Kat geeft over

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
suus78
Kitten

Kat geeft over

Bericht door suus78 »

Vanaf donderdagavond geeft mijn kat Poema over. Donderdag waren dat brokjes en toen ik na mijn nachtdienst thuis kwam lagen er wat plekjes met maagsap. Bij de brokjes zaten wat grassprietjes, dus ik vond het eerst eigenlijk niet verontrustend.
Gisteren heeft ie dus weer zijn eten uitgebraakt en daarna, na een paar uur, komt er dan ook weer maagsap. Vannacht heeft ie om de paar uur weer gebraakt en dan alleen maagsap.
Nou belde ik vanochtend de dierenarts want dit vind ik toch niet normaal. Ik moet zeggen dat hij wel vaker braakt maar dan 1 keertje alleen zijn voedsel en dan gaat dat niet de hele dag door.
Dierenarts zei dat ik primperid kon ophalen en dan even afwachten hoe het gaat.
Maar maak me toch wel een beetje zorgen over wat het nou kan zijn. Hij heeft half 1 zijn primperid gehad en tot nu toe is het erin gebleven.

Ik heb ook nog een vraagje over de primparid. Dit zijn hondentabletten en ik moest 1/8 van het tabletje geven. Nou is dit een aardig lastig klusje zelfs met een tabletsnijder want het zijn redelijk kleine pilletjes. Verder vroeg ik of ik het op mag lossen in water aangezien ik bij Poema geen pil naar binnen krijg. Dit mocht, maar vervolgens is het amper op te lossen in water :s
Met een vijzel eerst fijn gemaald en dan proberen op te lossen.
Met spuitje ingebracht, half open gekrabt, dus of de juiste dosis erin zit ben ik ook niet zeker van.
Hoe doen jullie dit met primparin of krijgen jullie een ander middel of injectie mee oid?

Alvast bedankt voor de antwoorden

groetjes suus
Sunnetje
Poema
Poema

Re: Kat geeft over

Bericht door Sunnetje »

Ik ben helaas niet bekend met Primparin, maar ik heb ook een kat waar geen pil meer naar binnen te krijgen is.

Ik heb het pilletje zoveel mogelijk vergruisd en toen door natvoer gemengd. Volgens de dierenarts ging het er vooral om dat ie maar wat van het medicijn binnen kreeg, beter iets dan niets zeg maar.

Hier heb ik ook een kat die veel overgeeft, maar dat is vooral irritatie van de maag omdat hij erg veel vacht oplikt. (voedselallergie => jeuk => losse vacht => likt ie op) en dus veel haarballen uitbraakt, hierdoor irriteert zijn maag en braakt ie ook zijn eten weer uit.

Ik heb Lax-a-past gekregen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
suus78
Kitten

Bericht door suus78 »

Bedankt voor je antwoord. Hij wil nu niks eten dus mengen door wat natvoer gaat ook niet. Sowieso wil hij niks eten waar maar iets van een medicijn doorzit, dus dat is echt heel lastig bij hem.

Heb nu wat kippenbouillon opstaan en hoop dat hij daar straks wat van wil eten.

Ik zit trouwens al een tijdje te dubben over hem. Want vond hem (sinds ik 1 jaar geleden ben verhuisd) wat magerder worden, zijn flanken vielen wat in. Maar volgens de weegschaal was hij niet echt afgevallen. Ook kreeg hij wat kale plekjes op zijn kop, niet kapot of rood oid. Dat verdween dan weer en kwam dan weer terug. Van de zomer met enten verhaal verteld maar mijn DA vond het niet verontrustend. Toch was ik er nog steeds niet echt gerust op, kale plekjes verdwenen wel.
Maar nu sinds vorige week heeft hij dus ook weer van die kale plekjes op zijn kop en ik vind nog steeds zijn flanken erg ingevallen.
Nou ben ik bang dat het 1 met het ander te maken heeft. Denk dat ik volgende week anders toch maar een bloedonderzoek oid laat doen.

Komt iemand dit verhaal een beetje bekend voor??
Sunnetje
Poema
Poema

Bericht door Sunnetje »

Is hij wel altijd goed ontwormd?

