Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Nina48
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2010 09:06

Opgewonden kater

Bericht door Nina48 »

Hallo allemaal..
Sinds een tijdje heeft mijn (gecastreerde) kater Oliver last van 'opgewondenheid'...het begon op mijn bed dat hij druk aan het trappelen is en ondertussen doet alsof hij het bed 'bevrucht'.
Nu heb ik een mandje voor hem gekocht en staat hij die regelmatig te dekken i.p.v. het bed!!!
Oliver is 5 jaar oud en een ongelofelijke lieve kater maar ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee aan moet...
Groetjes...Nina
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Opgewonden kater

Bericht door MarjanR »

Hey dit herken ik van m'n oude sok.
Die doet dit ook sinds een half jaar ongeveer.
Ik vind het zelf wel irritant, maar doe er weinig mee.
Ja, als hij bij me ligt dan leg ik hem gewoon opzij. Hup!

De da zei mij dat dit kon komen door dementie van m'n kat.
Maar dat lijkt me in jouw geval niet echt zo.

Ik weet verder ook niet wat je ermee aan moet.
Ik het zelf dus ook geen fatsoenlijk antwoord voor je, sorry
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Opgewonden kater

Bericht door Lidaju »

Ha-ha, mijn oude baloetje deed dat vaak op een teddybeer, zag er niet uit!
Nam tie een oortje in zijn bek en maakte ook van die bewegingen erbij, wist werkelijk niet wat il zag de eerste keer! Mijn dochter wilde die teddybeer overigens niet meet hebben hahaha.
En ik had één lekker warm wollig vest waar die dat ook bij deed. Snap het ook niet, hij was ook gewoon gecastreerd en begon er pas na zn 7e levensjaar mee.
Andere katten hebben dat hier nooit gedaan.
Ik heb hem trouwens wel gewoon laten doen hoor!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Opgewonden kater

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kan me wel voorstellen dat hij ervan geniet. Zo'n beetje als een puber die zijn lichaam leert kennen.
Als hij het op zijn eigen plaatsen ziet, denk ik niet dat het kwaad kan en zou ik hem gewoon laten doen.
Als het hem een fijn gevoel geeft, waarom dan niet?

Als het meerdere keren per dag is zou ik wel eens een DA naar laten kijken, want dan lijkt hij wel hormonen te hebben en dat zou niet mogen als hij gecastreerd is. Als dat zo is denk ik wel dat ze dat kunnen verhelpen, maar als het maar sporadisch is dat hij het doet en er dus geen last van heeft zou ik het zo laten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Opgewonden kater

Bericht door Cerna »

Onze Cochi is bijna 16 en met tien maanden gecastreerd en hij doet "het" nog steeds. Niet meer zo frequent als vroeger (krijg je als je ouder wordt, hè), maar zeer regelmatig is een van de poezen de klos. Hij hangt boven de poes, bijt haar in de nek en begint te trappelen, maar verder gebeurt er natuurlijk niets.

Toen Amber 5 jaar geleden krols was bekeek hij haar met afschuw. Wat een lellebel! Toen deed hij niets tot op de 5e dag. Opeens ging bij hem een lichtje op, kroop op Amber die dat fantastisch vond maar er gebeurde niets wat Amber zeer frustreerde. Uiteindelijk na 10 minuten liet hij haar weer los, een teleurgestelde poes achterlatend.
Toch was het hem goed bevallen en de volgende dag wilde hij weer, maar toen was de krolsheid over en kreeg hij toch op zijn falie. Hij snapte er niets van. Vrouwen!!
Sinds die tijd blijft Amber favoriet ook al werd ze een week na de krolsheid gecastreerd.

Hormonen worden niet alleen in de testikels aangemaakt en daardoor kan de kater dus "last" blijven houden van dekgedrag na de castratie. Ik heb geprobeerd om het met homeopathie op te lossen want reguliere middeltjes zijn er verder niet, maar dat hielp ook niets.
Je zult je er dus bij neer moeten leggen.
Onze poezen zijn inmiddels meester in het ontwijken van Cochi wanneer hij zijn speciale schreeuw geeft en gaan op de rug liggen of vast tegen de muur. Dan kan hij niets beginnen.
Deborah23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:55

Poes knaagt aan mijn haar

Bericht door Deborah23 »

Hallo iedereen!

Even een gek vraagje misschien. Ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Mijn poesje vind mijn haren blijkbaar erg lekker! Wanneer de mogelijkheid er is, begint ze meteen aan mijn haren te knagen. Dan gaat ze achter me zitten en begint ze eraan te knagen!

Iemand anders ook zo'n haar-verslaafd-poesje thuis? :P
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Poes knaagt aan mijn haar

Bericht door daantje_xxx »

Saartje doet dat ook wel eens hoor.

Vaak als zij op bed ligt en ik ga erbij liggen om te knuffelen dan gaat ze ook wel eens aan mijn haar sabbelen.

Geen idee waarom, dus daarom denk ik maar dat ze dat doet omdat ze je lief vind
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Poes knaagt aan mijn haar

Bericht door Claudia007 »

Hmmm gallardo gaat mijn haar soms wassen.....al mag hij dat niet want weet niet wat voor troep er op een dag zo in je haar komt :???: Sting bijt er alleen in.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 764
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Poes knaagt aan mijn haar

Bericht door Lovecat »

Dexter jaagt op mijn krullen. Als hij ze 'gevangen' heeft, gaat hij er ook op bijten en aan likken. Hij mag het van mij niet omdat ik lang haar heb en ben bang dat zo'n lange haar voor problemen kan zorgen als hij het binnenkrijgt. Ook het spul wat ik in m'n haar doe,, lijkt me niet gezond voor hem.
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Poes knaagt aan mijn haar

Bericht door Carolien_h »

Alfred doet dit ook wel eens, maar dan vooral als ik uit de douche kom...:D Ik heb wel eens gedacht dat hij het dan lekker vind omdat het dan nat is, dus als hij er op zuigt, komt er natuurlijk water uit....:D
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Poes knaagt aan mijn haar

Bericht door Maureen »

Hier doen ze het allebei. Sloef 'dabt' en sabbelt en Freddie bijt in mijn haren. Vooral als ik in bed lig. Freddie gaat ook altijd bij mij op het kussen liggen, hij verstopt zich het liefst onder mijn haren en begint er dan mee te spelen als hij ze gevangen heeft gaat hij er op bijten :edoh:
Ik heb er geen problemen mee...... vind het eigenlijk wel lief :verliefd:
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Poes knaagt aan mijn haar

Bericht door MarjanR »

Ik ken een kat die is gek op haarlak en doet het daarom.
Schoon haar heeft geen reactie op hem.
Lijkt me inderdaad niet erg gezond voor de kat.
Maar eens zien of je het kunt afleren?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
creaan
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2011 16:42

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door creaan »

Hoi Jessica

Mijn poes Pocahontas is nu 7 jaar en doet dit jongs af aan, maar ze dan ook met 5 weken door haar moeder verstoten.
gentilhomme
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:53

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door gentilhomme »

Ik deel het huis met 2 katten en een grote hond, allemaal goede maatjes van elkaar geworden!
Ze hebben allemaal hun eigen maniertjes waarvan met name die van de katten apart zijn. Mijn kater geeft geen kopjes maar geeft echte kopstoten, daarbij luid miauwend, spinnend en trappelend.
De poes maakt het nog veel bonter met haar ochtend ritueel, met name in de badkamer moeten mijn neus en oren het ontzien.
Ze begint met heel zachtjes in neus en oren te bijten, maar (ik denk uit enthousiasme want ze spint er luid bij) gaat ze steeds harder bijten.
Zo'n bijtende kat heb ik nog nooit eerder gehad.
Het lijkt me een hardhandige vorm van liefkozing, maar wie weet het zeker?
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

love-bytes

Bericht door Zuri »

Ik weet niet of ik hier goed ben, maar ik ga het toch proberen. Mijn Noah bijt namelijk. Alleen is het geen agressie, maar uit liefde...

Noah is nu 11 maandjes oud en van kitten af aan bijt hij op het moment dat hij met me aan het knuffelen is. Hij spint dan als een dolle, heeft z'n oogjes helemaal dicht en is duidelijk aan het genieten van de aandacht. Als ik hem te veel aai en kus, gaat hij ook kusjes geven (likken) en geeft dan zachte bijtjes (love-bytes). Ik weet dat hij het super-lief bedoeld, want hij is dan helemaal 'in love', maar hij krijgt het altijd voor elkaar op precies een klein velletje te pakken. En dat doet toch zeer! Maar boos worden helpt niet (en vind ik ook een beetje zielig omdat hij denkt dat het heel lief is dat hij dat doet), toelaten is geen optie en wegduwen en negeren is het enige dat werkt. Mijn hart breekt als ik dat doe, maar hij kan gewoon niet stoppen...

Heeft er iemand tips voor dit idiote probleem? :oops:
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie