Poes 'ijsbeert' door woonkamer
-
- Kitten
Poes 'ijsbeert' door woonkamer
Het is al een hele poos, maar lijkt steeds erger te worden.
Ik heb twee poezen waarvan er eentje meerdere malen per dag 'ineens' heen en weer door de woonkamer heen loopt. Als ze er even mee stopt, gaat ze bij de deur naar de gang zitten en miauwt. Doe je de deur voor haar open, om naar buiten toe te laten, gaat ze niet...
Misschien heeft het er mee te maken dat ze zich verveelt (in de winter vindt ze het te koud buiten, terwijl de andere poes we vaak buiten is), de andere poes mist, omdat zij steeds buiten is of (als ze het s'avonds doet) mee naar boven wil (als wij naar bed gaan, mag ze altijd op bed zitten als we nog even een boek gaan lezen.
Wat denken jullie én (nog belangrijker) hebben jullie tips om dit gedrag af te leren?
Ik heb twee poezen waarvan er eentje meerdere malen per dag 'ineens' heen en weer door de woonkamer heen loopt. Als ze er even mee stopt, gaat ze bij de deur naar de gang zitten en miauwt. Doe je de deur voor haar open, om naar buiten toe te laten, gaat ze niet...
Misschien heeft het er mee te maken dat ze zich verveelt (in de winter vindt ze het te koud buiten, terwijl de andere poes we vaak buiten is), de andere poes mist, omdat zij steeds buiten is of (als ze het s'avonds doet) mee naar boven wil (als wij naar bed gaan, mag ze altijd op bed zitten als we nog even een boek gaan lezen.
Wat denken jullie én (nog belangrijker) hebben jullie tips om dit gedrag af te leren?
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Poes 'ijsbeert' door woonkamer
Het lijkt mij ook verveling.
Het is natuurlijk niet leuk als je vriendje altijd buiten is.
Zelfs als je dat gedrag kan 'afleren' is daarmee de oorzaak niet weg en je poes niet gelukkiger, dus dat moet je niet proberen.
Het is natuurlijk niet leuk als je vriendje altijd buiten is.
Zelfs als je dat gedrag kan 'afleren' is daarmee de oorzaak niet weg en je poes niet gelukkiger, dus dat moet je niet proberen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Je geeft zelf al een duidelijke reden aan waarom ze zich zou kunnen vervelen. Is het een idee om beide poezen binnen te houden? Hebben de poezen binnen genoeg te doen?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Misschien eens actief een spelletje met haar doen?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Kitten
Ik zou de krabpaal weer eens naar beneden kunnen halen (staan op zolder waar ze ook heen kunnen), en/of een doos kunnen neerzetten, maar heb er weinig vertrouwen in, want meestal doet ze daar niets mee...
Hoe oud is poes? Als het inmiddels een senior is zou ik ook eens aan een senioren-apk gaan denken.
Als het verveling is, of moeite met een ander gewoontepatroon, proberen haar te prikkelen met nieuwe speeldingetjes (propje papier zijn veel katten dol op, of een vogelveer, takje, denneappel van buiten). Positief gedrag héél positief belonen als ze daar gevoelig voor is.
Als het verveling is, of moeite met een ander gewoontepatroon, proberen haar te prikkelen met nieuwe speeldingetjes (propje papier zijn veel katten dol op, of een vogelveer, takje, denneappel van buiten). Positief gedrag héél positief belonen als ze daar gevoelig voor is.
-
- Kitten
Ik moet eerlijk toegeven dat nu ik de krabpaal neergezet heb, ze daar gretig gebruik van maakt!
Ik ben ook weer met haar gaan spelen en dat vind ze heel leuk!
Ik ben ook weer met haar gaan spelen en dat vind ze heel leuk!
- achtpuntzes
- Jaguar
zet anders die doos er ook maar neer, en doe er iets in, een wasknijper of een leeg wc-rolletje of zoiets. zijn ze bij mij uren mee bezig 

- pearlsofpassion
- Tijger
Hier heb ik gisteren nog eens muizen losgelaten op de katten, en het was een ongezien speelfestijn. Zo simpel kan het ook zijn....
Zeker als je katten echt jagers zijn, vinden ze dat super!
Zeker als je katten echt jagers zijn, vinden ze dat super!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- Dafpoetser
- Jaguar
ik snap jojo's bezorgdheid omtrent de vraag "leeftijd".
Jojo's lieve Sophie was dementerend, en ontwikkelde daardoor ook afwijkend gedrag, en ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste ingeving ook die richting uit ging.
Hou ons op de hoogte, ok?
Jojo's lieve Sophie was dementerend, en ontwikkelde daardoor ook afwijkend gedrag, en ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste ingeving ook die richting uit ging.
Hou ons op de hoogte, ok?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...