Kale plekjes en een slechte/verminderde eetlust en dus magerder worden klinkt mij als wormen in de oren..
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
suus78
Kitten

Bericht door suus78 »

Ja hij is een paar weken geleden nog ontwormd. Maar normaal heeft hij geen slechte eetlust hoor. Dat is alleen vandaag. Maar hij zal ook wel misselijk zijn denk ik.
En echt magerder wordt hij ook niet (is een kat van 6,3 kg) alleen zijn flanken zijn ingevallen.
Kale plekjes doet mij meer denken aan ringworm (=schimmel en dus geen worminfectie) alleen hij lijkt er verder helemaal geen last van te hebben, geen jeuk niks.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

mijn nellie heeft ook pirmperid gehad. daar kreeg ik ook geen pil in. Echter omdat je zo weinig moet geven deed ik het ook fijnmalen en dan met een heel klein beetje boter (was ze dol op) wreef ik het aan haar neusje en dat likte ze dan eraf. vond ze niet fijn, maar het zat er toch in en scheelde stress van het mond open houden enz. (ze haalde zelfs tabl op die ik in haar keel gooide, of de DA) zo'n hekel had ze eraan. KOn haar geen ongelijk geven.
Maar met de boeter werkte goed want het is echt maar heel weinig poeder.
bij nellie werkte de primperid uiteindelijk niet, maar dat staat hier los van
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
suus78
Kitten

Bericht door suus78 »

Bedankt voor de tip, helaas werkt dat voor Poema niet. Er is echt niks dat hij zo lekker vindt dat hij dat opeet met zijn medicijnen erdoor.
Maar goed, hij heeft gelukkig nog steeds niet overgegeven (even afkloppen) en net weer een paar brokjes gegeten en een kleine el kippenbouillon, hopelijk blijft het er in want zo veel is het niet...
Claudia007
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Claudia007 »

Je heb er nu niet veel aan want de dierenarts is denk ik al dicht.
maar je heb speciaal spul waar je het pilletje in kan doen en dan is het net een brokje en dat hielp goed bij Gallardo
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
suus78
Kitten

Bericht door suus78 »

Ow dat ken ik helemaal niet. Ga ik toch eens vragen dan maandag. Nu zal inderdaad niet meer lukken.

Ga toch denk ik de botervariant dan straks proberen. Op zijn neusje smeren lijkt me toch ook minder stressvol dan zo`n spuitje in zijn bek.

Thnxs voor de tips!! :D
Claudia007
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Claudia007 »

Ik heb het even voor je opgezocht dan weet je hoe het heet en hoe het er uitziet ;-)

http://www.medpets.nl/easypill/?gclid=C ... Dgod8y8t2Q

Sterkte met je poezen kind
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
suus78
Kitten

Bericht door suus78 »

Dank je :)
Ik ga het meteen even bestellen!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik zou niet meteen een heleboel bestellen. onze nellie trapte daar ook niet in. Zonder pil erin vond ze ze lekker (tip van de DA eerst een stukje geven zonder pil erin), maar met pil erin had ze meteen door.
Ik heb het bij de boter gehouden. Vond ze ook niet fijn, maar als het aan de neus zit (hoe vies ook) ze likken het er toch af.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Hoi Suus

Heb je de mogelijkheid overwogen dat hij misschien last heeft van een haarbal? Daar moest ik aan denken toen ik in jouw berichtje las dat er wat grassprietjes in zijn overgeefsel lag...
Je hebt ook haarbalpasta wat je dan kan geven, dan zijn ze er eerder vanaf.
Succes in ieder geval
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
suus78
Kitten

Bericht door suus78 »

Even een update: hij heeft vandaag weer goed gegeten en niet meer overgegeven. Ook was hij weer gewoon de oude Poema.
Dus heb hem geen primparid meer hoeven geven gelukkig. Maar altijd handig om die stick in huis te hebben waar je die pil in kan kneden.

Anne, ik heb daar inderdaad ook al aan gedacht, heb ook anti-haarbal pasta in huis en heb het hem wel aangeboden maar hij lust het niet (heb het altijd in huis voor mijn fretjes)
Hij heeft ook wel eens last van haarballen inderdaad en die braakt hij dan gewoon uit. Vond het nu niet echt de tijd van het jaar daarvoor, maar speelde wel even door mijn hoofd, ook met mogelijke verstopping ed. :S
Maar dat is gelukkig niet aan de orde.
Vooralsnog lijkt het over te zijn.
Misschien reageerde hij gewoon erg heftig op het gras eten. Hij heeft natuurlijk een tijdje geen gras kunnen eten door de sneeuw. En hij eet eigenlijk altijd wel wat gras.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken allemaal :D
Ik hoop dat het nu gewoon wegblijft!

groetjes suus
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Fijn dat het beter gaat! :-P
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie