, onze vensterbank,lekker boven de verwarming, redelijk breed. Maar dan overvalt de slaap hem, en glijd Mio er langzaam af, *knal,gerommel * en dan komt ie doodleuk achter de bank vandaan lopen met een hoofd van "dat hoorde erbij hoor"
hier ook 2 katten die op smalle oppervlakken slapen. Inderdaad net als bij helsinki op een vensterbank boven de verwarming, maar dan een smalle. Of op een uber smal richeltje in de keuken. Tja waarom ze het doen weet ik niet, maar blijkbaar ligt het geweldig!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
helskinky schreef:*knal,gerommel * en dan komt ie doodleuk achter de bank vandaan lopen met een hoofd van "dat hoorde erbij hoor"
Hardop zitten lachen, hoe herkenbaar zo'n kop!

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
-
- Huiskat
Jasper ligt ook altijd op de bank-leuning, ook een vrij smal oppervlak, terwijl er meer als genoeg ruimte op de bank is. Of inderdaad ook op het randje van het bed naast me, terwijl aan de andere kant gewoon nog zo'n meter over is=P
Groet,
Iris
Ginny (8), Stripe (6), Jasper (2,5)
Iris
Ginny (8), Stripe (6), Jasper (2,5)