Liefdesbetuigingen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Liefdesbetuigingen

Bericht door Peet »

...gezellig midden in de nacht.... van Chevy.

Dusse..... wie biedt? Gratis af te halen, schildpadpoesje, 6 maanden jong, nog niet geholpen.
Is heel lief, maar krabbelt me iedere nacht wakker!
Kattenbak wordt er gratis bij geleverd.

Wie oh wie????? 8-)






Iedere nacht komt madam 'gezellig' vertellen hoe lief dat ze me vind. Alleen bij mij, Leon die mag gewoon doorslapen. :???:
Beetjes, dammelen met die nageltjes op je blote huid, lekker hoor.
Ze vind me lief!!!!



En ja hoor, ik haar natuurlijk ook! :eclap: Het dametje gaat hier nog voor geen miljoen weg, even voor de duidelijkheid ;-) Geloof dat ik er maar aan moet wennen. De slaapkamerdeur dichtdoen wil ik niet. Die gaat alleen s'morgens dicht als ze gaan spelen en wij nog willen slapen. Want daarvoor is het bed natuurlijk ook het állerleukste :lol: Maar dan vermaken ze zich maar met de rest van het huis, wat ze dan ook gaan doen.
Meeste tijd slapen ze ook gewoon s'nachts.
Alleen wil Chevy s'nachts even knuffelen en vertellen dat ze me lief vind. Overdag komt het niet in haar kopje op, dan heeft ze het véél te druk met haar eigen leven.

Herkenbaar? Wat doen jullie? Als ik haar terugzet op het dekbed komt ze gezellig terug, ze is dan nog niet klaar. Een groot probleem is het niet hoor, wees gerust. Maar zomaar een vraagje hoe jullie daarmee omgaan?
Ze is gewoon een superpoesje waar we allebei stapelgek op zijn. Ik kan er eigenlijk ook wel om lachen, alleen s'nachts even soms niet. ;-)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door ayla »

wat een heerlijke schat!
hier komen ze niet in de slaapkamer 's nachts, dan kom ik niet meer aan slapen toe, Garfield heeft de gewoonte om met zijn dikke kont op je gezicht te liggen ;)

op de grond zetten? met duidelijk NEE erbij.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door Peet »

Het is ook een schat hoor, ontzettend lief poesje, net zoals Dodge... twee kanjers! En een 'Match made in heaven' die twee!

Ik zit ik ook wel eens aan te denken om het zo te leren zoals jij schrijft, wegzetten en NEE erbij.
Maar ja... dat vind ik dan ook wel weer een beetje sneu. Ze bedoelt het zo goed.
Tutje ben ik daar ook in hoor.... :oops:
Als ze gaan lopen dollen op bed dan ben ik daar makkelijk in, evacuatie van de slaapkamer. 8-) En dan spelen ze daarbuiten gewoon verder.
Maar ze bedoelt het zo lief... en om dat dan af te kappen vind ik ook weer zielig.
Maar goed, overdag kan ze het ook doen, maar dan heeft ze geen tijd, past het niet in haar agenda. :lol:

Meeste tijd liggen ze op de strijkplank op het andere kamertje of op ons bed, gewoon te slapen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou zeggen gewoon negeren, maar ik kan dat zelf ook niet hoor!
Als Luis naast me op bed springt, gaat mijn hand al automatisch naar zijn kopje :lol:
Maar na 2 aaitjes gaat hij gezellig naast me liggen... dus ik heb niet echt een probleem...

Ik verwacht ook wel dat dat ietsje gaat minderen bij Chevy hoor. Dit is typsch gedrag voor die leeftijd. Erna zal ze waarschijnlijk nog wel eens kopjes komen geven, maar dan gemakkelijker gaan slapen of spelen. Nu heeft ze nog veel nood aan een berg liefde af en toe en blijkbaar altijd op dezelfde moment van de dag ('s nachts) :-)
Mij heeft het eigenlijk nooit gestoord, zo'n liefdesverklaringen, ik wil steeds net zo graag knuffelen als zij :lol: , maar mijn katten blijven dan ook niet standaard elke nacht op de kamer...
Spelen op bed moet ik ook niet van weten (Kleintje wil dan ook rustig kunnen slapen en ik vind dat een bed daarvoor dient), en van wassen kan ik niet slapen maar ik laat ze wel liggen. Ik zal misschien subtiel proberen hen ermee te laten stoppen door ze even af te leiden, maar dat lukt eigenlijk toch niet. Maar ze daarvoor van bed zetten is ook wel een beetje onredelijk...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 10 jan 2011 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door ayla »

kan me voorstellen dat je dat dan lastig vind. Zou ik ook vinden ;)
en als ze dan 's nachts komt knuffelen waarschijnlijk ook juist even fijn voor jou, als ze dat niet overdag komt doen!

Felix is geen knuffelkat, maar als wij 's ochtends de kamer binnenkomen krijgt hij echt even de aandacht en wil sinds kort steeds meer knuffelen. Rest van de dag heeft hij het te druk. Heerlijk om even een momentje met hem te delen, dat heb jij waarschijnlijk met Chevy, jammer dat het 's nachts is :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door Dafpoetser »

Het verwondert me telkens weer hoe katten duidelijk hun voorkeur in "personeel" tonen. Tommie kiest duidelijk voor mij, en "tolereert" Niek. Geniet maar lekker van zo'n vrijdoos die "zegt"..."Mamma, ik vind je ZOOOOO lief!".
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door achtpuntzes »

wat een scheetje.....

ik heb 3 poezen, 2 zusjes van 14 maanden en Muffin van 7 maand. Muffin heeft veel meer energie dan de zusjes, maar kan zich moeilijk zelf vermaken. als ze dus wil spelen terwijl de zusjes slapen/luieren, vind ze dat ik haar maar moet gaan vermaken. het kan gebeuren dat dat midden in de nacht is, dus gaat ze me wakker miauwen als ze zich verveelt. zucht.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door Maureen »

Hier krijg ik van Freddie ook van die liefdesbetuigingen...... 's Nachts onder mijn haren liggen en lekker dabben in mijn haren, met zijn pootje in mijn gezicht "aaien", gelukkig zonder nageltjes
Vrouwtje je bent lief...... :iluvu: kopjes geven. Ik pak hem dan maar vast en leg hem bij me onder de dekens. Dan is hij ook even stil, Uh rustig want zijn motortje werkt gewoon door.
Ik zou hem voor geen goud willen missen, het is zo'n lief prutske. Dan nemen we de rest er maar bij
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Liefdesbetuigingen...

Bericht door Peet »

Heerlijk al die reactie's! Leuk om te lezen hoe het elders eraan toe gaan.
Misschien zal het inderdaad wel afnemen als ze ouder wordt. Ik ga haar er niet om van de slaapkamer zetten. Dan doen we alleen als ze gaan spelen als 2 gekken.
Onder het dekbed leggen heb ik inderdaad pas een keer gedaan, toen ging ze slapen. Alleen werkt dat niet altijd, ze vind het soms gewoon nog niet genoeg.

Geloof dat ik het maar moet nemen, vind het ook wel lief dat ze met die liefdesbetuigingen komt hoor. Als ik slaapdienst heb mis ik ze ook weer wel!
En hun op de slaapkamer vind ik, als ze rustig zijn, ook gewoon gezellig.
Verder is Chevy wel een poesje wat je de hele dag kan volgen door het huis, kijken wat je doet. Ze komt ook altijd je begroeten als we thuiskomen.

Dodge komt tegenwoordig ook s'morgens (op normale tijden) ons zijn liefde betuigen, echt heel lief.
Dat deed hij eerst overdag, maar nu komt hij ons meer begroeten als we wakker worden of we thuis komen.

Bedankt voor alle leuke reactie's.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Liefdesbetuigingen

Bericht door ayla »

garfield hier is een vrijdoos. Vooral naar mij en mijn vriend toe. kussen, spinnen, aaitjes met zijn pootjes, zo lief!
Het is wel leuk om te zien, mijn vader komt steeds vaker langs en ook hij wordt nu begroet door de katten. met zijn 3en hebben ze ondertussen hun eigen ritueel, zo leuk om te zien!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Liefdesbetuigingen

Bericht door Lovecat »

Mijn katten knuffelen ook alleen als ik bed lig, daarom doe ik ze 's nachts niet uit de slaapkamer. Overdag word ik genegeerd, maar als ik ligt te slapen, komen ze beiden bij me liggen spinnen; Mosa veel meer dan Dexter.

Dex was eerst echt een kroelkatje, zat altijd op schoot bij mij en sliep aan m'n voeteind. Nu komt ie alleen 's nachts even bij me liggen, maar meer ook niet. Mosa is nog wel in de knuffelfase, maar alleen 's nachts dus. Hij gaat keihard sabbelen in m'n hals, kan hem dan echt niet wegzetten hoor! Als ik elke ochtend om 6 uur op moest om te werken, had ik er misschien anders over gedacht ;)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Liefdesbetuigingen

Bericht door Peet »

Ik heb ook vaak avonddiensten of soms natuurlijk ook vrij. Dus ik kan het ook wel hebben. Kan vaak uitslapen.
Ik kan het ook niet echt over m'n hart verkrijgen om boos te worden hoor. Ze bedoelt het zo goed.

Wist alleen niet dat het wel bij de leeftijd kon horen. Er is dus nog hoop, hihi.
Soms slaap ik er ook lichtjes doorheen hoor, dan merk ik het, voel het ook zéker, maar ben toch niet helemaal wakker. En het is maar één keer op een nacht meestal.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Liefdesbetuigingen

Bericht door Peet »

Het kleine mutsje heeft me vannacht gemist denk ik. (had slaapdienst)
Dus heeft ze net haar liefdesbetuigingen wezen brengen. Hihihi, wat een ding is het toch! (doet ze anders nooit overdag)
Ze weet echter nog niet of dit ook voor de komende nacht geld, daar ligt ze nu over te verzinnen :lol:
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Liefdesbetuigingen

Bericht door Aziraphale »

Haha, schattig he. Bo doet dit ook, vooral 's nachts! Dan komt hij luid ronkend tussen ons in liggen of in mijn armen :verliefd:. Ik word er altijd wakker van maar hij is ZO lief :)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Liefdesbetuigingen

Bericht door Peet »

Ja, het is ook wel heel lief hé!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie